Nog wat nagekletst met de buurvrouw terwijl Tim en Roan weer aan het werk gingen. Toen ze klaar waren, kreeg ik voor beiden een tientje. Tim en Roan waren te vies om het geld aan te nemen. Ze stonden allebei met grote ogen te kijken dat ze een tientje kregen. Zoveel geld hadden ze niet verwacht. Ik zei tegen de buurvrouw dat het wel erg veel geld is, maar dat vond zij wel meevallen. Ik zei tegen Tim en Roan dat ze wel naar huis mochten, maar niet naar binnen. De moeder van Tim kwam net aanlopen. "Wow, wat zie jij er uit." zegt ze verbaasd. Ik geef haar een tientje en zeg dat dat het geld is dat Tim vandaag verdiend heeft. Ook zij vindt het teveel, maar nog steeds wil de buurvrouw nergens van weten. Tim gaat met zijn moeder mee naar huis en Roan met mij en Lara. Ik laat Roan in de tuin stoppen. Ik zeg hem alles uit te trekken behalve zijn onderbroek. Hij kijkt wat moeilijk omdat Lara er bij is."Ze heeft je al eens in je onderbroek gezien." zeg ik. Blijkbaar was dat een goed argument, want hij kleed zich uit. Ik loop met hem naar de badkamer. Mama kijkt een beetje verbaasd als wij voorbij komen, maar laat mij m'n gang gaan. Lara blijft beneden en legt uit wat a Roan en Tim gedaan hebben. Ik zet de douche aan en help Roan uit zijn onderbroek. Het heeft meer energie gekost dan hij wil toegeven. Hij probeert zich zo lang mogelijk groot te houden, maar is nu toch echt op. Ik zet hem ook onder de douche. Blijven staan lukt hem nog net. Na het douchen droog ik hem af. Trap af lopen lukt nog net. Ik help hem met plaats nemen aan tafel. Gelukkig eten we macaroni, wat makkelijk eten is en wat Roan graag lust. Hij begint al weer wat op te knappen. Lara en ik gaan naar boven om huiswerk te maken. Eerst leg ik het tientje van Roan op zijn bureau. Daar vindt hij het vanzelf wel. Gelukkig hebben we vandaag niet veel huiswerk opgekregen. Lara krijgt opeens een vriendschapsverzoek van Ryan en van de buurjongen (niet Tim) de tweede wijst ze af en de eerste doet ze niets mee. Eerst maar eens afwachten wat daar achter zit. Ik krijg ook een berichtje van hem via Facebook. Dat hij nu nog niet kan uitleggen, maar dat ik er binnenkort wel achterkom waarom hij mij en Lara een verzoek heeft gestuurd. Ik stuur terug dat ik dat dan eerst afwacht voor ik het verzoek wel of niet accepteer. Hij geeft aan dat als ik hem accepteer ik ook een verzoek van Hans kan verwachten, maar daar kan hij nu ook niet verder op ingaan. Lara en ik vinden het maar vreemd. Ryan doet nu ineens aardig, terwijl hij op school zo'n pestkop is. En hoe kan hij nou weten dat een van zijn slachtoffers ons een verzoek zal sturen. Wij besluiten niet langer te piekeren en gaan naar beneden. Mama vraagt of ik Roan naar bed kan brengen hij is op de bank in slaap gevallen. Ik sjouw mijn broertje naar boven en leg hem in bed. Gelukkig was ik zo slim om na het douchen hem al zijn pyjama aan te trekken. Als ik beneden kom, wil Roxanne ook naar bed gebracht worden. "Luilak." zeg ik tegen haar. Voor ik haar kan optillen heeft Lara haar al opgepakt. Roxanne vindt het best. Ik loop mee. Lara legt haar op bed: "Je moet zelf je pyjama aantrekken." "Dan kan je lang wachten. Die speelt luilak, dus doet niets meer tot ze ingestopt is. Enige wat ze zelf zal doen is tandenpoetsen." leg ik Lara uit. Het uitkleden laat Lara aan mij over. Ze pakt wel het nachtjapon van Roxanne en geeft die aan. Dan staat Roxanne op en gaat ze tandenpoetsen. "Nu hebben we even pauze tot ze terug is. Dan moeten wij haar weer in bed leggen, onderstoppen en een goedenachtkusje geven." leg ik de rest van de procedure uit. Dan komt Roxanne weer terug. Ze laat haar tanden zien als bewijs dat ze haar tanden gepoetst heeft. Ik knik dat ik het gezien heb en ze doet haar mond dicht. Ik til haar op en leg haar in bed. Ik stop haar onder en geef een kusje. Lara wil weglopen, maar ik zeg dat het haar beurt is. Lara kijkt mij vreemd aan. "Ivar moest dat ook altijd. Dus nu jij ook." zeg ik. Lara geeft een kus, ik doe het licht uit en we gaan. Beneden aangekomen, weet mama dat het haar beurt is. Wij gaan een filmpje kijken. Lara heeft een DVD meegenomen. "Deze zal je enigszins bekend voorkomen." zegt ze. Het is geen Billy Elliot, die hoefde ze niet mee te nemen. Maar dat weet ze ook wel.
JE LEEST
Liefde op het eerste gezicht
General FictionPeter zit sinds een paar maanden op een nieuwe school en wordt daar gepest. Hij vertelt zijn verhaal over het pesten, maar ook wat er daarna gebeurd. Er gebeuren ook positieve dingen. En er ontstaan onverwachte vriendschappen.