Terug naar Ivar

18 2 0
                                    

Wij spelen nog een hele tijd verder als mama terugkomt. Als compensatie voor het pesten, mogen we gratis frietjes eten in het zwembad. De vader van Ivar weet er van. Als we de frietjes op hebben is het tijd om aan te kleden en naar huis te gaan. En wie zijn er weer de langzaamste? De jongens. Als de vader van Svenno hoort wat er gebeurd is, wil hij het zwembad aanklagen. Zo iets is niet te voorkomen en is keurig opgelost leggen wij uit. Zelfs Svenno wil geen rechtzaak. De vader van Svenno laat het er maar bij zitten. Niemand geeft hem steun. Zelfs zijn vrouw niet. Terwijl de volwassenen nog doorgaan met discussiëren, gaan wij naar boven. Wij gaan een film kijken. We mogen kiezen: Jamie Bell (ja, die film over een jongen die liever danst dan gaat boksen) of Daniel Radcliffe (en ja hier ook geen verrassing welke rol hij speelt). Wij kiezen voor Harry Potter. Omdat sommigen nog geen enkele Harry Potter film gezien , gaan we voor de eerste film. Roxanne mag met ons meekijken, maar niet bij ons slapen. David wil zijn pyjama al aan en begint zich uit te kleden. Het interesseert hem niets dat zijn vriendinnetje hem in zijn onderbroek ziet. Ivar stelt voor dat iedereen zijn pyjama aantrekt. De jongens die liever niet uit de kleren gaan in het bijzijn van Roxanne kunnen zich omkleden in de logeerkamer. Uiteindelijk is het alleen Ivar die dat doet. Voor mij en Roan maakt het sowieso niets uit. Het is ons zusje. Tim en Svenno geven er niets om. Roxanne kleedt zich ook bij ons om, nadat ze haar pyjama gepakt heeft. Als Ivar terugkomt vragen wij of hij er bezwaar tegen heeft dat Roxanne bij ons komt slapen. Het maakt hem niets uit,. Hij kent Roxanne ook lang genoeg. Wij besluiten ook nog de tweede Harry Potter film te kijken en gaan dan slapen. Volgende ochtend komt de vader van Ivar vragen waar Roxanne is, want haar bed is onbeslapen. Roxanne kijkt op als ze haar naam hoort. Dan spot Ivar's vader haar. "Vonden jullie het goed dat ze hier bleef slapen?" vraagt hij aan ons. "Eigenlijk niet, maar we kregen haar niet weg." zeggen we voor de grap. "Klopt. Ik kan al die jongens gewoon aan." Roxanne speelt gewoon mee. De vader van Ivar heeft door dat wij hem voor de gek aan het houden zijn. "Volgens mij moet ik ontbijt maar afschaffen voor vandaag." zegt hij voor de gein. Ivar's moeder die langsloopt en niet door heeft dat hij een geintje maakt reageert boos: "Ben je helemaal betoeterd? Ik heb me uitgesloofd voor een uitgebreid ontbijt en jij wilt het overslaan? Ik dacht het niet." Ivar's vader legt uit dat we elkaar voor de gek aan het houden waren, waarna zijn vrouw kalmeert. Wij besluiten maar met z'n allen naar beneden te gaan voor het ontbijt. "Je hebt mijn dochter gevonden." zegt mijn moeder. "Klopt. Ze heeft bij de jongens geslapen." zegt de vader van Ivar. "Vonden jullie dat niet erg?" vroeg mama aan ons. "Nee hoor, anders hadden we het niet toegestaan." antwoord ik. Na het ontbijt, wat aardig uitgebreid was, gaan we douchen en aankleden. Om tijd te besparen gaan sommigen samen douchen (ik en Roan gaan samen). Daarna komt een speurtocht door de omgeving. En denk nou niet dat Roan, Roxanne en ik het makkelijker hebben omdat we uit de buurt komen, want dat is zeker niet het geval. We moeten onderweg vragen beantwoorden en die gaan niet alleen over de buurt. Het plan was groepjes te vormen. Probleem was groepje 1 was: Roan, Roxanne, Tim, Svenno, David en ik. Toen bleef alleen Ivar over voor groepje 2. Aangezien het ons vooral om het samen lol hebben gaat en niet zo zeer over het winnen, hebben we 1 besloten als 1 groepje te gaan. Mama en de ouders van Svenno vinden dat wij niet mogen winnen en besluiten groepje 2 te worden. Omdat wij groepje 1 zijn, mogen wij als eerste vertrekken. Ivar loopt mee, maar mag de vragen die over hem gaan niet beantwoorden. (Zou niet eerlijk zijn) Vraag 1 gaat over mij, Roan en Roxanne. In welke plaats wonen wij? Tja, die weet vrijwel iedereen (Ivar moet er wat langer over nadenken, maar voor de rest wonen we allemaal in dezelfde plaats). Gelukkig zijn niet alle vragen zo makkelijk (zou veel te saai zijn). Lastigste vraag is toch wel: "Wat is zwaarder? 1 kilogram veren of 1000 gram lood." We hebben de vraag goed, maar ik ga het antwoord niet verklappen. We hebben allerlei vragen gehad, over mij, Roan, Roxanne en Ivar, over deze gemeente, algemene kennis. Heel leuk gedaan. We komen terug en denken dat we klaar zijn. Blijkt niet het geval te zijn. We moeten nog een opdracht doen: maak een zo gek mogelijke selfie. Wij staan er zo gek op, die foto moet geheim blijven. Wij hebben uiteindelijk de speurtocht gewonnen. De foto moest de doorslag geven en de onafhankelijke jury koos voor ons. En onze tegenstanders waren het daar niet mee eens. En toen was het al weer tijd om naar huis te gaan. Was een gezellig weekend bij Ivar.

Liefde op het eerste gezichtWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu