De winnaars

16 2 0
                                    

".... David met de mooiste onderbroek. Leuk ontwerp die gezichtsmaskers, ze komen me ergens bekend van voor." zegt de opa van Svenno. Ik had ze allang herkend: "Die zijn van The Phantom of the Opera." De opa van Svenno breekt even vlug in: "Daar kunnen jullie dadelijk over verder praten. Ik moet de lelijkste nog bekendmaken. Dat is toch echt die van Peter. Effen zwart is niet echt veel aan, maar die kleurige warboel waar geen patroon in lijkt te zitten is toch echt wel de lelijkste van allemaal. En dan nu allemaal weer aankleden." Wij lopen naar boven en kleden ons aan. Dan vraag ik of David en ik even alleen mogen zijn om de indeling te bespreken. De kamer is best groot. We kunnen alle matrassen in een cirkel leggen, dan ligt iedereen naast 2 personen. Met de hoofden naar het midden wijzend. Ik dacht aan de volgende volgorde: Svenno, Ivar, Ik , Roan, Tim , jij. David is het met mij eens. Ik weet dat Roan per se langs mij wil liggen. Voor Tim is het niet leuk als hij niet naast mij of Tim of Svenno ligt. Ik wil langs Ivar, jij kent alleen Svenno en Ivar en de neven langs elkaar is ook wel gezellig. We halen de rest er bij en vertellen ons plannetje. Dit wordt meteen goedgekeurd. Roan zachtjes tegen mij: "Ik ben wel blij dat ik naast jou mag liggen. En aan de andere kant wilde ik Tim of Svenno." Ik zeg zachtjes terug: "Ik ken jou, daarom heb ik het zo gedaan." Ik weet nog dat ik vorig jaar mee op voetbalkamp moest, want hij wilde niet alleen in een tent liggen met zijn beste vriend. Ik, papa of mama moest mee. Papa was nooit thuis, dus zou zeker geen tijd voor voetbalkamp hebben, mama moest er niet aan denken om in een tent te slapen. Dus offerde ik mijzelf maar op. Voetballen is niet echt mijn ding, dus mocht ik hand- en spandiensten doen. Ik mocht met mijn leeftijdsgenootjes mee doen als ik wilde. Kamer ingericht, Svenno mocht zijn bed uitkiezen omdat het zijn huis was. En daarna was het duidelijk welk bed van wie was. Terug naar beneden. We hadden nog geen tour door de tuin gehad. Dus laat Svenno de tuin zien en dan opeens zien we een zwembad. "Svenno, waarom heb je niet gezegd dat je een zwembad had? Dan hadden we zwemkleren meegenomen." zeg ik tegen onze gastheer. "Sorry, vergeten dat jullie dat niet wisten." verontschuldigt Svenno zich. Dan komt Svenno's vader om ons te halen voor het eten. Svenno meteen tegen zijn vader: "Roan, Tim en Peter hebben geen zwembroek bij, omdat ze niet wisten dat ik een zwembad had." Svenno's vader had al een oplossing: "Hebben jullie extra ondergoed mee?" "Roan en ik in ieder geval wel." zeg ik. "Ik ook" zegt Tim. "Nou dan, probleem opgelost. Dan zwem je toch in je onderbroek. Je bent tenslotte onder vrienden." zegt de vader van Svenno. En we lopen naar binnen.

Liefde op het eerste gezichtWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu