03

523 37 2
                                    

" DAHLIA LAH BANGANG "

" SIKIT SIKIT NAK GOSSIP , MALEH AKU "

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" SIKIT SIKIT NAK GOSSIP , MALEH AKU "


















keesokkan harinya , rutin harian pelajar kudrat kembali kepada asal . begitu juga dengan tugasan harian dahlia sebagai seorang pengawas .

kelihatan dahlia sedang meletakkan kepalanya di atas meja tanda berehat untuk menunggu amirr dan naim yang masih beratur untuk mengambil makanan .

dahlia tidak makan makanan yang disediakan oleh dm tapi sebaliknya dahlia selalu membeli di kantin ataupun koperasi .

kelibat dahlia yang masih berehat mendatangkan tanda soal kepada pelajar yang baru masuk di kudrat . dahlia yang perasan akan pandangan tersebut hanya diam dan tidak menghiraukan sebarang gangguan .

fakhri yang sedang makan bersama ayam , berasa keliru dengan kehadiran dahlia . dia menyangkakan sekolah ni hanya untuk pelajar lelaki tetapi ternyata ada sekuntum bunga .

ayam yang menyedari lamunan fakhri berasa keliru . tadi bukan main pelahap tapi sekarang tetiba diam . ayam yang mengikuti arah mata fakhri , akhirnya faham kenapa kawan barunya itu diam membisu .

" kau usya apa ? " soal ayam terhadap fakhri walaupun dia tahu siapa yang diperhati oleh fakhri .

fakhri yang dilamun bayu , terkejut apabila di soal oleh ayam .

" eyh- takde takde " jawab fakhri dengan gagap.

" eleh , bang oi . tak payah nak cover cover lah . kau usya dahlia an " kata ayam dengan selamba .

" dahlia ? nama dia dahlia ke yam ? "

" eyh tak lah , halia . dahlia lah bangang , dah dia sorang je awek dekat sekolah ni . " kata ayam dengan nada menyampah terhadap kawannya yang masih termenung melihat dahlia .

" apesal dia sekolah dekat sini yam ? bukan kudrat ni sekolah laki je ke ? macam mane dia boleh masuk pulak ? " bertubi-tubi fakhri menujukan soalan kepada ayam namun pandangannya masih kekal pada dahlia .

" dia belajar , memang untuk laki pun , dia anak kelanai "

" kelanai tu apa pulak sial ? " tanya fakhri sekali lagi dekat ayam .

" bang , kau buka q&a session ke sekarang ? fyi , kelanai tu anak kelab alumni. so , better kau takyah kot interact dengan dia. besides , dahlia tu , dia tak bergaul sangat dengan students sini. " terang ayam dengan jelas lagi bercahaya kepada fakhri .

puspa . phcWhere stories live. Discover now