Kidnapped II

25 4 0
                                    

"Got it."beritahu Matteo apabila sudah hampir 20 minit berlalu.

Hampir kesemua yang duduk diruang tamu bangun menuju ke meja makan.

"If the location are right. Then, you will find them in this klang port. WDC Warehouse SDN BHD. North Port T1."tunjuk Matteo ke arah skrin yang terpapar Google maps.

"I'm going."Adelia yang masih duduk di sofa terus berdiri tegak.

Semua mata beralih memandang ke arah yang sama. Alatamis mengeluh lalu berjalan mendapatkan buah hatinya.

"No, Lia. We talked about this before. I will never let you go alone."

"Habis tu kau nak diorang mati macam tu sahaja? Itu yang kau nak?"soal Adelia dengan sini.

"Aku tak maksudkan macam tu. Kita cuba cari cara lain"

"Mana ada cara lagi dah."cepat sahaja Adelia memintasnya.

"Kalau kita babitkan polis dalam hal ni. Susah kau tak? Sebelum ni..."Adelia mengeluh. Rambutnya disebak ke belakang.

"Dahlah aku malas nak cakap. Yang aku tau, kita pergi sekarang." Dia ingin berpaling namun lengannya ditangkap.

"Lia, kita akan cuba cara lain. Kalau kita berjaya tangkap dia, aku percaya. Kerajaan Malaysia tak akan lepaskan dia. Kau sendiri sedia maklum yang dia tu international criminal? Kes kau tiga tahun lepas dengan Kazama Satoru belum tutup lagi."jelas Alatamis dengan panjang lebar.

Adelia sudah memusing bola mata tanda tidak ambil kisah dengan keterangan itu.

"Is, orang macam dia tak layak duduk kat penjara. Masuk penjara pun, akan dapat layanan special. Lebih-lebih dia pernah berkhidmat dengan US Marine. Bagi aku, Dia layak mati. Dia hidup pun menyusahkan semua orang."

"So, you want him to die."

"Yes. Of course! Hidup aku tak akan aman selagi dia tak mati!"suara Adelia naik satu oktaf.

"Lia! Kau sedar tak apa yang kau cakap ni?"tegas ton suara itu.

"What! Salah ke if I wish him to die"

"No, but Lia. Bukan kerja kita nak tentukan hidup mati seseorang. I don't want you to think like that. Please. Let me handle this."

"How?"

"You guys. I can't find Ren."satu suara mencelah perbualan itu. Semua mata berkalih pada batang tubuh yang berdiri di pintu masuk rumah Alatamis.

Kedatangan Julian yang sudah diduga itu membuatkan situasi bertambah tegang. Dia yang baru mengetahui hal sebenar tidak dapat menerima kenyataan. Dia sempat memberikan pandangan tajam ke arah Adelia yang duduk menekur lantai.

"Jadi semua ni berpunca daripada dia."soal Julian. Dia memandang tajam ke arah Adelia.

Joshua jadi kurang senang dengan kata-kata itu.

"Hey, you cannot talk to her like that."Joshua berang apabila Julian seakan menyalahkan Adelia dalam hal itu. Dia berjalan ingin mencapai kolar baju Julian. Namun Yu Xuan menarik lengannya lalu menggeleng kepala.

"Apa? Salah ke aku cakap? Betullah, Yang Si Jim tu nakkan dia. Bagi sahaja dia. Suruh Jim lepaskan Laura dengan Ren. Habis cerita."

Alatamis memegang dahi. Kepalanya sedikit pening dengan kehadiran Julian ketika itu. Dia cuba bertahan untuk menjadi pengantara yang terbaik diantara mereka.

"Julian. I respect you as my friend. But if you going further. I'm not guarantee I can stay calm."akhirnya Alatamis bersuara apabila dia merasakan Julian melampaui batas.

Doctor, Can I Hit On You?Where stories live. Discover now