Abang/Oppa/Gege

30 5 0
                                    

"Lia..."

Adelia tidak mengendahkannya.

"Lia..."kejut Alatamis.

Adelia tersedar dari lamunannya. Dia mengangkat kepala. Anak mata mereka bertembung. Jarak diantara kedua wajah sangat rapat. Sehinggakan dia dapat mendengar desahan nafas dari Alatamis.

"You don't want to eat?"tanya Alatamis. Dia menunjuk ke arah kebab yang sudah sejuk diatas meja.

Adelia diam. Senyuman nipis diberikan. Dia menunjukkan mulutnya. Mengarahkan supaya Alatamis menyuapkannya ke dalam mulut. Mulutnya dibuka.

Alatamis tergelak kecil. Satu cucuk kebab itu diambil. Dia membawa dekat dengan mulut Adelia. Adelia ingin menggigitnya namun Alatamis menjauhkannya. Tanpa sedar Adelia merengek manja kerana tidak mendapat apa yang dimahukan.

"Is....."

"You forgot to say please."usiknya.

Adelia menggebukan pipi tanda geram dipermainkan.

"Say : Please..."Alatamis sengaja mengajarkannya begitu bagai anak kecil.

Tiba-tiba sahaja beberapa pasang anak mata memandangnya. Pipi Adelia mula membahang panas kerana malu. Jemarinya dengan cepat mengetip bicep yang kekar itu.

"That's a foul. You have to add something after the word please."

"Issss...."

Jari telunjuknya diangkat. "Great. Another word..."

"Cuba cakap. Abang Is boleh tolong suapkan Lia.?"

Meremang bulu tengkuk Adelia mendengar kan kalimah abang. Seumur hidupnya. Tidak pernah dia memanggil seseorang yang bergelar abang. Pernah dia nampak dalam drama melayu yang Lulu pernah lihat. Panggilan tu sama level dengan Oppa kan? Damn. Too cringy.

"Aaaa...ng sss... Boleh tolong suapkan Lia."

"Hah? Tak jelas. Say it again."

Adelia sudah tarik muncung merajuk dia memeluk tubuh seraya menyandar ke kerusi.

"Ren"panggil Adelia. Pandai dia mengubah taktik. Ren yang sejak tadi pemerhati setia tersengih.

"Hai." Ren ingin segera berdiri. Menyambut baik usikkan Adelia itu.

"Okey. Okey... No need. Bukak mulut."Alatamis akhirnya beralah. Dia menyuapkan daging kebab itu kemulut Adelia yang terbuka Luas. Adelia tesenyum kemenangan. Daging itu dikunyah perlahan.

Julian tergelak melihat situasi itu. Begitu juga dengan Medina.

"Is, you can't win. Terima kenyataan."usik Julian. 

Alatamis mencebik. Dia hampir membaling secucuk kebab itu ke arah Julian kegeraman. Julian tergelak sambil menggeleng kepala.

"Is hard to see his playing around with food."

"He never act like that in front of you guys?"Yu Xuan bersuara. Teringin untuk ambil tahu.

"Almost rare. He really let himself go this time."

"Well at least his happy now."sampuk Medina pula.

Joshua hanya mendengar kata-kata itu. Dia memerhati gelagat Adelia dan Alatamis yang duduk tidak jauh dari mereka.

"Alia pun sama."Joshua bersuara menyambung perbualan itu.

Mereka berempat tersenyum. Seakan memberikan restu kepada pasangan itu.

"Ren! You are the only singer here. Can you sing a few song?"Yu Xuan bersuara apabila keadaan kembali sunyi.

Ren berdiri diantara mereka yang duduk menghadap unggun api ditengah itu.

Doctor, Can I Hit On You?Where stories live. Discover now