| Selim |
Çözemediğim biriydi Aysima. İnsan dertlendiği zaman acısını açıcak kişiler arar, halbuki o acısını anlatmamak için kaçacak yer arıyor.
"Aysima gitmeye öyle kolay karar vermedi Cengiz." suskunluğu bozan Aslı oldu. "Gelip istifa etti önce. Komutan farkındaydı üzüntüyle karar verdiğini o yüzden işleme koymadı dilekçeyi."
Cengiz'in yüz ifadesinden bunları bilmediği kesindi.
"Ben onu kendini öldürmeye çalışırken buldum."
Öldürmek mi? Kendin vazgeçmeyi mi göze almıştı?
"Aslı ne dediğinin farkında mısın?" dedi Bilge, korkuyla.
"Evet," Aslı biraz duraklamıştı. "Belki fark etmişsinizdir ya da denk gelmişsinizdir. Uyuyamıyor...gözlerini ne zaman kapatsa Cemre'nin o anını gördüğünü söylüyor."
"Kabusları bu yüzdendi." Cengiz hepimizin duyucağı şekilde konuşmuştu şaşkınlığını belirterek.
"O gün Cemre ve Aysima görevdeyken Cemre'nin yanında patik varmış. Asel'e aldığını, eve gidince giydiriceğini söylemiş Aysima'ya. Bu sesler kulağımın dibinden gitmiyor Aslı diyordu.
Ben dinlediğim şeylere dayanamazken o nasıl dayandı bunlara?
"O an Cemre'yi kanlı patikler sayesinde teşhis etmiş Aysima." sesini kontrol altında tutmaya çalışıyordu Aslı. "Hiç düşündün mü Bilge? Asel'in belgeleri nasıl geçti eline."
Bilge kafasını olumsuz anlamda sallamıştı. O da bilmiyordu.
"Mithat'a ulaşmak için ilk görevi Cem'den geçiyordu. Günlerce işkence görmüş, onu bulduğumuz da hiç iyi değildi durumu."
"Sırtındaki izler..."
"Evet o izler Bilge."
"Mithat'ın öldüğü gün Aysima'yla karşı karşıya gelmişler." Ali'ye baktım, tek değil miydi? "Ali ona emirin ne olduğunu söylediğinde silahını indirmiş, sırf emir diye. Boran görevinde içeri sızmak için saatlerce patlama anını izlemek zorunda kalmış."
Anlatmama sebebi buydu belkide yaşadıklarıyla yüzleşmek istemiyordu.
"Senin yanından mermi geçti ya Cengiz, onu Aysima sıktı."
"Bilge ve Asel'le tehdit etmişler seni vurması için. Aysima da senin yanında geçicek şekilde sıktı o kurşunu ki timin bağırmasını Boran duyarsa öldüğüne inanır diye." Aslı da artık ağlıyordu. "Karargahta en son konultuğumuz da, son operasyonun bilgilerini almak için. Kafamın içine bir berbat görüntü daha eklendi benim demişti."
Gitmeleri keyiften değildi zorunluluktan doğan gitmelerdi.
"Keşkeler ve iyikilerle yaşamıyor, verilen emirlere göre yaşıyor Aysima."
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Mavi&Yeşil
SpiritualDağların yeşilliği, Gökyüzünün maviliğinin birleştiği hep ince bir çizgi vardır. Kavuşamazlar ama sevmektende vazgeçemiyecekleri bir çizgi. İki asker...biri Yeşil gözlü Yüzbaşı diğeri ise Mavi gözlü Astsubay. Onların ince çizgisinde kavuşmak yazıyor...