Face to face

25 5 0
                                    

Prangg!!!! Kedengaran bunyi kaca pecah dari bilik Yu Xuan. Ketiga-tiganya berpandangan sesama sendiri. Laura dengan cepat mencapai kunci pendua bilik. Mereka bergegas membuka pintu bilik Yu Xuan yang di kunci dari dalam.

Pintu terbuka. Yu Xuan sudah terlantar di lantai. Meja kaca yang berada di tengah bilik terjatuh ke lantai. Joshua dengan cepat mencapai tubuh yang sedang mengerang kesakitan.

"Yu..."dia ingin mencempung tubuh itu tapi tangannya di tepis.

"No don't touch me. No.. go away.. please. I don't want to see you.. no... Please. Go away."Yu Xuan menolak tangan yang ingin memegang bahunya.

"I can't. I can't. Okay? How could I let you be like this."

"Why? Because we already have sex. Is that what you think? Do you think I can let you do this to me? Again? Dream on. Joshua."

Joshua mengetap bibir apabila Yu Xuan mulai berkasar dengannya. Dia cuba menahan hati. Terus bersabar. Dia tahu terlalu banyak masalah yang menimpa diri Yu Xuan pada ketika itu. Dia cuba lagi mencapai bahu itu. Pap! Pipinya terasa senget apabila ditampar kasar oleh Yu Xuan.

"You know I hate those alphabet people. But how can you do that to me last night? You out of those people. You who I thought my best friend. I feel so frustrated. Disgusted. I am dirty. I'm not that good anymore. My dignity. Is all in the gutter right now. How can I face my family. I don't know when they gonna disown me.  Why... Why." Yu Xuan meluahkan segala apa yang dirasakannya saat itu. Airmatanya mengalir laju tidak dihiraukannya Laura dan Adelia yang ada di situ.

"You. You shouldn't  do it. I hate a homo like you."

Kata-kata yang terakhir itu membuatkan Joshua mengangkat muka memandang Yu Xuan. Dia menggenggam penumbuk cuba merais sisa kesabaran yang masih ada. Dia tidak memedulikan kata -kata itu.

Tubuh itu dicempung dengan cepat lalu dibawa menuju ke bilik air. Yu Xuan menolak dada Joshua sekuat hati. Dia berasa jijik apabila kulit tubuhnya bersentuh dengaan Joshua.

"I know you hate me. But think about it. Lia and Lulu tak boleh angkat kau pergi bilik air. You better behave. Kau jangan risau. Lepas ni kau takkan jumpa aku dah. For now. Let me wash you clean okay."pinta Joshua. Nadanya mendatar dan ada sedikit sayu.

Yu Xuan berhenti dari menolak bahu itu. Airliurnya seakan tersekat di kerongkong apabila mendengar kata-kata ketiga terakhir itu. Joshua bergerak menuju ke bilik air.

Tubuh Yu Xuan di letak didalam bathtub. Paip ditengah dipasang air mengalir laju memenuhi kolah itu. Sepanjang tempoh itu, Joshua kekal diam membisu. Dia tidak berani bersuara. Apatah lagi mahu memandang wajah itu. Perkara yang paling ditakutinya sudah berlaku. Yu Xuan benci akan dirinya. I really don't want to think like this. But sorry Lia. I think I have to give up on him. It's all my fault.

Yu Xuan hanya membiarkan Joshua membersihkan tubuhnya. Dia tidak berdaya mahu menghalang. Kekuatan nya belum pulih seperti biasa. Dia merenung wajah yang tidak bereaksi semenjak mereka masuk ke bilik air itu. Dia menunggu kalau-kalau lelaki dihadapannya itu bersuara. Namun dia hampa. Joshua sedikit pun tidak mahu memandangnya.

"Aku jijik sangat ke sampai kau tak nak tengok muka aku?"akhirnya Yu Xuan bersuara apabila dia tidak tahan keadaan dengan sunyi itu.

Gosokkan sabun dilengan Yu Xuan terhenti. Joshua mengetap bibir. Dia sedaya upaya menahan perasaan. Biarlah semuanya disembunyikan. Barangkali itu lebih baik. Kebencian Yu Xuan terhadap homoseksual tidak dapat terubati. Itu hakikat.

Tangannya mencapai hos lalu menyiram tubuh itu. Dia tidak menjawab soalan dari Yu Xuan. Baginya diam itu lebih baik daripada mengungkapkan kata-kata yang tak sepatutnya.

Yu Xuan bertindak dengan memegang lengan itu dari terus menyiramnya.

"Joshua. Answer me."

Joshua mengeluh kecil. Dia mencapai pili hos tadi lalu mematikan air.

"Don't you called me Yi Chen last night?"

Kedua anak mata mereka bertembung. Perasaan kasih sayangnya pada Yu Xuan dilepaskan pada itu jua. Dia hanya mampu berinteraksi dengan mata selebihnya dia takut. Takut dia akan terus kehilangan lelaki itu  dengan serta merta.

"I apologize for whatever happened last night. I know it's my fault. I can't say anything against that. When you called me Yi Chen last night. I just snapped. I don't know. I... I'm sorry."ucapnya.

Yu Xuan terkedu dengan pengucapan kata maaf itu. Entah kenapa hatinya terasa sejuk. Namun, semakin dia cuba memandang wajah itu, Joshua semakin mengelak daripadanya.

Tubuhnya terangkat lagi. Dia di dudukkan diatas gigi bathtub. Jubah mandi di capai lalu disarung ke tubuh putih melepak itu.

"I can walk."tegas Yu Xuan. Dia cuba berdiri.

Baru dia mahu melangkah punggung nya terasa dicucuk hebat. Kakinya yang lemah tidak dapat menangung berat badannya. Dia hampir terjelopok ke lantai. Tindak balas refleks Joshua yang cepat terus sahaja mengangkat tubuh itu lalu dibawa keluar dari bilik air.

Adelia dan Laura masih setia menunggu di bilik itu. Pakaian bersih buat Yu Xuan juga sudah tersedia. Yu Xuan didudukkan dibirai katil. Tanpa bersuara, Joshua terus keluar dari bilik itu. Yu Xuan hanya memandang kosong pemergiannya itu.

Adelia dan Laura hanya diam. Tidak berani untuk mengulas lebih lanjut. Mereka berdua segera membantu apa yang patut. Adelia keluar dari bilik itu apabila merasakan khidmatnya tidak diperlukan.

Tiba sahaja di luar, dilihatnya Joshua sedang berada di dapur. Dia menghampiri Joshua yang masih diam membisu. Tangannya pantas memegang alatan dapur. Adelia berdehem lalu bersuara.

"Nak aku tolong ke?"tanya Adelia. Joshua berpaling. Dia memberikan senyuman nipis.

"Tak apa. Dah nak siap. Nasi paprik je ya. Tak cukup bahan. Yang kat dalam ni bubur untuk Yu. Kalau dia nak makan lah. Kalau dia tak nak. Takpe buang je nanti."

Entah kenapa kata-kata itu membuatkan Adelia merasa Joshua berjauh hati. Dia tidak tahu apa yang dibualkan oleh Joshua dan Yu Xuan di dalam bilik air. Tapi apa yang pasti, Joshua nampak sangat kecewa. Barangkali Joshua sedang menyalahkan dirinya sendiri.

Namun, Adelia tidak berani mengata lebih. Dia hanya membalas "Hmmp, okey."

Joshua membuka apron lalu meletakkan di tepi. "Aku pergi dulu. Kalau ada hal penting aku call. About that thing yang kau nak aku cari. Aku akan usahakan. Okey. Bye."

Adelia mengeluh kecil. "It's not really a good, goodbye. Kan? Jo?"tanya Adelia.

Joshua cuba melemparkan senyuman biarpun nampak hambar.

"Jangan risaulah. Aku sentiasa ada kalau kau perlukan aku okey. Now, aku balik dulu."

Adelia mengangguk. Dia menghantar pemergian Joshua dimua pintu. Lambaian kecil diberikan sehinggalah Joshua menghilang masuk kedalam lif.

...............................................................................................................................................

That's all. Enjoy. Bye. chupchup 😘.

Doctor, Can I Hit On You?Where stories live. Discover now