" YANG KAU PANAS DAH ASAL ?! "
" TANYA DIRI KAU , SIAPA YANG PONDAN SEKARANG NI "
" mari ! mari ! mari ! dapatkan tiket wayang pacak , tiket wayang pacak ! kita ada filem 'paling jantan' abad ini di malaysia iaitu filem 'Anak Halal' daripada pengarah 'paling jantan' dalam malaysia ! "
hanya suara ayam yang riuh kedengaran di perkarangan sekolah itu . sibuk mempromosikan tiket untuk aktiviti wayang pacak mereka .
dahlia dapat melihat kelibat naim juga sedang berbaris untuk membeli tiket untuk wayang pacak itu . matanya terpandang mata naim .
segera senyuman terukir di bibir naim sebelum dia mengenyitkan matanya terhadap gadis itu . dahlia hanya memusingkan matanya namun senyumannya tidak pernah hilang .
dahlia melihat naim membeli tiket saat gilirannya tiba . namun yang membuatkan dahlia bingung , terdapat tiga tiket ditangannya .
kini , naim sedang menuju ke arahnya sebelum jejaka itu melabuhkan diri di sebelah dahlia .
" banyak betul tiket sampai tiga ? kau bawa saka ke ? "
" ha ah , memang aku nak date dengan saka "
" wow betul ke ? dengan angel ke ? naim aku tahu kau kadang otak tak function tapi ingat halal haram "
usikan dahlia hanya dibalas dengan jentikan kecil di dahi gadis itu . gadis itu hanya mengaduh kecil sebelum mengeluarkan tawa apabila melihat reaksi naim .
" tapi betul la , kau nak bagi siapa tiket banyak banyak ni ? "
" satu untuk aku , satu lagi untuk amirr . dia minta belikan "
dahlia mengangguk sebelum dirinya kembali keliru .
" satu lagi ? fahmi minta kau belikan ke ? "
naim tersenyum apabila mendengar persoalan dahlia . naim melihat tiket yang masih dipegangnya sebelum meletakkan tiket itu ke dalam genggaman dahlia .
" satu ni untuk kau , aku belanja . so it's a date bunga "
dahlia masih terpinga pinga apabila mendengar jawapan naim . jejaka itu terus beredar sebaik sahaja mengatakan perkara itu , ingin menyembunyikan wajah nya yang semakin merah .
YOU ARE READING
puspa . phc
Fanfictionsesungguhnya , engkaulah adinda puspitaku . impianmu yang sungguh murni , menambah keindahan harapanku , sesungguhnya jikalau harapan ku telah ditakdirkan untuk bersama mu , kebahagiaan sentiasa menemaniku . ~ gelora ; p.ramlee & saloma ~ start :...