11- Beyaz

4.4K 369 236
                                    


Annemle sıkıca sarılıp haftaların acısını çıkardıktan sonra ayrıldık ardından beraber salona geçip  oturduk. İçeriye giren Bahar teyze ve Hüseyin amca ile annemin omzuna yasladığım kafamı kaldırdım.

"Hoş geldiniz..." Hüseyin amca anneme selam verip koltuğa oturduğunda Bahar teyze de ağzında hoş geldiniz diye mırıldanıp eşinin yanına geçti. "Ben Aykanın babasıyım buda eşim Bahar. Birde Çiçeğimiz var ama şuan evde değil."

"Çok memnun oldum Sümbül bende..." Annemin mahcup çıkan sesiyle yutkunup elini sıkıca tuttum.

"Bizde çok memnun olduk." Annem karşısında ki ikiliye gülümseyip kafasını eğdiğinde içeriye giren Aykanla alt dudağımı dişledim. Bu adama ne kadar teşekkür etsem azdı.

"Yemek hazır buyurun sofraya geçelim." Bahar teyze anneme bakıp ayaklandığında Hüseyin amca da peşinden kalktı. İkili odadan çıktığında anneme dönüp kocaman gülümsedim.

"Çok özledim anne seni." Anneme sıkıca sarılıp yanağına kocaman bir öpücük kondurdum.

"Bende kuzum bende çok özledim seni. Burnumda tüttün hep.." Burukça gülümseyip ayağa kalktım. Daha vakit geçirmek için çok zamanımız vardı.

"Anne istersen bir elini yüzünü yıka sonra da sofraya geçelim hemen." Annem kafasını sallayıp ayağa kalktığında koluna girip onu banyoya kadar geçirdim ardından salona dönüp Aykanın yanına ilerledim. Aykan bana merakla baktığında gülümseyip parmaklarımla oynamaya başladım.

"Çok teşekkür ederim Aykan çok mutlu ettin beni..." Aykan da benim gibi gülümseyip elini koluma attı. Baş parmağıyla kolumu okşadığında içeriye giren Annemle aniden elini çekti. Ben ise boğazımı temizleyip bize gülümseyerek bakan annemin yanına ilerledim.

"Hadi anneciğim gidelim." Annem kafasını salladığında arkama dönüp Aykana baktım. "Gelmiyor musun?" Aykan kafasını eğip ayağa kalktığında hızlıca yanımıza geldi. Beraber salondan çıkıp mutfağa ilerlediğimizde masaya geçip oturduk. Annem çekinerek önünde ki sudan bir yudum aldığında elimi masanın altından bacağına atıp rahat olması için sıktım. Gülümseyip saçlarıma öpücük kondurduğunda bende gülümsedim.

"Sümbül hanım eşiniz niye gelmedi?" Bahar teyzenin sorusuyla annem elinde ki çatalı yavaşça masaya bıraktı. Gerildiğini eşarbını düzeltmesinden anlayabiliyordum.

"İşi olduğu için gelemedi.." Annemin söylediği şey Bahar teyzeyi tatmin etmemişti ama daha fazla da üsteleme gereği duymamıştı.

"Çok güzel bir çocuk yetiştirmişsiniz, Elvan gerek saygısıyla gerek güler yüzlülüğüyle kendini bize çok sevdirdi.." Hüseyin amcanın gülerek söylediği şey annemi çok mutlu etmişti.

"Öyledir Elvanım, her şeye rağmen ay yüzünden en ufak bir ışıltı kaybetmez." Annemin dedikleri Aykanı gülümsetirken kafamı eğdim.

"Öyle Elvanın yeri çok ayrı ama biz kendimizi bildik bileli adetlerimize, usullerimize göre ilerledik. Düğünü usulünce yapıp kimseye laf söz vermeden Elvanı alacaktık. Böyle kaçar gibi gelmeleri hiç uygun olmadı. Neyse ki hemen nikahlarını kıydık da gelecek laf sözü bir şekilde engelledik. Hayır canım hiç değilse bize söyleseler hemen gelir Elvanı isterdik sizden, gerek kalmazdı böyle kaçar gibi gelmelerine..." Aykanın boğazını temizlemesiyle Bahar teyze omuz silkti. Bu durumdan memnun olmadığını yedi cihana duyurmak ister gibi bir hali vardı.

"Haklısınız Bahar hanım gönül isterdi her şey usulünce olsun ama olmadı elden bir şey gelmiyor." Annemin kafasını eğmesiyle yanağımın içini sinirle dişledim. Bana istediğini desindi ama annemi üzmeye hakkı yoktu. Her ne kadar konuşmak istesem de Aykan için ağzıma gelen her kelimeyi yuttum. Ne denebilirdi ki..

MÜPHEM (BXB)Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin