N.E.W

32 4 0
                                    

Hai, I'm gonna selit sikit-sikit je cerita
Julian dan Ren. Later I will come out with their side stories. Idk when. But eventually it will come. So stay tuned and enjoy.Ah, almost forgot. Joshua and Yu Xuan side stories too. Enough rambling. Just continue where we left.
And skip, for those yang tak suka cerita Julian and Ren. Enjoy.

......................................................................................

"Cabut yang kat sana."arah Julian. Namun, Ren yang kebingungan itu tidak menyahut.

"Ren!"panggil Julian lagi. Dia meluruskan badan memandang Ren yang berada di sebelah khemah.

"Huh?"

"Kau tak dengar ke? I told you to pull that pin off the ground."ulang Julian dengan rasa geram. Ren hanya tersengih.

"Sorry language barrier."

"Pale otak lah language barrier. Aku tau kau faham."balas Julian.

Ren menggaru kepalanya yang tidak gatal. Mulutnya mulai memuncung ingin tarik rajuk. Dia mana tahu tentang pemasangan khemah itu. Apatah lagi hendak membuka. Khemah itu bukan jenis pasang siap. Sangat rumit. Saiz yang besar juga sebab kenapa dia tidak tahu melakukannya. Seumur hidupnya, itu pertama kali dia membuatnya.

Ren cuba menarik pin yang ditukul ketat oleh Alatamis semalam. Keras. Dia menelan air liur. What the hell. How come you don't want to... Arghh... Please. Just let me do it. Akhirnya pin itu tercabut. Tali khemah mulai kendur. Dia menyambung ke tempat yang lain pula.

Julian mulai rasa tidak sedap hati apabila Ren hanya diam melakukan kerjanya. Dia digamit rasa bersalah. Tapi tetap meneruskan mengemas khemah besar itu. Setelah siap dia menghampiri Ren. Bahu jejaka jepun itu ditepuk.

"Good job."

Ren tersenyum kecil. "Thanks."ucapnya. Dia menunjuk ke arah pipinya tanda meminta ganjaran.

Julian tersengih. Setelah dua minggu mengenali lelaki itu, dia mulai faham dengan sikapnya. Manja,lembut,caring and a sweet talker. So different dengan sikap yang dipamerkan kepada media. Dia yang sudah lama menjadi peminat lelaki itu sangat arif dengan personaliti Ren. The duality is killing me.

"You..."panggil Ren sedikit merengek apabila tidak mendapat apa yang dimahukan.

Cupp! Satu ciuman kecil melekat di pipi Ren. Ren tersenyum-senyum sampai ke telinga. Julian tergelak. Dia menggosok mesra rambut Ren tanda senang hati. Dia kelegaan apabila mood Ren mulai berubah.

"Sorry for yelling at you"

Ren hanya menggeleng. Tanda tidak mengambil hati.

"I'm new to this kind of thing." beritahunya seraya menunjuk ke arah khemah yang sudah siap dikemas itu.

"I know. Lia told me before."

"Bila?"tanya Ren mengerutkan dahi.

"Tak payah tahulah."balas Julian. Dia mencapai beg berisi khemah yang agak berat itu lalu dibawa masuk kedalam bonet kereta.

"You..." Ren membuntuti Julian dari belakang.

Julian bercekak pinggang memandang Ren yang beberapa inci lebih rendah darinya.

"You better change your clothes now. Lia told me she wanted to go to the beach. Kota Kinabalu sunset is the most beautiful sunset in the world you know."

"It's hot. Tank top is good tho."balas Ren yang menggayakan tank top putih dan seluar pendek atas lutut itu.

Julian mengetap bibir memandang penampilan Ren dari atas hingga ke bawah. Dia menelan air liur melihat hampir separuh tubuh itu terdedah. Dia menggeleng.

Doctor, Can I Hit On You?Where stories live. Discover now