Vacay

36 5 0
                                    


"Kiri"

"Kanan"

"Kiri"

"Kanan"

"Lia?"tanya Joshua kepada Adelia yang membuang pandang ke luar tingkap.

"Try kiri. Kalau tak jumpa. U-turn pergi kanan."ringkas sahaja langkah penyelesaian Adelia pada pergaduhan kecil mereka itu.

Ren yang memerhati kesemua kejadian itu mengerutkan dahi kehairanan. Joshua dilihatnya lebih mesra dengan Yu Xuan. Manakala Adelia pula lebih diam dalam perjalanan. Dia berdehem.

"Guys."tegur Ren. Joshua memandang cermin pandang belakang. Yu Xuan yang ada disebelahnya menoleh sekilas. Manakala Adelia langsung tidak memberikan sebarang respon.

"What happen to you guys? I only leave for what? Two weeks?Huh?" Ren bersuara meminta jawapan.

"I get it if you don't want to come with me. Well, I never been to a camping. I grow up in Osaka. Concrete wall everywhere. Fine."rajuknya. Ren memeluk tubuh sambil menyandar ke kerusi.

Joshua tersengih. Dia menjeling Yu Xuan yang berada disebelahnya. Kemudian dia memandang cermin pandang belakang.

"Ren. It's not like we don't want to come. This place we don't even know where. The navigation doesn't work. Because network problems."

"And Yu, you know him. Always says he know everything. Tapi dah dua kali kita sesat tadi."

Yu Xuan mendengus. Dia memeluk tubuh. Mulutnya memuncung apabila kena pada dirinya. Joshua tersengih lagi. Dia mencuit dagu Yu Xuan seraya bersuara.

"Bou bei." Mata Yu Xuan segera mencerlung ke arah Joshua.

Ren mengangkat kening mempersoalkan situasi itu. Dia mengalihkan pandangan ke arah Adelia. Adelia menoleh sekilas.

"Don't ask. Unless you don't want me here."kata-kata Adelia.

Yu Xuan tergelak kecil.Joshua pula menggelengkan kepala.

"Ren, just let her be."

"Huh?Why? Something serious happen while I'm away?"tanya Ren.

"She just sad. Coz you ruined her weekend by coming here."

"Huh?! How?"

Joshua dan Yu Xuan berpandangan seraya tersengih.

"She supposed to go on a date with Alatamis. But you force her to come here."Yu Xuan bersuara menjelaskan situasi sebenarnya.

"Ohhh... Laa, pasal tu ke? Chill lah nee-san. I told Julian to come with Is. And he said yes."Ren cuba untuk mendapat perhatian dengan penjelasannya pula.

"You told who?"tanya Adelia. Matanya seakan terjegil apabila nama itu meniti dimulut Ren.

"Julian. Err..."Ren mengetap bibir setelah memyedari ketelanjurannya bersuara.

Adelia mengalihkan pandangan. Dia merenung adik jepun disebelahnya meminta penerangan selanjutnya. Kedua tangannya disilang ke dada.

Ren mengeluarkan senyuman tipis. Dia menggosok tengkuk perlahan. Ingin mengelak dari situasi itu.

"I'm dating him."beritahunya. Adelia melepaskan keluhan yang berat.

Ren mengetap bibir. Dia memandang Adelia dengan penuh kegusaran dihati. Lengan kakaknya itu dipegang cuba memujuknya.

"I promise. I'm not gonna make a wrong decisions. Again. And he is such nice guy."luah Ren.

"Yeah, I'm sure he's a nice guy. Before he  decide to get married to some random girl. Who her father is a big business tycoon. And he left you. Because he can't choose between you and his family."

Doctor, Can I Hit On You?Where stories live. Discover now