014

385 37 7
                                    

" KAU KENA TIBAI KE ? "

" EW CLICHE BODO KAU PUNYA AYAT "

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" EW CLICHE BODO KAU PUNYA AYAT "



















































semasa mereka berdua di dalam perjalanan ke dorm milik hakeem . hanya kesunyian yang menemani mereka berdua . namun , hakeem telah membuka mulutnya untuk berkata .

" weyh , betul ke mak kau dah takde ? " perlahan hakeem menyoal . takut jika secara tidak sengaja menyinggung perasaan permatanya .

dahlia menenggelkan kepalanya setelah mendengar soalan hakeem . dahlia perasan akan keadaan hakeem yang dari tadi tak senang duduk , rupa rupanya itu yang bermain di kepalanya .

" tak lah , dia sengaja lepak underground "

mendengar jawapan dahlia , hakeem hampir tersedak dengan sambil lewa yang ada pada dahlia . sebelum hakeem menolak bahunya sedikit tanda protes .

dahlia tersenyum kecil melihat gelagat hakeem dengan jawapannya sebelum dia berdehem kecil .

" mama aku dah lama meninggal , waktu tu aku masih sekolah rendah . tapi tu lah , mama aku pergi dia bawa peneman sekali " kedengaran nada suara dahlia semakin sayu apabila mengenang kembali peristiwa itu .

" siapa ? "

menolehkan kepalanya ke arah hakeem apabila mendengar soalan itu , dahlia hanya mampu tersenyum . namun , senyumannya itu mempunyai seribu makna .

" andi , abang aku "

mata hakeem membutang apabila dia mengetahui akan kewujudan abang permatanya . nama yang seakan akan dikenalinya menjadi persoalan .

" macam mana dia orang- "

" kita dah sampai dorm kau "

belum sempat hakeem mengeluarkan isi hatinya , dahlia terlebih dahulu memotong ayatnya . melihat mata dahlia yang seakan merayu untuk menukar topik membuatkan hati hakeem remuk . seolah olah dahlia telah memendam perkara ini seorang diri .

hakeem hanya mengeluh kecil sebelum memusingkan badannya untuk membuka tombol pintu dormnya . tetapi belum sempat tangannya memegang tombol itu , pintu itu telah pun terbuka .

" lia ! " kedengaran suara zahrin menjemput dahlia masuk ke dorm mereka dengan menarik lengan dahlia . hakeem yang hanya ditepi hanya dipalau oleh zahrin .

puspa . phcWhere stories live. Discover now