lando pov.
valentina pakt mijn hand en we lopen door de straat. we zijn in mexico, en het is lekker warm hier. valentina is met een boekje aan het wapperen en ik kijk haar aan. ,,zo krijgen we wel een kleurtje.'' zeg ik lachend ne valentina grinnikt met mij mee. ,,waar blijft hij nou.'' zucht ze als we in de brandende zon lopen. ,,wie.'' vraag ik haar. ,,nate, hij komt ons halen.'' zegt ze en ik zie verderop een auto aankomen. ,,daar.'' vraag ik haar als ik naar de auto wijs. ,,ja.'' zegt ze blij. de witte auto stopt voor ons en valentina doet blij de auto open. ,,hey val, stap lekker in.'' zegt dus nate. ik heb hem gezien, op die ene meeting avond. verder ken ik hem niet maar hij zit in de groep. ,,dus, waar heen.'' vraagt hij valentina. ,,david zijn huis.'' zegt valentina en nate knikt. hij rijd aan en ik kijk naar buiten. de stad van mexico word steeds kleiner. tot we bij het kleinere, verlaten dorpje komen. we stappen uit in het droge, rode zand. ik kijk rond, verderop staat de grote, afgebrande villa. ,,had je daar ook spullen.'' vraag ik valentina en ik kijk haar aan. ,,nee, dat was ons huis, maar in david zijn huis zitten eigenlijk alle echt belangrijke gegevens.'' zegt ze en ik knik. ,,oke.'' zeg ik en we lopen naar het juiste huis. valentina loopt zo het huis binnen en ik volg haar door de ruimte. ,,dus hier heb je nooit gewoond.'' vraag ik haar en valentina kijkt mij aan. ,,niet echt, wel af en toe blijven slapen. maar ik was voornamelijk in de villa te vinden.'' zegt ze als ze een boek van de grond afpakt en die terug in de boekenkast zet. ze pakt een ander boek eruit. ''poisoned knives.'' heet het boek. ze opent het boek en er zit een groot mes in. ,,sh.'' zegt ze als ze haar wijsvinger op haar lippen legt. mijn ogen worden groot. ,,hier zit kikker gif op. een sneetje, en het is klaar.'' zegt ze en ik kijk haar aan. ,,val.'' zeg ik zacht als ik naar haar toeloop. ,,mocht je het ooit nodig hebben.'' zegt ze en zet het boek weer terug. ik knik voorzichtig en volg valentina door de kamer heen. ,,onder deze vloerplaat, liggen twee wapens met kogels.'' zegt ze als ze op een tegel gaat staan. ,,en hier.'' zegt ze als ze naar de keuken loopt en een kast open doet. ,,de snacks.'' vraag ik als ik naar een kast vol eten kijk. ,,ook.'' zegt valentina lachend. ze duwt de blijkbaar snack deur naar achteren en loopt naar binnen. ,,de wapenkamer.'' zegt ze als ik haar mee naar binnen volg. mijn ogen worden groot en ik kijk mijn ogen uit. overal, wapens, kogels, granaten, pistolen. ,,wow.'' zeg ik en valentina knikt goedkeurend. ,,daarom is dit huis zo geheim.'' zegt ze en ik knik. ,,we hebben 3 vingerafdrukken, van mensen die hier binnen kunnen.'' zegt ze en ik kijk haar aan. ,,david, riven en ik.'' zegt ze en ik knik. ,,maar, david is er niet meer, en riven ook bijna niet.'' zeg ik tegen haar waardoor ze knikt. ,,familie geheim.'' zegt ze en knipoogt naar mij.
JE LEEST
The Mafia Queen
RomanceValentina leclerc. De dochter van herve en pascale Leclerc. De jongere zus van Charles en Lorenzo leclerc en de oudere zus van Arthur leclerc. Valentina is al sinds klein af aan uit de media gehouden. Ze is toen ze haar vriend leerde kennen naar am...