Bölüm şarkısı
Canevimde bi' telaş, yangın
Beni sarmalasan durmaz
Sel olur da cayamam yalnız
Beni masum ele koymanMüşküle tabi zulüm
Peki derdime dert ne diye
Beni anlamadın da kanatma canım, ne olur?Müşteki zati gönül
Bana vermeli ya hediye
Kaderin de gülerse bu hâli kederden alır
Beni cümle cihan tanır, anlamadın, yanarımMeftun anacım, yorgun
Bu zararı ziyanı sorma
Perişanım âyan, soldum
Sana el pençe durmam❣️
Berat sabaha kadar nereye gideceklerine dair düşündü olaylardan sonra artık daha fazla buralarda barınamayacaklarını biliyordu kendileride rahat edemeyeceklerdi ki en önemli sebeplerden biride ağalığı bırakmasıydı bu topraklarda artık sözünün hiç bir hükmü yoktu karısıyla kurduğu hayallerini yaşamaya gidecekleri yeri belirlemeye çalışıyordu inanıyordu ikisinede en baştan başka bir yerde başlamak çok iyi gelecekti bambaşka bir şehir insanlar kültür yaşam şekli herşeyiyle farklı bir hayat olacaktı düşündükçe aklına askerde tanıdığı devresi İsmail geldi Muğlalı İsmail Özel.
Askerlik yaptığı zamanlar en iyi anlaştığı arkadaşıydı askerden sonra görüşemeselerde arada sırada telefonla arar hallerini hatırlarını sorarlardı. Berat aklına gelmesiyle usulca yataktan kalkıp telefon rehberinden İsmail'in numarasını buldu saate baktığında erkendi ama bildiği İsmail kasaba da yaşıyordu onlar erkenden kalkar tarla işlerine giderlerdi çiftçilik yapıyorlardı o yüzden uyanmış olduğunu düşündüğü için adının üzerine basıp arkadaşını aradı telefon bir kaç kez çalmasının ardından açıldı.
"Alo devrem nasılsın"
"Oo devrem iyiyim tarlaya gidiyordum sen nasılsın"
"Şükür iyiyim bende sanada rahatsızlık verdim ben ailemle beraber Mardin'den taşınıp Muğla'ya yerleşme karar verdim sizin oralarda ev bark varmıdır yardımcı olurmusun?"
"Ne demek kardeşim başım gözüm üstüne ayarlarız tabi de bir sorun yoktur inşallah"
"Yok devrem gelince konuşuruz bunları akşama yola çıkarız nasipse sabaha orda oluruz"
"Tamam devrem gelince ararsın ben karşılarım sizi"
"Sağolasın devrem Allah'a emanet ol"
"Hadi sende devrem hayırlısıyla gelin"
"Sağol kardeşim"
Berat konuşmasını da yaptıktan sonra telefonu kapatıp arkasına döndüğünde Naze'nin kalkmış olup onu dinlediğini gördü.
"Ben mi uyandırdım yoksa gülüm?"
Naze de kocası gibi sabaha kadar düşünmekten uyuyamadığından kocasının kalktığından haberderdi aslında konuşmasını sessizce dinlemişti kocasının sesinden uyanmadığını belli edercesine hafifçe gülümseyip kafasını salladı.
Berat derince bir nefes verip yatağa karısının yanına oturdu uyuyan kızlarını uyandırmamak için sessizce konuşmaya başladı.
"İsmail askerden arkadaşım Muğlalı onunla konuşuyordum sabaha kadar düşündüm aklıma en çok yatan şehir Muğla oldu hem tanıdığımda olduğu için daha çabuk alışırız diye düşündüm"
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Sevdalı Gelin
General FictionBen Naze küçüklüğünden beri amca oğluna sevdalı Naze. Yüreğimde Rezan'a olan sevdam varken onun en yakın arkadaşı olan kan kardeşi Berat'a gelin olmuş Naze. Gönlünde sevdası varken başka bir sevdaya yer açabilir miydi insan? Yapabilir miydim gönlümd...