"Ren."
"Ohayo, Aniki."
Ren berjalan menghampiri katil. Sabrina menekup mulut apabila mula mengenali jejaka yang ada dihadapannya. Dia terjerit kecil sehingga membuatkan semua mata tertumpu ke arahnya.
"Oh my god. Kumpulan HIT5. Kazama Ren!"Ucap Sabrina dengan teruja. Darius, Julian dan Alatamis kembali memerhatikan Ren. He look like a pop Artist bisik hati Alatamis. Bibit bibit cemburu mulai tertanam dalam hati.
Ren tersenyum seraya mengangguk. Namun dia tidak ambil kisah sangat. Tumpuannya kembali kepada Adelia. Dia duduk dibirai katil.
"Karada wa? Daijoubu?"tanya Ren. Adelia menganggukkan kepala menyatakan bahawa keadaannya yang baik-baik sahaja. Namun, Ren seakan tidak percaya dengan jawapan itu.
"Anou, sensei.."Ren berpaling memandang ke arah tiga orang doktor lelaki disitu. Julian bersuara menjawab.
"She's fine. But we hope she will take a few days leave to rest."
"Eh, kau faham ke Julian?"tanya Darius. Julian hanya tersengih.
"Souka. You katta. Demo, kao iru warui ne."komen Ren lagi. Dia mendekatkan wajah memerhati keadaan Adelia yang berbalut dikepala dan dibahu. Terdapat beberapa plaster di wajah dan juga ditangan. Adelia tersenyum nipis.
"Daijoubu. Genki desu."Adelia cuba menyakinkan Ren bahawa dia beransur sihat.
"Iye. Genki wa arimasen."balas Ren menidakkan.
"Hounto ni genki desu. Onegai. Ie ni kaeri mashou."pujuk Adelia seraya memandang Ren. Dia ingin sekali keluar dari hospital itu. Ren mengeluh.
"Chotto matte. Ren-kun."Kali ini Yu Xuan yang sejak tadi diam mula menyampuk.
"Nande?"
"Shut up. Don't speak japanese. No one will be able to understand that."Yu Xuan memarahi Ren yang masih bertutur dengan bahasa itu. Ren mencebik.
"Warii"Balas Ren mengangkat tangan tanda meminta maaf. Dia lupa dia berada dimana.
"Demo.. aniki.. You look terrible. What happen to you?"tanya Ren. Adelia diam tidak bersuara. Yu Xuan mendekati katil. Dia sempat mengetuk kepala Ren menggunakan telefon.
"Itteyo."marah Ren menggosok kepalanya.
"TPO Ren. TPO."Yu Xuan mengingatkan Ren untuk tidak membuka mulut mengenai hal peribadi. Sentiasa mengingatkan time, place and occasion untuk melakukan sesuatu.
"Nah. Jojo. Hari ni, kan?"tanya Yu Xuan mengingatkan Adelia. Adelia meneleng kepala cuba mengingat sesuatu.
"Today is 'that' day. Remember."
Riak wajah Adelia berubah setelah menyedari sesuatu. Smartphone Yu Xuan dicapai. Telefon diletakkan ditelinga. Adelia hanya mendengar dan sesekali mengiyakan. Telefon kembali diserahkan kepada Yu Xuan.
Yu Xuan berjalan menghampiri Alatamis. Kocek baju dibuka lalu satu surat di capai dan diserakan kepada Alatamis. Alatamis mengambil huluran surat itu. Selesai membaca dia berdehem.
"You can go home today Alia. Dan cuti 3 hari."akhirnya Alatamis memberikan satu keputusan muktamad.
Adelia akur. Dia menganggukkan kepala. Wajahnya tiada segaris senyuman semenjak 2 orang rakannya itu datang. Isi surat yang menyatakan masalah keluarga membuatkan banyak persoalan bermain dimindanya.
"Oh, I almost forgot. Here..."unjuk Ren sejambak bunga ros berwarna merah jambu.
"You're favourite.". Adelia menyambut huluran itu.
YOU ARE READING
Doctor, Can I Hit On You?
General FictionHe is A+ doctor who has everything he wish for. Name, money but the only problem that he's facing is the problematic hospital that he will inheritance from his grandpa. And she an underrated doctor who went rouge. And will do anything she like AS l...