Bölüm 41 - Onurlu Bir Adam

50 6 2
                                    


*Hermione*

"Hey Hermione, konuşabilir miyiz... konuşabilir miyiz?" dedi Harry. KSKS dersleri bittikten sonra onu bulmaya gelmişti ve Hermione, çocuğun Severus'a karşı olan kötü davranışından dolayı hala kızgın olmasına rağmen, eninde sonunda konuşmaları gerektiğini biliyordu.

Duyulabilir bir iç çekişle en eski arkadaşına döndü. "Elbette, Harry. Bir daha aptal gibi davranmadığın sürece her zaman konuşabiliriz."

Hermione çocuğu boş bir sınıfa çekti ve kapıyı arkalarından kapatır kapatmaz kapıyı tuttu. Onu meraklı bir ifadeyle izlediğini görebiliyordu.

"Snape sana bunun nasıl yapılacağını öğretti mi?" diye sordu ve muhafazalı kapıyı işaret etti. "Yoksa kendi kendine mi öğrettin?"

Sert bir ifadeyle Harry'ye baktı. " Profesör Snape bana en önemli muhafazaların nasıl yapılacağını öğretti," dedi, yaslanmadan önce dikkatle masaya doğru yürürken. "Başka şeylerin yanında. Bilgisini benimle paylaşırken her zaman çok cömert davranıyor."

"Ondan bu yüzden mi hoşlanıyorsun?" diye sordu arkadaşı, onu inceleyen yeşil gözlerle bakarak. "Çünkü anlamıyorum Hermione. Adam sana karşı ters davrandı. Seninle sayamayacağım kadar çok alay etti ve bazen de düpedüz kötü davrandı . Onun gibi biriyle neden arkadaş oldun ki? Ve nasıl? Bu ne zaman oldu?"

Hermione içini çekti. "Esrar Dairesi'nde yaralandıktan sonra benimle ilgilenen oydu," diye sakince açıkladı çünkü arkadaşının kafa karışıklığını bir şekilde anlayabiliyordu. Her ne kadar bu günlerde onun için en doğal şey olsa da, bu arkadaşlık ona gerçekten tuhaf geliyor olmalı. "Benimle yalnız kaldığında tamamen farklı olduğunu fark ettim ve bir süre sonra bunun sadece toplum içinde taktığı maske olduğunu anladım."

Harry ona çatık kaşlarla baktı, huzursuzca onun önünde yerde yürüyordu. "Ne demek istiyorsun? 'Seninle o ilgilendi mi?' Yatağınızın yanında mı oturdu yoksa?"

"Bazen," diye itiraf etti Hermione. "İlaçlarımla o ilgilendi ve Madame Pomfrey bazen meşgul olduğundan, uzun süre yatağa bağlı kaldıktan sonra dayanıklılığımı artırmak için beni yürüyüşe çıkardı. Tahmin edebileceğiniz gibi çoğunlukla kitaplardan konuştuk. O da benim gibi okumayı seviyor , anlıyor musun?

Harry, ifadesi hala biraz acı dolu olmasına rağmen başını salladı. "Ne söyleyebilirim? Hermione senin adına sevindim, bir kez olsun seninle aynı ilgi alanlarını paylaşan... bir arkadaş bulduğun için mutluyum. Benim ve Ron'un bu kadar farklı olmasının senin için bazen zor olduğunu biliyorum. Senin kitaplara ya da ders çalışmaya olan tutkunu hiçbir zaman tam olarak anlayamadık ve az önce bana söylediğine göre o... anlıyor."

Hermione küçük bir gülümsemeyle başını salladı. "Evet."

"Her şey o kadar tuhaf ki. Kendisi bizim profesörümüz ve dersler sırasında davranışları biraz düzelmiş olsa da hala tam bir salak. Biliyor musun, doğum günü hediyesi olarak kitaplarını okumana izin vermesi gerçekten çok düşünceli bir davranış. Eminim bunu sevmişsindir."

Bunun üzerine Hermione kendini tutamayıp gülümsemeye başladı. Timeless koleksiyonundaki ortak akşamları aklına geldi ve aniden oraya geri dönebilmeyi diledi, belki uzun bir tatil falan için. Peki kim biliyordu? Belki bir gün yaparlar.

"Öyle yaptım," diye itiraf etti Hermione, sesi neredeyse rüya gibi bir tona bürünmüştü. Harry'nin dudaklarında oynayan küçük gülümsemeyi gördüğünde, özellikle de bir an sonra kaybolduğunda gözlerindeki tuhaf bakışı görmedi.

"İyi. Ama eğer seni incitirse, ikizlerden yardım alırım ve onun hayatını yaşayan bir sefalet haline getiririm," diye söz verdi arkadaşı, onu kendiliğinden kucaklamadan önce. "Sahip olduğum tek mantıklı arkadaşım sensin, Hermione. Benim için neredeyse bir kız kardeş gibisin. Snape sana zarar verirse ya da seni hain bir plan için kullanırsa, hiç doğmamış olmayı dileyecektir. Beni anlıyor musun?"

BÜYÜLÜ BAĞ | SnamioneHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin