*Severus*
Severus tüm bu durumun içinde kendini kapana kısılmış hissetmekten kendini alamıyordu ve bu onun hiç hoşlanmadığı bir duyguydu. Adam bunu ima etmekten fazlasını yapmamış olsa bile, Dumbledore'un çılgın planını artık açıkça görebiliyordu. Ama yıllardır yaşlı keçinin manipülasyonlarına tanık olmuş ve ne yaptığını anlamıştı. Albus'un yıllardır onunla yaptığı şey buydu; asla somut emirler vermiyor ve nadiren ondan herhangi bir şey yapmasını istiyordu. Bu her zaman yararlı bir öneriydi ya da parlak ama bir bakıma pervasız bir fikirdi ve ona doğru sonuçları kendisinin çıkarması için ilham veriyordu. Çoğu zaman bu, adamın katkısı olmadan gerekli kararları almasıyla sonuçlandı; bu kararlara çoğu zaman yapması gereken ağır fedakarlıklar eşlik ediyordu. Severus, Albus'un manipülasyonlarının farkında olmasına rağmen yıllarca bu taktiğe katlanmıştı. Yıllarca bunu umursamamıştı çünkü Lily'nin ölümünden sonra kaybedecek hiçbir şeyinin kalmadığını düşünüyordu. Ama artık Bayan Granger'a sahip olduğuna ya da en azından bir gün ona sahip olacağını umduğuna göre , ne kadar yanıldığını anladı.
Bugün de durum aynıydı, ancak bu kez Albus'un entrikaları ona, yani yakın arkadaşına yönelikti. Ve Severus onun bu şekilde manipüle edilmesine izin vermezdi.
"Benimle ne hakkında konuşmak istiyordunuz, Profesör?" kızın sorduğunu duydu, sesi kısık ve karışıktı. En iyi arkadaşlarından birini sonsuza dek kaybetme tehdidiyle karşı karşıyayken, onun ne kadar kaybolmuş hissettiğini ancak hayal edebiliyordu. Hala çok gençti, çok saftı ve hayatında böyle bir kayıpla karşılaşmamıştı.
"Müdür, Bay Potter için kendinizi feda etmenizi istiyor," dedi, gerçeği abartmadan. "Bu bağın sizi kurtaracağını umuyor ama bunun gerçekten işe yarayıp yaramayacağını söyleyemeyiz. Ama Dumbledore'un hepimizin yalnızca satranç taşları olduğumuz büyük planında, Harry Potter kraldır ve siz de yalnızca kraliçesiniz. Hala oyunu kazanma umuduyla hayatınızı riske atardı."
Belki bu sözler çok sertti ama Severus bunları duyması gerektiğini düşündü. Bilinçli bir karar vermesi için tüm gerçekleri bilmesi gerekiyordu.
Bayan Granger ona iri gözlerle baktı ama sözlerini çok dikkatli düşündüğünü görebiliyordu.
"Görünüşe göre Okul Müdürü hakkında pek olumlu bir fikriniz yok efendim," dedi, karamel kahverengi gözleri sanki onu okumaya ve niyetini yargılamaya çalışıyormuş gibi ona bakıyordu. Severus onun hâlâ ona güvenmediğini fark etti ve onu suçlayamazdı.
Severus içini çekti. "Yıllardır Albus Dumbledore'a hizmet ettim, Hermione," dedi, sesine nazik ve anlayışlı bir ton vererek. "Adamın gözetimi altında kayıplarla karşılaştım ve işkenceye katlandım ve aldığım tek teselli bunun "Çoğunluğun İyiliği" için yapılmış olmasıydı. Beni yanlış anlamayın. Müdür Dumbledore, Lord Voldemort'un hedefine ulaşmamasını sağlayan kişiydi, planları yapan ve ipleri elinde tutan kişiydi. Ve bunu tıpkı bir Muggle Generali gibi ustalıkla yaptı ."
Kız düşünceli bir ifadeyle ona baktı. "Onun yaptığının bu olduğunu mu düşünüyorsunuz? Herkesin kaderini görmek yerine, insanlara birlik gibi mi davranıyorsunuz? Onun burada benimle işinin bu olduğunu mu düşünüyorsun ?" Bu son cümleyi yüksek sesle söylememişti ama Severus hâlâ bir şekilde onları duyabiliyordu.
Bu düşünce neredeyse midesini bulandırmış gibi görünüyordu ama bakışları tereddüt etmedi. Gözleri üzgün ve neredeyse yalvaran bir ifadeye büründü. "Ama onu kurtarabilecek bir şey varken Harry'nin ölmesine izin veremem ," dedi, sesi kısık ve kaybolmuş gibi geliyordu. Ve o an için onu kollarına alıp teselli etmekten başka bir şey istemiyordu. Ama buna izin verip vermeyeceğinden emin değildi. Muhtemelen vermezdi. Yine de parmakları ona dokunmak, onu tutmak ve onu bir daha bırakmamak için ağrıyordu. Çünkü onu kaybetme ihtimali, kendisi için pek bir şey ifade etmeyen biri için onu feda etme ihtimali kaldırabileceğinden daha fazlaydı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
BÜYÜLÜ BAĞ | Snamione
Fiksi PenggemarHermione Esrar Dairesi'nde yaralanınca Severus aniden yaralı cadıya karşı tuhaf bir çekim hissetmeye başlar. Hiçbir zaman kimseyi umursamamıştı, peki neden birdenbire onu önemsemeye başlamıştı?