*Severus*
Adam onun geldiğini görmedi. Onun varlığının farkına ancak bedeni önünde felçli bir şekilde dururken, gri gözleri dehşetle kocaman açıldığında vardı. Severus umursamadı; umursamanın ötesindeydi. Cevaplar istiyordu ve adamın işbirliğiyle veya işbirliği olmadan onları alacaktı.
"Şimdi Horace," dedi Severus, sesi ipeksi ama tehlikeliydi. "İşte bu nasıl olacak. Ya bu Veritaserum şişesini alıp benim için bazı soruları yanıtlamayı kabul edersin, ya da ben senden bazı cevaplar almak için Meşruiyet ile büyümüş, kendi kendine hizmet eden zihnini araştıracağım. Hangisi olacak?"
Adam elbette cevap veremezdi, çünkü vücudu tamamen felç olmuştu. Ama Severus, bir süre önce kararını verdiği için, onun cevabını istemiyordu. Yaşlı aptala merhamet göstermeyecekti, Hermione yaralandıktan sonra değil - sadece bir avuç insan, bir saat önce içtiği zehri hazırlayabilirdi. Ve kendisi ve önündeki yaşlı aptal dışında, hiçbiri şu anda şatoda değildi, bu da tek bir anlama gelebilirdi: Yaşlı Horace, Albus'un tatlılarını kendisi zehirlemese bile, en azından zehri hazırlamıştı.
"Ne dedin?" dedi Severus, sesi en iyi sakladığı iksir bıçağı kadar keskindi. "Üzgünüm Horace, seni duyamadım." Birkaç saniye boyunca önünde sıkışmış adama soğukça baktı, sonra yapmacık bir kayıtsızlıkla omuz silkti. "Eh, o zaman Legilimency. Çok fazla direnmemeye çalış, çünkü bu seni daha fazla incitecek. Bana direnmenin bir anlamı yok zaten ihtiyar. Cevaplarımı alıyorum - bir şekilde."
Bir an sonra Horace ona zorlukla direnebildiği için adamın aklındaydı. Bir süre sonra nedenini anladı. Horace Slughorn'un zihni tam bir kargaşa içindeydi, adamın kişiliği bastırılmış ya da köşeye sıkıştırılmıştı, bu arada adamın ipleri başka bir kişi tarafından kontrol ediliyordu. Siktir, adam Imperius etkisindeydi ve ondan geriye kalanlar çaresizce yardım için bağırıyordu.
Severus, elfini onları Okul Müdürüne götürmesi için çağırmadan önce bir homurtuyla adamın aklından çekildi. İşe burnunu sokan yaşlı aptaldan hoşlanmasa da Albus Dumbledore'un bilgilendirilmesi gerekiyordu. Çünkü bu kadar güçlü bir Imperius'u geri almak için, büyülü desteği olmasa bile kesinlikle adamın onayına ihtiyacı vardı. Çünkü şu anda eski iksir ustasını ne kadar küçümsemiş olursa olsun, adam aklının kırılmasını ve akıl sağlığının silinmesini hak etmiyordu ki eğer işler doğru yapılmazsa bu gerçekleşebilirdi. Ancak savaşta kendi saflarında savaşmaya istekli her adama ihtiyaç duydukları kadar cevaplara da ihtiyaçları vardı. Severus'un bunu anlaması için Albus'un ustalıkla hazırlanmış sözlerine ihtiyacı yoktu.
***
"Bu saldırının beni öldürmesi gerektiğinin farkındasın," dedi Albus, gözleri Müdürün ona ayırdığı koltuğa çöken Slughorn'a delici bir şekilde bakıyordu. Bir yaprak gibi terliyor ve titriyordu ama Severus'un işe yaramaz aptala hiç merhameti yoktu. Adam , yapması gerektiği gibi Hogsmeade'de devriye gezmek yerine tüm dikkatini rüzgara verip şarap alışverişine gittiğinde neredeyse eşini -kalbini- öldürüyordu ve hemen kendini Imperius'a kaptırmıştı. Moron!
"Biliyorum," dedi Severus ve sesi tehlikeli dokunuşunu kaybetmemişti. "Bu sefer Bayan Granger'ın küçük ikramını kabul etmesi şanstı. Kız ev cinlerine bilgece talimat verdi."
Albus başını salladı, gizemli bir şekilde gülümsedi. "Ama biliyorsun ki zehir beni de öldürmezdi, Severus. Fawkes buna izin vermezdi." Yaşlı adamın gözleri, arkasındaki tünekte oturan görkemli kuşa kaydı. İkinci efendisinin gözleri ona düştüğünde yavaşça gözlerini kırpıştırdı ve Severus bir kez daha Albus'un böylesine muhteşem bir yaratığın sadakatini nasıl kazandığını kendine sordu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
BÜYÜLÜ BAĞ | Snamione
Fiksi PenggemarHermione Esrar Dairesi'nde yaralanınca Severus aniden yaralı cadıya karşı tuhaf bir çekim hissetmeye başlar. Hiçbir zaman kimseyi umursamamıştı, peki neden birdenbire onu önemsemeye başlamıştı?