Busted

16 5 0
                                    

Aman Ra menghentak meja dengan penumbuknya. That kid! How dare her! Dia mengetap bibir dengan geram. Perasaan malunya itu tidak dapat tertahankan. Malahan dia telah dimarah teruk oleh ayahnya sebentar tadi. Tan Sri Megat. You promise me to give 6 percent of that share. You think I don't know how to play?

Aman Ra menarik tablet pc nya. Beberapa dokumen dibuka dan dihantar melalui email Dia tahu mahu melakukan apa saat itu. Tiba-tiba ada satu mesej notifikasi masuk ke dalam peti masuk aplikasi whatsapp itu.

Video itu diklik lalu dimainkan. Serta merta senyuman sinis menghiasi wajahnya. Oh, ini rupanya kelemahan kau. Eh, wait. Only seen once? Shit! Then I don't have the prove then? Should I hire new tech guy? 

Well, for now just scare her a little. That wouldn't hurt. Right? Dia menghubungi Adelia menggunakan pager nya. Dia menyandar ke kerusi sambil menunggu kehadiran doktor itu dengan sengihan diwajah.

...............................................................................................................................................................................................................................................................

Pap! Sebuku check dihempas  diatas  meja. Aman Ra menandatangani check kosong itu lalu disorong ke arah Adelia. Mata Adelia beralih memandang Aman Ra meminta penjelasan.

"Write down any amount you want. Take that money. Let me do the surgery. Or face the consequences."

"Why would you wanna do it? You don't agreed with me at the first place?"

"That time? Yes. But thing are different now. Just take the money and leave."

"Why are pushing this to me?"tanya Adelia mengangkat kening. Wait, don't tell me Tan Sri make you do something so you gonna win and Is gonna lose? Nah man. I'm not helping you.

"No. I don't want too."

"Just take the money and go!"

"No, I don't need the money."

"Then, why Alatamis pay you a large amount of money every operation you do? "

"Because I'm worth it."

"And this is the same. Just take the money."

"No. No. No matter how you see it. This is not the same. You push me into leave him. I don't understand. You are his uncle. Why are you doing this?

"Because I want to win. I want my share back. Stop your naive thought about doing this thing with fair. It's not gonna work for both of us."

"Share? Huh, Grandpa taking back his share?"

Padan muka engkau! Namun itu semua tidak diluahkan.

"Just shut up and take the money."

"What if I say no?"

"Then Alatamis would know about that thing."

"What that THING?"

"Oh.. you don't know? Like I said don't be naive. Because I know you are not real. Such a plastic putting up a cover to win his heart."

"What do you mean?"Dahi Adelia berkerut mendengar kata kata it.

"You still thinking, I don't know what happened to you after you flee from North Korea? What do you thing Is gonna do. If he knows his soon to be his wife fuck a soldier just so that he can win his favour."

Bagai satu pancaran kilat menyambar kepalanya waktu itu. Dunianya seakan gelap terulang tayang peristiwa dimana di tergadaikan maruahnya. Ya Allah. Aib ku yang selama ini tersimpan telah diketahui oleh semua orang. Aku nak buat apa ni? Kalau Is tahu macam mana? Tapi itu semua Aku buat kerana terpaksa daripada menjadi hamba seks tentera Korea lebih baik dia memilih jalan itu. You guys have no idea what I've been through there.

'You think I don't know bout that video huh? I've seen before your fucking friend delete it from drive. So, before you do something. Please remember I can tell Alatamis what you really are."

"You got a prove?"

"I've seen it."

"So? If your don't have a prove this is all for nothing. Btw, I must be looking sexy right? Did you jerk yourself off?"

"Shut your filthy mouth."

"Well, that's a fact. I'm filthy. At least I'm aware about it. But you not. You are capitalist yang akan merosakkan anak bangsa. Orang melayu sendiri yang menjatuh kan darah daging sendiri. Did you even realize Aman Ra. Kat Malaysia ni tak banyak orang kaya dalam kalangan orang melayu. Sebab orang macam kau nilah suka cekik darah bangsa sendiri. Aku tak boleh cakap banyak akan hal ni. I'm aware I'm a half breed. But you're not.!"

"Please Aman Ra, consider it."

"You don't have a power to said that to me."balasnya dengan senyuman sinis. Adelia mengeluh dengan kecewa.

"I know. Aku faham sangat. Apa yang Aku minta. Tolong fikirkannya elok-elok."

"Kau tak payah nak brainwash aku. Aku tahu apa yang akan aku buat. Sekarang kau kena akur dengan pilihan aku."

Adelia mengeluh kasar. Dahinya dipegang. Dia muak dengan ugutan itu. Seumur hidup dirinya hidup hanya untuk diugut.

"Whatever man. If your gonna spread it. Do what you want. I'm recording this conversation. So whenever that video goes viral. I will sue you with a large amount of money. But If I didn't win the summons. I will make your wife and your daughter pay for it."Adelia kali ini sudah pandai memberikan kata ugutan. Dia sudah tidak kisah dengan apa yang akan berlaku. Apa yang dia tahu, itu semua akan tamat.

"Adelia!"

"Aman Ra. If I'm gonna go down? You also go down with me."balas Adelia seraya berjalan keluar dari bilik itu.

.............................................................................................................................................

Fuck! Shit! Shiaaa!!! B@bi punya boss! Kerusi plastik yang Ada dihadapannya di tendang geram. Boleh ke aku bunuh je dia tu. Ada lagi manusia macam dia tu Kat bumi ni. Ingat dah pupus.

Adelia merengus kasar. Rambutnya ditarik kasar ke belakang. Dia duduk mencangkung. Perlahan-lahan badannya menyandar ke dinding. Airmatanya yang selama ini ditahan menyembur keluar.

Mak! I need you right now. I'm all alone. This world is too cruel for me. You said buat baik dibalas baik. Buat balas dibalas jahat. The truth is. Aku tak pernah buat jahat kat orang. Aku cuba pertahankan niat untuk... untuk baik kat semua orang. Tapi sampai bila aku boleh bertahan?

Kill them with kindness? Just go to hell with that.

Selepas kejadian semalam, dimana dia memberikan bl%wjob dan pap!pap! dengan Alatamis. Dia tahu. Is sedar yang dia bukan anak dara. Dia tahu sangat dimulut kata okey tapi jauh di sudut hati Is maukan seorang yang virgin,dependant, innocent. And I'm not fall into that category.

Dadanya dirasakan tersangat sesak. Beberapa kali dia menepuk dadanya. Sakit sangat ni, Ya Allah. Permudahkanlah urusan ku, Ya Allah. Berikanlah aku petunjuk. Rintih Adelia seorang diri didalam bilik itu. Dia meringkuk dengan jubah putih dipeluk erat.

The first one was a mistake. That's the only way to get out from that country. And the second one was a choice. But you hurt him and yourself. And if you choose to not leave and let him win his share. I would make a third mistakes, Jim will definitely kill him.

Why I don't just die? Maybe that's the only way to set me free. Daripada hidup menyusahkan orang lain sahaja. Adelia menekup muka. Adelia beristighfar selepas ayat itu melintas difikirannya. Airmatanya mengalir lagi. Sakit. Sungguh sakit. Tidak tertahankan lagi sakit yang dirasakan.

Tit! Ada satu mesej ringkas masuk ke telefonnya. Dari Alatamis.

We need to talk!

................................................................................................................................................................

Stay tuned. Thanks a lot.  Bye. Chupchup.😘





Doctor, Can I Hit On You?Where stories live. Discover now