Kidnapped

28 4 0
                                    

Ting! Ada satu mesej masuk dalam aplikasi WhatsApp milik Adelia. Dia yang baru keluar dari bilik loker segera menyeluk saku jubahnya. Telefon pintar dikeluarkan.

Skrin boleh sentuh ditarik ke atas kekunci telefon dibuka. Jarinya mengetik ikon hijau itu. Ada satu pesanan dari nombor yang tak dikenali. Tangannya mulai bergegar apabila melihat mesej dari nombor yang tak dikenali itu. Ada satu video hantar kepadanya.

Ya Allah! No! No! No!. Adelia seakan terpinga disitu. Mulutnya ditekup dengan tangan. Dia cemas  bercampur takut. Matanya melilau mencari figura yang dikehendaki. Namun, apabila dia tidak menjumpainya, Adelia segera berlari menuju ke lif. Telefon ditekan, nombor Alatamis di dail.

"Hello.."

"Is kau kat mana?"

"Aku ada kat office. Kenapa?"tanya Alatamis.

"Lulu..... They got her!"suaranya kedengaran mengigil takut, cemas airmatanya yang bertakung sudah merembes keluar. Dia tidak membayangkan apa yang berlaku kepada Laura. Dan takut memikirkan reaksi Yu Xuan. 

Yeah, Apasal aku telepas pandang mengenai hal ni? Dia dah warning aku hari tu. Kepalanya dihentak pada dinding lif dengan kecewa. 

Ting! Ting! Ting! Banyak mesej masuk ke dalam telefonnya ketika itu. Dia tahu dari siapa dan apa yang mereka mahukan. Sebab dia baru sahaja berkongsi mesej dan video itu ke dalam group mereka.

................................................................................................................................................................

Mereka semua berkumpul dirumah milik Alatamis pada petang itu,  Matteo yang masih tinggal dirumah itu memaikan video itu kembali dilaptopnya. Diatas meja makan milik Alatamis itu penuh dengan perlatan gadjetnya yang dibawa khas. Dia menekan-nekan pad kekunci laptop dan beralih pula pada lappy yang lain. 

Alatamis berjalan ke arahnya sambil meletakkan  setin minuman.

"What did you got?"tanya Alatamis.

Matteo menoleh sekilas sebelum menggaru hidungnya yang sedikit gatal.

"You have to wait. It's not like I can do in a split second like you see on tv. It takes time. And It's been so long I didn't do this thing."balasnya sedikit jengkel apabila diajukan pertanyaan seperti itu.

"You're the man when it's comes to this. Make it fast."

Matteo menjelingnya dengan tajam.

"I quit  3 years ago. I told you I'm a different man now. Be reasonable"

"Yeah, but can't you just make it...."Alatamis mengetap bibir tidak jadi meneruskan kata.  Alatamis mengangkat tangan tanda beralah apabila, Matteo memberikan pandangan maut kepadanya. 

"Fine. Sorry." 

Alatamis berjalan menghampiri Adelia yang gelisah sendirian di ruang tamu. Dia meramas-ramas tangannya. Alatamis melabuhkan punggung disisi Adelia.

"It'll be fine."ucap Alatamis cuba menenangkan wanita itu. Adelia mengelengkan kepalanya menidakkan kata-kata  Alatamis itu

"Aku dah agak dah Is. Dia tak dapat aku. Dia pasti akan dapatkan orang lain."

" God! Bila lah benda ni nak habis. She will be traumatise. I know it. I've been through all of that shit."

Alatamis mengeluh. Dia tahu fikiran Adelia sedang berkecamuk pada ketika itu. Dia cuba untuk tenang dan kekal rasional.

"You know, We can always hire a therapist. And do whatever we can if that happen. But right now, I need you to stay calm."

"How can I stay calm when this thing happen to my sister!"suara Adelia yang meninggi membuatkan ketukan jari di papan kekunci terhenti.

Doctor, Can I Hit On You?Where stories live. Discover now