De uitnodigingen

12 2 0
                                    

Volgende dag krijgen wij bij de post ook een uitnodiging voor ons eigen feestje. Er is ook een uitnodiging voor Tim, die is ook naar ons adres gestuurd. Ik neem contact op met Lara en die zegt dat wij ook een uitnodiging krijgen, zodat wij weten wat er verstuurd is naar de rest. Ik krijg al snel reactie van iedereen. René hoeft dat weekend niet op te passen op zijn broertje van zijn ouders, zodat hij naar ons feest kan. Ivar komt ook: "Ik wil dit voor geen goud missen." Svenno meld zich op Facebook: hij en David zijn van de partij. Als "ouder" komt zijn opa mee. Die speelt de ouder van hem en David. René komt zonder ouders, Ivar met ouders. René moet dus in een huisje gestopt worden. Ik kijk even op de site van de Efteling en zie dat het 6-8 persoons huisjes zijn. Dan moeten we een logische indeling maken.
Huisje 1: Mama, Roxanne, Roan, Ik, Tim, Buurman, Buurvrouw en René
Huisje 2: Svenno, David, Dennis, Lara, Papa Lara, Mama Lara, broertje Lara
Huisje 3: Ivar, Papa Ivar, Mama Ivar
Dat is mijn eerste opzet. Niet helemaal de perfecte oplossing. Ik kan beter Lara en haar familie omruilen met Ivar en zijn familie. Hebben we nog steeds 1 huisje met ruimte over, maar het kan niet anders. Ik ben er uit. Het wordt 2x Boshuys 8p VIP en 1x Boshuys 6p VIP. Even nog overleggen. Svenno en David hebben geen bezwaar tegen het delen van een huisje met Ivar. Lara heeft er geen problemen mee dat zij hun huisje niet delen. De buren hebben geen bezwaar dat ze bij ons moeten (had ik ook niet verwacht) en ook geen bezwaar tegen René. Nu alleen nog de kamerindeling.
Kamer 1.1: Mama + Roxanne
Kamer 1.2: Buurman + Buurvrouw
Kamer 1.3: Roan + Ik of Tim
Kamer 1.4: René + Ik of Tim
Roan wil heel graag bij mij slapen, maar Tim en René kennen elkaar niet.
Kamer 2.1: Dennis
Kamer 2.2: Papa Ivar + Mama Ivar
Kamer 2.3: Svenno + David
Kamer 2.4: Ivar
Die is makkelijker.
Kamer 3.1: Papa Lara + Mama Lara
Kamer 3.2: Lara
Kamer 3.3: broertje Lara
Lara en haar broertje willen absoluut geen kamer delen. Er zijn toch genoeg kamers, dus wat maakt het ook uit.
Nu nog overleggen met Roan en Tim. Tim heeft er geen enkele moeite mee een kamer met René te delen. Als René een goede vriend van mij is, dan is hij meer dan welkom. Ik bel René om te kijken hoe hij er overdenkt. Hij wil Roan spreken. Geen idee wat ze besproken hebben, maar ze zijn het met elkaar eens. Ik krijg René terug en de kamer indeling is definitief. Ik + Roan en Tim + René. Ik mail papa alle informatie die hij nodig heeft en leg uit waarom hij niet uitgenodigd is. Hij snapt dat met de indeling dit een probleem wordt en dat mama niet meer met hem wil slapen.
Ik houd de indeling geheim voor de buitenstaanders. Alleen Mama, Roxanne, Roan en Tim weten de volledige indeling. Ik ga maar aan mijn huiswerk, dat moet ook gebeuren. En straks voetbaltraining. Voetbaltraining ging goed en er was een kleine verrassing. Papa zat op de bank. Volgens mij probeert hij het een beetje goed te maken met ons. Ben benieuwd of hij vaker gaat komen. Na de training wil hij mij even spreken. Ik wil hem best spreken, maar niet alleen. Dennis heeft door dat het mijn vader is en wil er wel bij blijven. Ik vertrouw hem wel, dus hij mag er bijblijven. Papa geeft aan dat dit niet bedoeld is als gesprek om alles weer goed te maken. Hij wil dat voorzichtig aan opbouwen. Hij wil nu vooral weten of we nog dingen nodig hebben die geld kosten. Ik weet zo niets, maar moet het met mama bespreken. Hij vraagt mij ook om het wedstrijdschema van voetbal, zodat hij ook naar de wedstrijden kan komen kijken. Ik zeg hem toe dat ik het zal doormailen. Dan gaan we uit elkaar. Dennis geeft mij een compliment over hoe het gesprek is verlopen. Nu naar huis, morgen nog een dag school en dan in het weekend nog druk repeteren voor de auditie. Ik hoop zo dat ik een grote rol krijg.

Liefde op het eerste gezichtWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu