Bölüm şarkısı: Ben kalbimin orta yerine seni yazdım sevsen razıyım nasıl aldın aklımı ne geçti söyle eline ben kara sen neredeysen orası beyazdır başıma belasın ne günlere kaldık o yıllar dönmez geriye.. (Naze'den Rezan'a)
Hesna hanım ahiretliği Esma hanımın dedikleriyle memnun oldu. Kaç yıllık arkadaşı kızını gelin olarak istiyordu. Naze'yi her gördüğünde gelinim diye seviyordu da Berat'ında gönlü olduğunu duyunca sevindi. Berat'tan iyi damat mı bulacaktı Naze'ninde gönlü varsa bu iş kesin olur gözüyle baktı. Bulduğu ilk fırsatta Naze'ye konuyu açacaktı.
Esma hanımı geçirdikten sonra Naze'nin odasına gitti."Naze kızım müsait misin?"
Yatağında uzanan kız yengesinin sesiyle doğruldu kapıya gitti.
"Buyur yengem müsaitim tabi"
"Gel otur şöyle seninle konuşacaklarım var"
Naze ne konuşacağını az çok tahmin edebiliyordu.
"Bugün Esma teyzen geldi bilirsin seni pek sever gelinim diye bahseder Berat'ında sende gönlü olduğunu seni istemeye geleceklerini söyledi."
"Yenge ben daha evlenmeyi istemiyorum Berat'ı abim gibi görüyorum"
"Hemen kestirip atma senin istemen önemli düşün taşın ama Berat'tan iyisini bulamazsın benim rızam vardır amcanada konuyu açacağım sen ne zaman kabul edersen ozaman istemeye gelirler."
Naze'nin içi içini yedi daha iyi senin oğlun Rezan var demek istedi benim gönlüm asıl onda demek istedi ama ya Rezan istemezse onu ozaman ne yapardı herkesin gözünde küçük düşerdi bu yüzden sustu Naze düşüneceğim diyip konuyu kapattı.
Rezan şirkette çalışırken dostu Berat gülümseyerek yanına geldi.
"Hayırdır kardeşim bu ne neşe"
"Hayır kardeşim Naze'ye sevdiğimi söyledim annemde şuan Hesna teyzeye istemeye geleceğimizi söylemeye gitti."
Berat'ın söylediklerine Rezan'ın yüzü düştü bu kadar çabuk muydu Naze ne tepki vermişti çok merak ediyordu bir yanı dostu mutlu olsun istiyordu diğer yanı ise Naze bu evliliği kabul etmesin istiyordu.
"Naze ne dedi peki"
"Birşey demedi kaçıp gitti ama alışır zamanla"
Naze'nin karşılık vermemesine birazda olsa sevinmişti.
"Daha küçük kardeşim acele etmeseydin evlenmek için"
"Daha fazla beklemek istemiyorum Rezan kardeşin gibi kıyamıyorsun ona biliyorum ama bundan sonraki günlerim onunla geçsin karım olsun istiyorum"
Berat'ın söyledikleri Rezan'ın suratına tokat gibi çarptı. Karısı, karısı olacaktı değil mi onun olacaktı o gözleri bir tek Berat'a bakacaktı güldüğünde çıkan gamzeleri Berat güldürdüğünde çıkacaktı. Rezan daha fazla düşünmek istemedi eve gitmek için şirketten çıktı. Eve gidip yatacaktı kimseyi görecek takati yoktu.
Hesna hanım akşam olunca Osman ağaya odalarında konuyu açtı.
"Ağam Naze'ye hayırlı bir kısmet daha çıktı."
"Kimmiş bu hayırlı kısmet bu kadar güler yüzle söylediğine göre senin sevdiğin biri heralde"
"Öyle ağam öyle Esma geldi Berat'ın Naze'de gönlü varmış müsait olduğunuz bir zaman gelip isteyelim dedi."
"Berat demek oda bizim oğlumuz gibi büyüdü sessiz sakin hayırlı evlattır ama Naze istiyor mu ağzını yokla bakalım o isterse öyle olur"
"Ben konuştum ağam başta evlenmeyi istemiyorum dedi de sonra düşüneceğini söyledi"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Sevdalı Gelin
General FictionBen Naze küçüklüğünden beri amca oğluna sevdalı Naze. Yüreğimde Rezan'a olan sevdam varken onun en yakın arkadaşı olan kan kardeşi Berat'a gelin olmuş Naze. Gönlünde sevdası varken başka bir sevdaya yer açabilir miydi insan? Yapabilir miydim gönlümd...