" ASSALAMUALAIKUM NENDA "
" THANK YOU SEBAB SELALU ADA DENGAN AKU"
14 xx 2005
" assalamualaikum nenda ! naim datang ni ! "
terhenti segala perbuatan dahlia apabila mendengar suara naim di kawasan lapangan rumah nenda . belum sempat dahlia hendak menyahut , nenda sudah terlebih dahulu menyambut naim .
" eyh naim , meh masuk meh . ni tercegat dekat depan pagar tu dah kenapa ? masuk je lah "
naim melontarkan senyuman tersipu sipu malu terhadap nenda . walaupun naim sudah mengenali nenda namun naim masih segan apabila berdepan dengan nenda .
" naim masuk eyh nenda "
" kamu duduk dulu , ratna masih bersiap dekat dalam bilik tu "
naim hanya mengangguk dengan kata kata nenda . sebenarnya , niat naim datang ke rumah nenda adalah atas permintaan nenda sendiri .
nenda dengan ratna hendak membuat makan makan sikit semperna pemergian bonda dan abang andi . ' makan hol ' orang sarawak kata .
naim tanpa membuang masa , terus bersetuju apabila dahlia mengajaknya . sepatutnya amirr juga turut menemani naim tetapi lelaki itu ada urusan keluarga jadi naim pergi sendirian .
naim yang sedang memakai baju melayu berwarna navy blue itu hanya mampu melabuhkan diri di salah satu kerusi sambil menunggu ketibaan dahlia .
" sorry lambat dho naim , lama ke kau tunggu ? "
persoalan dahlia menjadi bisu di telinga naim yang masih terkejut melihat kedatangan gadis itu .
dahlia telah memasangkan baju kurung riau yang berwarna navy blue . dahlia juga telah memakai cekak rambut yang berwarna putih .
" naim ? "
" naim ! "
tersentak naim daripada lamunannya selepas disergah oleh dahlia . menggelengkan kepalanya sedikit untuk menyedarkann dirinya , naim boleh melihat wajah risau dahlia .
" kau okay ke tak ni ? "
" hah ? aku okay , ha ah aku okay "
naim berdehem untuk menyembunyikan wajah nya yang semakin merah apabila menyedari baju yang dikenakan oleh mereka berdua sepadan .
YOU ARE READING
puspa . phc
Fanficsesungguhnya , engkaulah adinda puspitaku . impianmu yang sungguh murni , menambah keindahan harapanku , sesungguhnya jikalau harapan ku telah ditakdirkan untuk bersama mu , kebahagiaan sentiasa menemaniku . ~ gelora ; p.ramlee & saloma ~ start :...