Chapter 25

166 15 5
                                    

Family Day

Family day has come. I was now busy changing clothes for Coleen when Codie grumbled something at the corner.

"Bal, don't move too much, mama's changing your clothes!"

Here we go again. He's still observing Coleen's actions. And up until now, he's still restraining Coleen!

I chuckled lowly when I saw how Coleen frowned at what her brother had said.

"Selene? Can you please come at Coleen's room?"

Kaagad na umangal at nag-ingay si Codie sa ginawang pagtawag ko kay Selene, mukhang alam na niya ang gagawin ko.

"No, 'Ma! I don't want her to change my clothes! It's you that I want! She'll shout at me again! She'll glare at me like a monster!" Codie whined, walking towards me.

"What's with that fuss, Codie? Anong sinisigawan kita? Anong pinandidilatan kita? Nagsusumbong ka? Nagsusumbong ka?"

Napasimangot ako. Ano 'yon? Sinisigawan pala niya ang kapatid niya?

"Sinisigawan mo ang kapatid mo?" Naroon sa boses ko ang pagkadismaya nang sabihin iyon.

Gulat namang napatingin si Selene sa akin.

"No! It's not like that, Mrs. Rawlins!" she defensively says, shaking her head towards me.

"Anong hindi, ate? Sinisigawan mo ako!"

Kita ko ang inis sa mukha ni Selene. "That's because you're too annoying! Kilos ka ng kilos kitang binibihisan kita! Ipinapakita mo pa na ayaw mo sa 'kin at si Mrs. Rawlins ang gusto mong magbihis sa 'yo! Sinong hindi mapipikon?"

Codie scowl... and Coleen's giggling at that, seeing her brother being scolded by Selene.

Napapailing nalang ako sa kakulitan nila. I knew Selene's shouting at them but it was not a big deal. She hasn't intentionally shouted at them, I knew that. She was just annoyed. That's it.

We are now here at the car. Kay Simon 'yong ginamit namin at nang isang sasakyan lang ang madala namin. Hindi kami kasya sa kotse ko lalo at ang lilikot nilang tatlo sa likod.

I chuckled lowly as I saw how Selene frowned when Codie sat down at the edge. It was Selene's favorite spot, well I guess, it was their favorite spot since the three of them were competing to sat down there first.

"The fuck, Codie? Ako riyan!" Napapasagitsit si Selene.

"Selene, your mouth, please," saway ni Simon sa dalagita.

Selene didn't gave any attention to what Simon has been saying, instead, she focused on forcing Codie to exchange seats with her.

"Diyan ka nalang kasi sa gitna ate, para may masasandalan kami."

I playfully roll my eyes off Codie when I saw he smirked at Selene. Puta! Bata palang, alam na kung paano manukso!

"Selene, please get in. We'll going to be late if you'll still stay outside."

Napapairap si Selene, naiinis. "Ayaw ko ngang umupo sa gitna at ginagawa akong sandalan ng dalawang 'yan. May backrest naman, bakit sa 'kin sila sumasandal?"

"'Yon lang ang dahilan mo?" nakakunot na ang noong sabi ni Simon.

Uh-oh! Mukhang napipikon narin si Simon.

I Am You [COMPLETED]Where stories live. Discover now