De buurvrouw van Tim is hoort de plannen aan en zegt meteen: Als jullie nou zeggen welke kleur het moet worden, dan gaan jullie mama en ik verf kopen en zal mijn man maandag beginnen met verven. Dan kunnen jullie dit weekend hier spelen en oefenen. Roxanne roept meteen dat het roze moet worden. Daarop kijken Roan en ik heel moeilijk. "Dat gaat hem niet worden als ik die gezichten zie. Het moet een kamer voor alle drie worden, dus moet het een kleur worden die alle drie leuk vinden." zegt mama. Roxanne kijkt een beetje teleurgesteld. "Roze is geen kleur voor jongens en de kamer is ook van je broers. Welke kleur vind je nog meer leuk, die je broers wel leuk vinden?" zegt mama. Dan moet ze nadenken. "Jij vindt rood toch ook een mooie kleur?" schiet ik mijn zusje te hulp. "Ja, maar niet zo mooi als roze." antwoord ze. Dat gaat nog een hele tijd duren voor de kleur is bepaald. Voorlopig is een andere kleur dan roze nog geen optie bij haar. Mama weet dat het nu niet gaat lukken om haar te overtuigen. "Ik denk niet dat maandag beginnen een optie is. Met een beetje geluk is dinsdag een optie." zegt ze tegen de buren van Tim. Wij moeten stoppen met meneer en mevrouw. Het is Albert en Sara. Sara doet een poging om Roxanne over te halen, maar slaagt daar conform onze verwachting niet in. Als zij roze in haar hoofd heeft, dan krijg je dat er niet zomaar uit. Het wordt tijd dat we gaan repeteren. De rest gaat naar boven, zodat wij rust hebben. Alleen Roxanne blijft. Zij wordt onze assistente. Zij mag de muziek starten zodat wij kunnen zingen en dansen. Wij hebben haar al verteld wanneer ze het moet doen. Moet goed komen bij haar. Bij Roan zou het wat lastiger worden, die zou het moment niet herkennen. Wij beginnen en het gaat een paar keer mis met de tekst. Ik heb mijn script aan Roxanne gegeven zodat ze mee kan volgen waar we zijn. Ik hoef niet om het script te vragen, want mevrouw de regisseur verbeterd ons wel. Gelukkig is ze niet echt boos. Uiteindelijk lukt het wel, de muziek start perfect op tijd en het zingen gaat goed. Roxanne vindt het dansen er ook goed uit zien. We moeten zorgen dat we de tekst voor het acteerstuk goed uit ons hoofd weten en dan komt het helemaal goed aldus Roxanne. Ze loopt naar boven om tegen Roan en Tim te zeggen dat ze weer welkom zijn. Tot haar grote verbazing zit David boven. Ze sleurt hem mee naar beneden. "Jij vindt toch ook dat het hier roze moet worden." zegt ze hoopvol tegen David. "Sorry schatje, maar bij Svenno zou je nog kans hebben gehad, maar ik vind roze voor een ruimte die zowel voor jongens als meisjes is niks. Ik zou ook geen roze kamer willen." antwoord hij. Hij kijkt er wel angstig bij, bang dat ze het uitmaakt of iets dergelijks. Dat gebeurt er niet. Wel iets waar ik, Roan, Tim, Lara en mama verbaasd van staan......
JE LEEST
Liefde op het eerste gezicht
Ficción GeneralPeter zit sinds een paar maanden op een nieuwe school en wordt daar gepest. Hij vertelt zijn verhaal over het pesten, maar ook wat er daarna gebeurd. Er gebeuren ook positieve dingen. En er ontstaan onverwachte vriendschappen.