Bölüm 45 - Sebep ve Sonuç

44 5 0
                                    


*Hermione*

Yeni okul yılından bu yana iksirler Hogwarts'ta en sevdiği derslerden biri haline gelmişti. Evet, Profesör Slughorn'un öğretme yöntemleri Severus'unkinden çok farklıydı ve Severus onun arkadaşı olmasına rağmen bunun iyi bir şey olduğunu kabul etmek zorundaydı. Her ne kadar arkadaşının huysuzluğunu kendisi umursamıyor olsa da, arkadaşlarına yaptığı hakaretler biraz fazla olabilirdi ve zavallı Neville için birçok kez çok üzülmüştü; eğer o yapmasaydı iksirlerde çok daha başarılı olabilirdi. Profesör Snape'ten çok korkuyordu. Hermione, Severus'tan çok şey öğrenmiş olmasına rağmen, dersleri çok eğitici olsa da hiçbir zaman pek eğlenceli olmamıştı.

Profesör Slughorn onlara nazik, sulu gözlerle bakarken, "Bugün bir grup Enerji Yenileyici hazırlayacağız" dedi. "Sanırım size bunun ne için kullanıldığını açıklamama gerek yok, çünkü benim zamanımda iksir sınav zamanlarında oldukça popülerdi, her ne kadar hemşiremiz onu dağıtmakta oldukça tereddüt etse de. Bugünlerde de aynı şeyin geçerli olduğunu düşünüyorum."

Sınıfta aynı fikirde olan mırıltılar vardı ama Hermione kaşlarını çatarak yaşlı adama baktı. İksiri ona teklif eden tek kişi Severus'tu ama belki de bunun nedeni, Madam Pomfrey'den uykusuzluğunu telafi edecek bir şey istemeye asla cesaret edememesiydi. Ama yapabilir miydi? Muhtemelen, bu bir şekilde hile yapmak gibi gelse de.

"İşte bu yüzden bugün iksirinize özellikle dikkat etmelisiniz. Çünkü kabul edilebilir sonuçlara sahip olan hepinizin iksirlerini saklamasına izin verilecek. Kulağa nasıl geliyor?"

Sınıfta heyecanlı mırıltılar yükseldi ve Hermione de bu fikir karşısında heyecanlandığını fark etti. Bir kez Enerji Yenileyici aldığında harika hissetmişti. Yorgunluğun tüm izleri tamamen ortadan kaybolmuştu. Ve hesaplarına göre sınıfta kazanacakları miktar en az 4 şişeye yetecektir. Muhteşem!

Hemen işe koyuldu; malzemeleri tarifte anlatıldığı gibi dikkatlice dilimleyip kıyıyordu. Elbette bunu ezbere biliyordu, ayrıca Severus'un öğrencilik günlerinde bunda yaptığı değişiklikleri de biliyordu. Bu çok zor olmasa gerek.

"Hey Malfoy, dikkatli ol!" Harry aniden onun yanında bağırdı, solgun sarışın çocuğa yüzünde gürleyen bir ifadeyle bakıyordu. Hermione onlara doğru döndüğünde tüm malzemelerinin yere saçıldığını gördü; Malfoy ise ona neredeyse suçlu bir ifadeyle bakıyordu.

"Bir dahaki sefere eşyalarını masanın ortasına koysan iyi olur, Granger. Aksi takdirde birisi masanın önünden geçtiğinde eşyalar yere düşebilir," dedi alaycı bir tavırla, arkasını dönüp çenesini dik tutarak uzaklaşmadan önce.

Harry, "Göt deliği," diye küfretti ve eşyalarını almasına yardım etmek için aceleyle diz çöktü. Profesör Slughorn'un onlara yardım etmek için acele ettiğini görebiliyordu. Hermione aceleyle eğilip Asphodel Kökü'nü alırken, Harry ona doğru fısıldadı: "Tanrım, o adamdan nefret ediyorum. Bunu bilerek yaptığına bahse girerim. Eşyaların asla masanın köşesine yakın olmaz. Bunun için ekipmanına çok dikkat ediyorsun."

Hermione öfkeyle alt dudağını ısırarak başını salladı. Yalnızca malzemelerinin hâlâ iyi durumda olmasını ve yerde yatarken kirlenmemiş olmasını umabilirdi. "Biliyorum," diye mırıldandı ve yardımları için teşekkür etmek amacıyla Harry'ye doğru başını salladı.

"Burada her şey yolunda mı, Bayan Granger?" Profesör Slughorn endişeli bir ifadeyle ona ve Harry'ye bakarak sordu. "Ah, görüyorum ki genç Bay Potter zaten bir beyefendi olmuş ve size yardım etmiş. Çok iyi çok iyi. Şimdi siz ikiniz işe koyulun. Eğer o iksiri başarılı bir şekilde hazırlamak istiyorsanız sıkı bir programınız var."

BÜYÜLÜ BAĞ | SnamioneHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin