Roofied

30 5 0
                                    

"Abang drive laju sikit boleh tak?"pinta Adelia seraya menjengulkan muka dari tempat duduk belakang. Pemuda yang bekerja sebagai pemandu Grab itu hanya mampu tersenyum.

"Tak boleh dik. Had laju tak boleh lebih dikawasan ni."jawab Pemuda itu dengan sopan. Adelia merengus seraya menyandarkan badan ke kerusi.

"Maaf dik."Pemuda itu memandang cermin pandang belakang seraya meminta maaf. Adelia menggelengkan kepala

"Takpe bang. Err, Abang boleh turun kan saya kat depan simpang tu."Pinta Adelia.

"Boleh. Tak apa ke?"

"Takpe. Saya nak cepat."balas Adelia.

Pemuda itu akur. Sampai sahaja disimpang yang dimaksudkan kereta itu pun diberhentikan. Adelia segera melompat keluar dari kereta. Dia berlari-lari anak menuju ke kondominium mewah Yu Xuan dan Laura itu. 

Sampai dihadapan pintu, Adelia membunyikan loceng diselangi dengan ketukan dipintu berulang kali. Daun pintu dibuka dari dalam. Laura datang menemuinya dengan wajah yang sugul. Adelia melepaskan satu keluhan yang keras disitu.

"Jiejie"Laura memanggilnya dengan tangisan.

Adelia menepis Laura yang menghalang laluannya. Dia menapak masuk menuju ke ruang tamu. Dia ternampak Joshua sedang duduk dalam kegelisahan. Dia yang selalu kelihatan kemas itu nampak tidak terurus. Bajunnya tidak berbutang, Tali leher entah kemana. Rambutnya di tarik kebelakang menggunakan jari. Pandangan mata mereka bertemu.

"Lia, You here."katanya. Dia mengosok kedua belah tangan kerisauan. Cuba mengawal emosi yang tidak menentu.

"Mana Yu Xuan?"tanya Adelia. Joshua mengeluh kecil mendengar nama itu. Terasa seluruh tubuhnya bergetar. Dia menunjuk ke arah bilik disebelah kiri.

Adelia berjalan menuju ke bilik yang dimaksudkan. Dia menarik nafas sebelum mengetuk pintu bilik itu. Sekali, dua kali tiada respon. Kali ketiga di mengetuk. Kedengaran jeritan Yu Xuan menghalaunya dari situ.

"GET OUT!"

Adelia terpempan dengan suara yang keras dan nada yang meninggi. Dia mengeluh kecil dan mengalah. Dia kembali berjalan menuju ke ruang tamu. Duduk disofa menghadap Joshua dan Laura.

"Explain."kata Adelia dengan tegas. Dia mahukan cerita yang lebih lanjut. 

"Semalam ada private auction kat Kelab Gemini."Laura membuka cerita dengan berhati-hati sahaja dia bersuara.

"What kinda of auction? Why it has to be in the club?"tanya Adelia dengan rasa tidak puas hati. Laura dan Joshua berpandangan sesama sendiri.

"Well, they do it because most of the thing that they sell is rare stuff."

"You mean illegal?"

Sekali lagi Laura dan Joshua terdiam.

"You know Lia. Chinese family they had dark side of how they family or business   started to go big. This kind of thing it's a common among chinese family. Including mine."Joshua bersuara lagi.

"U-huh... So... Apa jadi?"tanya Adelia.

"We all know, Yu Xuan always feel insecure. About his beautiful appearance. It's been his complex. And....." Joshua menggantungkan ayat. Dia berbalas pandang dengan Laura. Laura mengangguk.

"Someone has been interested with him.  A man. He try really hard to get his attention. But you know Yu Xuan." Joshua mengeluh.

"He rejects him. And, last night... Happen to be the night that they met again. That guy is the club owner. And they did something to him. Something so unforgivable. Lulu tak akan maafkan mereka sebab buat gege macam ni."luahnya beserta airmata yang masih mengalir dengan perlahan.

Doctor, Can I Hit On You?Where stories live. Discover now