Op tijd naar bed, morgen lange dag (Donderdag een korte dag, hoe verzinnen ze het. Had vrijdag een korte dag dan gedaan, lekker vroeg weekend), met onder andere weer gym (kijk ik niet bepaald naar uit).
Net als ik in bed lig, gaat er een alarm af in de straat. En geen autoalarm, maar een heel luid alarm. Fijn, dat slaapt ook makkelijk (niet dus). Ik ga maar eens kijken wat er aan de hand is. Blijkt het inbraakalarm van de buren afgegaan is. Buurjongen (19 jaar oud) probeerde naar binnen te sluipen, was alleen vergeten dat het alarm dan afgaat. Ik ga terug naar bed. Nu maar proberen in slaap te vallen.
Volgende ochtend gaat mijn wekker af (klassieke opwindwekker, vond mijn vader goed genoeg) en sta ik op om te gaan douchen. Net als ik de badkamer in wil gaan, schiet mijn zusje naar binnen. Dan maar terug naar mijn kamer. Even met mijn nieuwe telefoon spelen, meteen René en Ivar informeren over mijn tijdelijke nummer. Buiten hen weet alleen mijn moeder het. Mijn zusje en broertje hebben nog geen mobieltje, dus hebben het niet nodig. Gelukkig doucht mijn zusje niet zo lang. Mijn broertje komt vragen of ik nog moet douchen. Ik stel voor om samen onder de douche te kruipen. Altijd gezellig met mijn broetje douchen. Heerlijk vals zingen onder het douchen. Dan naar beneden ontbijten en naar school. René woont vlakbij, dus ga ik via René naar school. Ik parkeer mijn fiets maar meteen in de fietsenstalling waar ik gisteren op gewezen ben en René doet hetzelfde. "Blijkbaar ook al kennis gemaakt met Ryan, de parkeerwacht" zegt René. "Klopt." zeg ik.
Eerste uur hebben we biologie. De leraar ziet er uit als een verstrooide professor, maar gedraagt zich zo niet. Hij heeft duidelijk liefde voor het vak en weet dit ook goed over te brengen. Dan natuurkunde, het is dat ik het een leuk vak vind, anders had het een lastig jaar kunnen worden. De leraar (schijnbaar een stagiair) kan niet goed lesgeven. Ik zie René al zwoegen en bied hem aan om het nog wel uit te leggen. Derde uur Frans, daar zie ik zeker niet tegenop. En nee, ik ben niet verliefd op haar en ze is niet eens vrijgezel. Ze woont samen met haar vriendin (die geen lerares is). Rest van de lessen gaan wel. Dan het laatste uur, gym. Zie ik Ryan en zijn vriendjes weer. En ja hoor, hij heeft mij al weer gespot. "Omdat dit het laatste uur is en jullie een beetje moe zullen zijn, doen we een niet zo intensieve les. We gaan trefbal spelen." zegt de leraar. En tuurlijk sta ik weer in het andere team dan Ryan en weer ben ik team zonder t-shirt. Ryan heeft de bal en mikt op mij. Helaas voor mij kan hij goed mikken en ik krijg de bal keihard tegen mijn lichaam. Ryan gooit de bal opzettelijk hard, zodat hij weet dat ik het voel. Protesteren bij de leraar helpt niet. Ik moet mij niet zo aanstellen. Het blijft niet bij die ene bal, ik krijg er nog diverse tegen mijn lichaam. Tijdens het douchen weet Ryan mij ook weer te vinden en dit keer vooral met zijn handdoek. Bont en blauw fiets ik alleen naar huis. René hoefde niet bij de conciërge langs omdat het het laatste uur van de dag is. Gelukkig heb ik vrijdag pas weer gym, zodat ik een paar dagen minder last heb van Ryan (verwacht ik althans). Ik kijk nog even naar het huiswerk voor de volgende dag (staat altijd in het rooster op deze school en die informatie is leidend boven wat een leraar in de klas zegt). Eerste muziekles moet nog beginnen, maar we hebben nu al huiswerk. Dadelijk maar bespreken op Skype met René. Ik pak mijn laptop uit en dan komt mijn broertje huilend mijn kamer binnenlopen. (Mama is weer met mijn zusje naar ballet, dus moet ik oppas spelen voor mijn broertje.) Hij heeft ruzie gehad met de buurjongen en toen heeft de buurjongen hem geslagen (de buurjongen met wie hij altijd speelt, niet de buurjongen van 19). Ik troost hem en ga met hem naar de buren, even praten met de buren. Ze wisten al wat er gebeurd was en de buurjongen had al op zijn donder gekregen. Het was een ruzie van niks. De buurjongen is voor Ajax en mijn broertje voor PSV. De buurjongen bied zijn excuses aan en ze gaan weer voetballen. Ik ga weer naar huis, aan mijn huiswerk. Meteen even René excuses aanbieden dat ik wat later ben voor onze Skype-afspraak, maar grote broer spelen gaat nou eenmaal voor. René snapt het helemaal, hij is ook een grote broer. Alleen heeft hij altijd ruzie met zijn broertje. We spreken natuurkunde en muziek door en spreken af later nog wat te kletsen op WhatsApp.
JE LEEST
Liefde op het eerste gezicht
General FictionPeter zit sinds een paar maanden op een nieuwe school en wordt daar gepest. Hij vertelt zijn verhaal over het pesten, maar ook wat er daarna gebeurd. Er gebeuren ook positieve dingen. En er ontstaan onverwachte vriendschappen.