Svenno's nieuwe grote broer

13 2 0
                                    

Tijdens de training kwam de vader van Svenno naar mij toe: "Ik zal er niet altijd bij zijn. Zijn opa zal er bij zijn en meestal zijn moeder. Voor de eerste training wilden we allemaal mee. Ik heb gisteren je vader op mijn kantoor laten komen en een goed gesprek gehad over jou en je broertje en zusje. Ik heb hem uitgelegd waarom jullie niets met hem te maken willen hebben. Uiteindelijk begreep hij het wel. Ik heb hem ook gevraagd of hij serieus meer tijd aan jullie wilde besteden en zijn antwoord was nee. Ik heb hem dan ook gevraagd om jullie met rust te laten. Hij zal jullie financieel blijven steunen, maar verder moet je niet teveel in hem verwachten als vader." Ik was blij dat hij dat gesprek had gehad en hoop dat mijn vader ook doet wat hij belooft. "Ik wil dadelijk na de training even alleen met Svenno spreken. Is dat goed?" vraag ik. "Mag ik weten wat er aan de hand is?" vraagt de vader van Svenno. "Liever niet. Dit is meer iets voor een grote broer." zeg ik. "Die heeft Svenno af en toe wel nodig. Zijn grote broer is twee jaar geleden omgekomen bij een ongelukje. Dankzij de steun van René en Ivar is hij daar overheen gekomen. Alleen heeft René tegenwoordig weinig tijd door school en zijn broertje en Ivar woont niet bepaald vlakbij. Jou ziet hij met de training en nu zijn verliefdheid over is, ziet hij jou meer als grote broer. Al zou jij hem opdrachten geven die hij niet leuk vindt, zal hij ze toch doen. Dat zal David en Roan nooit lukken." Ik ben vereerd. Na de training spreek ik Svenno aan en zeg dat ik hem wil spreken. Roan vraagt of hij er ook mag zijn. Ik vraag of hij het erg vindt dat ik ook de grote broer van Svenno wordt net als ik dat van Tim ben. Roan vindt het best. Ik vertrouw jou en Svenno net als ik jou en Tim vertrouw. Ik zie je wel als je klaar bent met Svenno. Ze gaan eerst douchen en als ze omgekleed zijn komt Svenno naar mij toe. "Ik zag hoe je naar de assistent trainer keek. Ik gun jou van harte een vriendje, maar wel een van jouw eigen leeftijd." zeg ik. Svenno heeft in eerste instantie iets van "Oeps betrapt.", maar is eigenlijk wel blij dat ik hem betrapt heb. "Weet papa er van?" vraagt hij. "Ik heb niets verteld. Maar of hij hetzelfde gezien heeft als ik weet ik niet." is mijn antwoord. "Ik denk dat jij op oudere jongens valt, omdat jij je broer mist. Je kan beter dan jongens als ik als goede vriend hebben, die de rol van grote broer kunnen spelen indien nodig, dan een ouder vriendje." vervolg ik. "Mag ik dit wel met Ivar bespreken?" vraag ik. "Ja, met Ivar en René mag je dingen bespreken als je je zorgen maakt. Liever niet met Opa of mijn ouders." zegt Svenno. "Dat beloof ik, als jij belooft met een van ons contact op te nemen als je iets dwars zit. Al wil je over je broer praten die ik nooit gekend heb." vraag ik. "Is beloofd." zegt Svenno. "En mag ik dit weekend bij jullie slapen?  Van mama mag het." vraagt hij. "Ik zal het aan mijn moeder vragen. Wil je bij Roan of mij op de kamer?" antwoord ik. "Kan het ook bij allebei?" vraagt Svenno. Ik zeg dat ik zal kijken wat ik kan doen en daarna lopen we naar onze ouders. De vader vraagt aan Svenno of hij een goed gesprek heeft gehad en als dat met een ja wordt beantwoord vraagt hij niet verder door. Roan vraagt niet naar wat er besproken is. "Wil je niet weten wat Svenno en ik besproken hebben?" vraag ik verbaasd. "Jawel, maar voor de vriendschap tussen mij en Svenno is het beter als ik niet doorvraag." antwoordt Roan, waar mijn moeder en ik van opkijken. Blijkbaar is Svenno belangrijk voor hem. Net als Tim. Thuis aangekomen wil Tim zijn voetbaltas aan zijn ouders meegeven, maar daar zijn zijn ouders het niet mee eens. Hij moet nog zijn spullen pakken voor het logeren. Roan loopt mee en al snel zijn ze terug. Nog kort even kletsen en ze gaan naar bed. Ik niet veel later ook.

Liefde op het eerste gezichtWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu