Bölüm şarkısı
Gel, saçlarına gözlerine yüzümü süreyim
Gel, ağlatma
Gel, bu devran ayrılığın devranı değil
Gel, yalvartmaÖmrüne ömrümü, nefesine nefesimi ah katayım, hadi gel
İsmini dağlara, taşlara yazayımDüşerim, nolur yamacından bırakma beni
Sevdan ile, sevdan ile tut ellerimi
Dışarısı ayaz, dışarısı hasret, yüreğimde yangın var
Sevdan ile, sevdan ile söndürme beni🥀
Akşam karanlığı çökmeye başlamasıyla Osman ağalarda konaktan ayrıldılar Berat'ın gitmesi üz çokerine daha fazla konuyu uzatmadılar zaten Kadir ağa son sözü söylemişti. Osman ağalar konaktan ayrılırken kardeşini de davet etti.
"Nazif kızını da çağır bize gidelim saat geç oldu"
"Ben kendi evime giderim abi kaç yıl oldu buralara ayak basmayalı"
Kadir ağa lafa atlayıp misafirlerini ağırlamak istedi.
"Geç saat oldu Nazif yarın kalırsın evinde bu gece bizim misafirimizsiniz Esma boş odaları hazırlayın"
"Olur bey"
Esma hanım kocasının seslenmesiyle yardımcıları Suzan'la beraber odaları hazırlamaya gittiler.
Kadir ağa Nazif'le yalnız kaldığından kimsenin duymayacağı şekilde konuyu tekrar açtı.
"Nazif gerçekten Naze'yi götürecek misin?"
"Evet Kadir abi neler yaşamış burada dediğimde haksız değilim değil mi aşiret öğrenince baskı yapacak kızımın daha fazla yara almasını istemiyorum"
"Haksız değilsin ama böyle birşeyin olmasına ben müsade etmem kaç yıldır onların önünde durdum Naze'nin başına gelenlerden en çok biz suçluyuz oğlumla gelinimin hayatlarını karartmam böyle birşey olursa ilk karşılarında ben dururum"
"Seni biliyorum Kadir abi Esma yengemle nasıl evlendiğinizi de biliyorum kızımın oğlunla evlenmesine de mutlu oldum Berat'ın çocukluğunu bilirim kızımı çok sevdiği belli ama Naze'nin bu olayları yaşamasını istemiyorum zaten kaç yıl onu yalnız bıraktım bundan sonra yanımda olsun istiyorum"
"Kızının sana her zaman ihtiyacı oldu da sen yoktun işte Nazif ben yine de Naze istemediği sürece göndermem"
"Yarın konuşacağım kızımla"
Nazif ayağa kalkıp odasına gitmek için müsade istedi. Kadir ağa sıkıntıyla ayaklanıp kendi odasına gitti. Esma hanım olanlardan dolayı üzgündü yenice yüzleri gülmeye başlamıştı yine hüzün kaplanıyordu.
"Ne olacak Kadir ya aşiret öğrenirse baskı yapmaya kalkarlarsa"
"Saklasakta öğrenecekler zaten biz onları dinlemedik bundan sonra da dinleyecek değiliz bu konağa kuma gelemez"
"Berat hayatta kabul etmez ya Naze de dedikodulara inanıpta babasıyla giderse ne yaparız"
"Onu bilmiyorum işte ben sözü Naze'ye bıraktım kızcağız bizim yüzümüzden bu duruma düştü onu sahipsiz bırakmam kalsa da gitse de benim gelinimdir"
"Naze giderse Berat'ı toparlayamayız yavrularımın yuvası bozulmasın ben Ahsen'i görmeden yapamam"
Esma hanım konuşurken dolan gözlerine hakim olamayarak ağlamaya başladı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Sevdalı Gelin
General FictionBen Naze küçüklüğünden beri amca oğluna sevdalı Naze. Yüreğimde Rezan'a olan sevdam varken onun en yakın arkadaşı olan kan kardeşi Berat'a gelin olmuş Naze. Gönlünde sevdası varken başka bir sevdaya yer açabilir miydi insan? Yapabilir miydim gönlümd...