Het is erg gezellig met Teun en voor we het doorhebben is het al laat en beginnen we moe te worden. Het is al 22.00 uur. "Wil je naar huis of wil je blijven slapen?" vraag ik aan Teun die het wel naar zijn zin lijkt te hebben bij ons. "Mag ik blijven slapen? Jullie kennen mij amper. Buiten vanavond alleen van voetbal, waar we nooit echt contact hadden." vraagt Teun. "Ik vraag niet voor niks. Jij bent een aardige knul en die verlegenheid bij voetballen is nergens voor nodig." zeg ik ter geruststelling. "Lijkt me gezellig, alleen ik weet niet of dat wel mag." zegt Teun. "Je moest toch bellen om opgehaald te worden, dus waarom bel je niet of je mag blijven slapen. Als het antwoord nee is, dan kan je vader je nu ophalen." zeg ik. Meteen richting mama: "Mam, het is gezelliger als we allemaal samen kunnen slapen. Zouden we in de kelder mogen slapen?". "Van mij wel. Wie wil?" vraagt mama. Alle jongens steken hun hand op inclusief Teun, alleen David maar half. "Wil je wel of niet David?" vraagt mama. "Alleen als Roxanne ook wil." zegt David. "Ik ken Teun nog niet genoeg om met hem op een kamer te slapen, dus ik slaap liever in mijn eigen bed." zegt Roxanne. "Jij mag wel bij de jongens slapen hoor. Ik word niet boos. Ik weet toch wel dat je van mij houdt." zegt ze tegen David. "Weet je het heel zeker?" vraagt David. "Ja. Ik weet het zeker. En als je nu niet bij de jongens gaat slapen, maak ik het uit." zegt Roxanne. David schrikt. "Ze overdrijft een beetje, ze zal het niet uitmaken. Maar het gaat geen leuke nacht worden als je bij haar gaat slapen." zeg ik tegen David. "Mocht je van gedachte veranderen, je blijft welkom." zeg ik tegen mijn zusje. "Ik weet tenminste een iemand die graag heeft dat je ook beneden komt slapen." vervolg ik. "Weet ik, maar toch slaap ik op mijn kamer." zegt ze. Ze helpt wel met het klaarmaken van de kelder en gaat dan naar bed. Teun heeft ondertussen met zijn ouders gebeld en die vinden het alleen maar leuk dat Teun mag blijven slapen. Ze zorgen dat ze morgen op tijd bij de voetbalclub zijn met zijn spullen, zodat hij zijn spullen heeft voor het voetballen. Daar doen ze ook wel schone kleren in voor hem. De kelder is ingericht en kleden ons uit. "Hé, er zit een gat in je onderbroek. Ik kan een stuk van je bil zien." roept Roan naar Teun. "Klopt. Mama wil deze eigenlijk weggooien en ik wil zo'n gat ook aan de andere kant. Dat vind ik fijner zitten. Als we voetbaltraining hebben mag ik van mama alleen ondergoed aan, waar geen gat in zit. Niet alleen omdat het anders lijkt dat we niet genoeg geld hebben voor goed ondergoed, maar ook omdat ze het maar niets vindt dat anderen mijn blote kont zien. Het liefst heeft ze ook niet dat ik douche na het voetballen, kan thuis ook wel. Gelukkig heeft papa daar een stokje voor gestoken. Samen met de andere teamleden omkleden en douchen hoort er nou eenmaal bij." vertelt Teun. Dan kruipen we allemaal onder de dekens. Opeens horen we enge geluiden. Roan en Tim worden toch wel een beetje bang. "Dat is nep." roept Teun meteen, "Dat is geen eng beest. Wie gaat er met mij kijken?". Ik ben de enige die durft mee te gaan. Wel grappig om te zien dat de jongste en oudste jongen van de groep op zoek gaan naar de bron van het enge geluid. Al gauw hebben we door dat het van de trap komt. Wij kijken en zien wie er op de trap staat en besluiten het spel mee te spelen. We lopen terug en zeggen dat we niets hebben kunnen vinden en gaan weer liggen. Dan begint het geluid weer. Ik en Teun doen alsof we niets horen. Tim en Roan worden steeds banger en David slaapt overal doorheen. Als Roan en Tim beginnen te zeggen dat wij nog een keer moeten gaan kijken, zeggen wij dat ze zich dingen inbeelden en weer moeten gaan slapen. Dan is het even stil en begint het mysterieuze geluid weer. Roan kruipt helemaal tegen mij aan, zo bang is hij. Tim wil eigenlijk ook tegen mij aankruipen. Ik kijk naar Teun en die snapt wat ik bedoel. Misschien is het beter als we bekend maken waar het geluid vandaan komt. Alleen wordt dat voor mij lastig met 2 jongens die erg strak tegen mij aanliggen. Dus Teun loopt naar het lichtpunt en doet het licht aan. Ik zeg tegen Tim en Roan dat het veilig is, het licht is nu aan en dat ze naar de trap moeten kijken. Daar staat de bron van de enge geluiden. Het is.....
JE LEEST
Liefde op het eerste gezicht
Ficción GeneralPeter zit sinds een paar maanden op een nieuwe school en wordt daar gepest. Hij vertelt zijn verhaal over het pesten, maar ook wat er daarna gebeurd. Er gebeuren ook positieve dingen. En er ontstaan onverwachte vriendschappen.