"Ya iyiyim ama ben."
"Aysima yine başlıyoruz güzelim." dedi Selim, yatakta oturmama yardım ederken.. "Doktor ne dedi sana?"
"Bir ton şey dedi vallahi. Hepsini dinlemeye kalksam ohooo."
"Doktor dediki bu küçük yaramaz ve cadı kardeşinin iç kanaması olabilir gözlem altında tutumamız lazım." gelen abimdi.
Az önce yatışımı yapmaya gitmişti. Ne kadar eve gidelim desemde dinlememişlerdi.
"Ama iyiyim ben."
"Evet çok iyiyisin, maşallahın var."
İkna etme ihtimallim sıfırdı. Abimle laf dalaşına girsemde Selim'in bakışları yeter de artar.
"Bizimkilerin haberi var-..."
Lafımı tamalayamadan üstüme atlayan bir adet Bilge'nin sarılmasıyla sustum. Bilge bana sıkı sıkı sarıldığında tek kolumu kullanarak sarıldım.
"Bilge, güzelim bırak kızı da nefes alsın."
Abim yüz ifademi fark ettiği için demişti ama Bilge bu durumu çokta umursamamıyordu. İnada daha sıkı sarılıyordu bu da canımı yakmaya sebepti. "Hastasın diye şimdilik bir şey demiyorum ama sonra konuşucaz."
"Bilge ay-ah!" istemeden inlemiştim.
"Noldu?"
"İyiyim bir şeyim yok."
Bilge inanmayarak bana baktıktan sonra abime döndü. Abime sinirli bakmasıyla abimin yutkunduğunu gördüm. Bunlar kendi arasında ne yaşadı?
"Neyi var Aysima'nın?" şuan arkadaşım bilge yoktu, savcı Bilge vardı.
"Kolunda çatlak varmış, kaburgaları zedelenmiş, birçok yerde de kesik izleri varmış. Doktor yaşadığı şeylerden dolayı iç kanamasından şüpheleniyor."
"Abi anlatmadığın bir şey kalmadı galiba. Sussan mı artık?" resmen doktorun dediği her şeyi tane tane söyledi ya.
"Turp gibisin ya, hçbir şeyin yokmuş." Bilge'nin dalga geçtiğinin farkındaydım.
"Ben diyorum işte eve gidelim."
"Aysima!" üçününde aynı anda bağırmasıyla ağzıma hayali bir fermuar çektim.
Gülümseyerek kafamı eğip bizimkileri izlemeye başladım. Benim savaşım bitti mi şimdi? Yaşadıklarımı düşününce...düşünmemek daha iyiydi belkide.
Kıkırdama seslerini duyunca başımı kaldırdığımda Bilge'nin bana güldüğünü fark ettim. "Noldu be?"
"Masum masum bakınca dayanamadıım."
"Çok masumdur kendisi."
Bilge bir anlığına abime ters ters bakınca abim sustu. Ben bu işi sonra detaylı öğrensem iyi olurdu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Mavi&Yeşil
SpiritualDağların yeşilliği, Gökyüzünün maviliğinin birleştiği hep ince bir çizgi vardır. Kavuşamazlar ama sevmektende vazgeçemiyecekleri bir çizgi. İki asker...biri Yeşil gözlü Yüzbaşı diğeri ise Mavi gözlü Astsubay. Onların ince çizgisinde kavuşmak yazıyor...