Herkese selamlar! Nasılsınız?
Söz verdiğim gibi 40 bine özel soru cevap yapacağım. Karakterlere sormak istediklerinizi sordunuz, bizde cevaplayacağız. Bu soru cevap bölümünün ikincisini de yazabilirim çünkü bazıları sonradan soru sorabilir. O yüzden yeni sorularınız varsa çekinmeyin, ikinci kez soru cevap yazdığımda soruları cevaplayacağız. 💞
🤍
1. Zehra ailen karşı olmasına rağmen nasıl Rabbine bu kadar bağlandın bana bunu anlatır mısın?
Zehra; Rabbim ona bağlanmamı istediği için bana güç verdi, kalbimde olan imanı artırdı. Allah'ım bana güç vermeseydi ona bu kadar bağlı olmazdım. Her şey O'nun sayesinde oldu. Hem de doğru yolun din yolu olduğunu bildiğimde, kendimi dinimle özel hissettiğimde bunun daha önemli olduğunu biliyordum ve kim karışırsa karışsın ben yine dinime bağlı olacaktım. Çünkü bana güç veren Allah'tır.
2. Sevmek nedir diye sorsam Ali ve Abdullah buna nasıl cevap verirdi?
Ali; Sevmek çok farklı duygudur. Bir çoğu şeyi sevebilirsin, bir çoğu insanı sevebilirsin ama sevda konusunda sadece bir kişiyi sevebilirsin. Bir kişiye sevdalanırsın. Ondan ayrı kalmak bir zülüm olur, onunla birlikte olmak en büyük mutluluk sebebin olur. Çok süslü cümleler kuramam ama sevginin yüce bir hiss olduğunu ve herkesin sahip olamayacağını söyleyebilirim. Benim için sevgi Meryem demek, onu hayal ederek bu cümleleri kuruyorum ama hayalimde bile o kadar güzel ki, aklımı karıştırıyor. Ama benim için sevgi Meryem demek. Genel olarak sevgi nedir, sevgi kalbinizde büyüyen çiçeklerdir. Bazen çiçeklerin dikenleri kalbinize batacak ama siz onun güzelliğini görüp o acıyı unutacaksınız. Bazen sevgi acıyı unutmak demektir. Çünkü sevgi her duygunun önüne geçebilir.
Abdullah; Abim gibi çok konuşmadan anlatacağım. Sevgi sizin kalbinizde olan o kişidir. Kalbinizde şu an birisi yoksa bile bir gün olduğunda sevgiyi daha iyi anlayacaksınız. Ama sevgi tek kişilik olmaz, karşılıklı olur. Siz ona elinizi uzatmak istediğinizde sizin elinizi siz demeden sımsıkı tutacak kişi sizin sevgi anlayışınız olsun. Sevgi kalbinizde olacak o kişidir. Sadece onun gelmesini sabırla bekleyin.
3. Mustafa'nın çocuklarına vermek istediği isimlerin özel bir anlamı var mı?
Mustafa; Evet, var. İsimlerin kendisi zaten çok özel ama anlamları daha da özel. Hüma; başına konduğu kimseye mutluluk getirdiğine inanılan devlet kuşu, talih kuşu. Saadet, mutluluk. Ubeydullah; Allah'ın kulcağızı, aciz kulu, demek.
4. Ahmet Kara eşiyle nasıl tanıştı?
Ahmet; Eşimle ailem sayesinde tanıştım. Görücü usulü şekilde evlendik ama sonra bir birimizi çok sevdik. Hâlâ çok seviyoruz. (en çok ben seviyorum.)
Ayşe; Ahmet!
Ahmet; Sustum, karıcığım.
5. Murat Vuslat kitabında büyük ihtimalle yaralarını anlatır ama istiyorsa bize de anlatabilir seve seve dinlerim, yarasını iyileştiremezsem bile yanında olurum.
Murat; Dertlerimi birisine anlatmaya alışık değilim ama bu teklif için bile teşekkür ederim.
6. Sevgili Abdullah Kara beyefendi, nasılsınız? İlk çocuğunun kız mı yoksa erkek mi olmasını isterdin ve ismini ne koyardın?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Hasbelkader
SpiritualGenç kız ne anne sevgisi görmüştü, ne baba sevgisi. Sevgi kavramını bile bilmiyorken Allah'ı çok sevmişti. Din sevgisi kalbinde her geçen gün daha da kabarıyordu. Başka sevgi bilmezdi Meryem, ta ki zorluk çektiği zamanında onun yanında olan mümin bi...