Inmiddels zijn we een week voor de audities, tussen mij en Lara gaat alles goed. Wij doen het als koppel zo goed samen, dat wij een vast koppel mogen zijn. Weekendje bij David was ook geslaagd. Ondanks mijn drukke agenda, doe ik het op school ook goed. Ik sta voor alle vakken behalve aardrijkskunde minimaal een 6,5. Aardrijkskunde sta ik een 5,4 gemiddeld. Mama is tevreden en van papa al tijden niets meer gehoord. Édith had mij en Lara gevraagd om maandag na school nog even te komen. We krijgen nog even wat tips voor de auditie. Wij zijn schijnbaar de enige twee die ze de extra tips geeft. Ryan is en blijft een pestkop. Mijn leraar Aardrijkskunde vind dat ik moet stoppen met theaterclub omdat ik er zo slecht voor sta. Als ik het niet doe, dan garandeert hij mij dat ik blijf zitten. In de eerst volgende pauze ga ik naar mijn conrector, maar die heeft geen tijd. Dan ga ik naar de conciërge en vraag of die Édith kan oproepen. Dat doet hij en zij komt naar het kantoor van de conciërge. Daar leg ik het verhaal uit. Zowel Édith als de conciërge zeggen dat ik hem moet negeren. Zij regelen het verder wel. Ik vertrouw op hen. Ik vertel René en Lara wat er gebeurt is. René had het deel van Aardrijkskunde al meegekregen, maar wat er uit het gesprek met Édith en de conciërge was gekomen nog niet. Beiden zijn het helemaal eens met Édith en de conciërge. Tijdens muziek heb ik het er ook nog over gehad met de muziekleraar en die zegt dat als Édith en de conciërge zeggen dat het goed komt, ik daar volledig op moet vertrouwen. Bij theaterclub begint het vrij duidelijk te worden wie er in de race zijn voor een hoofdrol. Een tweetal jongens overschat zich, die denken kandidaat te zijn voor de hoofdrol, maar kunnen er niets van. De auditie procedure wordt nog een keer uitgelegd en we worden veel toi toi toi gewenst voor de auditie. Lara komt dit weekend logeren. Kunnen we nog oefenen voor de audities. Ze mag niet bij mij op de kamer slapen van haar ouders. Roxanne bood meteen een plek op haar kamer aan. Lara is door iedereen in de familie geaccepteerd. Roan is niet thuis. Die gaat bij Tim logeren. Ik krijg een berichtje op Facebook van Ivar. Hij wil dit weekend komen logeren. Ik geef aan dat Lara al komt logeren. Dan komt hij niet. Hij wenst mij veel plezier met Lara. Ik bedenk me dat het tijd is om mijn verjaardag te gaan plannen. En die van de tweeling. Die zijn 2 weken voor mij jarig. Ik ga met hen bespreken wat ze willen. We komen er achter dat we bijna dezelfde personen willen uitnodigen. Roan wilde Tim, Svenno, David en Ivar. Roxanne wilde Tim, Svenno, David en voor mij Lara. En ik wilde Tim, David, Svenno, Ivar, René en Lara. Roan komt met het voorstel om gezamenlijk onze verjaardagen te vieren. Hij heeft geen bezwaren tegen René en Lara. Roxanne heeft geen problemen met Ivar en René. Mama vindt het wel makkelijk. Dan komt Tim met zijn moeder. Hij wil zijn verjaardag samen met de tweeling vieren. Ik vertel Tim, dat wij met ons drieën onze verjaardag willen vieren en dat op ons lijstje staan: Svenno, David, René, Ivar en Lara (en natuurlijk Tim). Tim had Svenno en David ook op het lijstje staan en Lara voor mij. Dus we vieren het met ons vieren. Nu nog een plan wat we willen doen. En hoe het moet met het plaatsen van de logés. Zonder Ivar en René was het al krap met de logés. En een deel bij Tim thuis en een deel bij ons is ook niet leuk. Dan gaat de telefoon. Bijna niemand belt op ons vaste nummer. De meesten bellen mij of mama mobiel. Het blijkt papa te zijn. Hij heeft regelmatig contact met de vader van Svenno over ons en had hem gevraagd of wij er bezwaar tegen zouden hebben als hij zou meehelpen met ons verjaardagsfeestje. Wij mogen beslissen of hij wel of niet aanwezig mag zijn, maar hij wil in ieder geval betalen en het regelwerk doen. Het uitnodigen mogen wij zelf doen. Mama verteld dat wij met z'n drieën samen met Tim onze verjaardag willen vieren. We hebben een plek nodig waar wij met z'n allen leuke dingen kunnen doen en we ook nog met z'n allen kunnen slapen. (Meiden apart van de jongens, om problemen met ouders te voorkomen) Hij weet wel een aantal opties, hij gaat kijken wat de mogelijkheden zijn en stuurt dan een mailtje zodat wij kunnen kiezen. Mama geeft mijn e-mailadres op, dat is het makkelijkste. We zijn er nog niet uit of papa welkom is, maar zijn hulp is een begin voor een betere verstandhouding. Als hij nou een keer bij een training komt kijken of nog beter een wedstrijd, zou dat ook helpen. Ik open mijn laptop om te kijken of ik mail heb van papa. Nog geen mail van hem, maar wel van het voetballen. Gezien onze prestaties tot nu toe (we staan tot nu toe eerste in de competitie), willen ze iets extra's doen. Tijdens de wintervakantie (ze bedoelen kerstvakantie) willen ze ons een trainingsweekend aanbieden. Dan is de winterstop, dus zijn er geen wedstrijden. Van vrijdag tot en met maandag gaan we met het hele team en nog 1 ander team een weekendje weg naar een plek waar we kunnen slapen en trainen. Het hele team is uitgenodigd inclusief de coaches en assistent-coaches. Het weekend wordt volledig betaald door de vereniging. Mochten wij geïnteresseerden kennen die wel willen meetrainen, maar geen lid zijn, mogen ze mee, maar moeten ze wel een deel van de kosten zelf betalen.
Ik stuur een uitnodiging naar alle teamleden en vraag ze om mij te laten weten of ze meewillen. Dan zorg ik voor inschrijfformulieren. Dan komt ook een mailtje van papa. Hij heeft de opties op een rijtje gezet en hij geeft aan dat de laatste hem het leukste lijkt. Ik bekijk de opties en het klinkt allemaal saai. De laatste optie is een weekendje naar de Efteling. We verblijven in Efteling Bosrijk en hebben het hele weekend toegang tot het park. Ik zoek een weekend uit waarin we geen wedstrijd hebben en geef die datum aan papa door voor de optie Efteling. Lara vindt het leuk om uitnodigingen te ontwerpen en is daar veel beter in dan ik. In overleg met de andere drie mag ik haar vragen om de uitnodigingen te ontwerpen. Lara vindt het een hele eer als ik haar bel en gaat meteen aan de slag. Een half uur later heb ik twee optie is mijn mail staan. We zijn het met elkaar eens welke uitnodiging het gaat worden. Ik geef Lara op wie er een uitnodiging moet krijgen. Haar vader heeft een drukkerij en die zal de uitnodigingen drukken en versturen. En haar oom (die blijkt mede-eigenaar van de drukkerij te zijn) heeft hem expliciet verboden een rekening te sturen. Ik ben een goede keus van Lara. En dat gebaseerd op een korte ontmoeting bij een gestaakte voetbalwedstrijd. Ik ben benieuwd wie er daadwerkelijk ja gaan zeggen op de uitnodiging.
JE LEEST
Liefde op het eerste gezicht
General FictionPeter zit sinds een paar maanden op een nieuwe school en wordt daar gepest. Hij vertelt zijn verhaal over het pesten, maar ook wat er daarna gebeurd. Er gebeuren ook positieve dingen. En er ontstaan onverwachte vriendschappen.