Extra-care

41 5 0
                                    

"I'm okay." Beritahu Adelia kepada tiga orang teman baiknya. Joshua, Yu Xuan dan Ren sedang duduk menghadapnya.

Ren meletakkan belakang tangannya ke dahi. Yu Xuan pula meletakkan jaket denim miliknya ke tubuh itu. Joshua pula sedang memegang sup ayam ditangan.

"Wow! Extra care. You do know, we also a doctor right?"

Diam.

"She's fine."Julian bersuara lagi apabila tidak mendapat sebarang respon.

Ren menjeling  tajam Julian yang duduk disisi Alatamis itu.

"Shut up."

"Okay. Okay." Julian beralah sambil mengangkat tangan.

Alatamis tersenyum nipis. Dia hanya mampu memandang Adelia yang masih di kelilingi rakan-rakannya dari jauh.

"Kau buat apa Lia? Kan Air masih deras tu. Kau tak dengar ke pakcik guard tu cakap apa tadi?"bebel Yu Xuan. Adelia mengetap bibir rasa bersalah.

"Sorry."ucap Adelia. Perlahan sahaja suaranya.

"Kau okey tak ni? Kalau tak kita balik hotel lah. I don't wanna risk anything."putus Joshua.

"Aku okey. Serious. Please, stop worrying about me."

"How come we don't worry. Last time you almost got drown and aniki.."

"Ren."tegur Joshua. Ren mendengus kasar. Dia takut dan risau jika kejadian sama akan berulang.

Alatamis, Julian dan Medina yang turut sama mendengar perbualan itu diam. Masing-masing bertukar pandangan mata.

"Nee-san."

Adelia memandang Ren. Wajah anak jepun itu penuh dengan kerisauan. Dia mengangkat tangan seraya mengusap lembut rambut yang telah kembali diwarnakan hitam itu.

"Nee-san daijobu. Stop worrying about me. You wanted to go camping right? So, why don't you start barbecuing something. I'm hungry."pujuk Adelia. Dia mengalihkan topik perbualan.

"We shouldn't come here."ucapnya dengan penyesalan.

"Ren, I'm really okay. I'm started to get angry if you don't stop now."

"But.."

"You sleep with me tonight."ugut Adelia.

Serta merta wajah Ren berubah. Dia dan Julian mengucapkan serentak.

"No!"

Adelia tersengih seraya memeluk tubuh.

"I don't care."

"Nee-san...."rengek Ren.

Adelia menjeling Julian yang nampak tidak puas hati terhadapnya. Joshua pula hanya tergelak. Dia yang menyandar ke kerusi berlagak santai. Lengannya berada dibelakang kerusi Yu Xuan.

"Jangan gelak sangat eh. Yu Xuan pun tidur ngan aku malam ni."

"Hah?"

"I'm okay with that."balas Yu Xuan mengangkat bahu. Dia tidak kisah pun tidur di khemah yang mana satu.

"Well, I'm not. Bou bei..."pujuk Joshua.

Yu Xuan menggeleng kepala dengan perangai Joshua yang satu itu. Semenjak diketahui akan perasaan sahabatnya itu. Banyak sikap baru yang jelas dilihat. Joshua sangat clingy terhadapnya. Lebih manja. Extra caring. And sweet. Yu Xuan menyembunyikan senyuman.

"That's great. Aku, Lia, Ren dan Yu Xuan guna khemah besar tu. Khemah yang lagi satu Is, Julian dan Joshua."cadang Medina. Dia akhirnya bersuara menyatakan pendapat.

Doctor, Can I Hit On You?Where stories live. Discover now