5. Bölüm

689 46 27
                                    

"Dur yolcu! Bilmeden gelip bastığın,
Bu toprak, bir devrin battığı yerdir.
Eğilde kulak ver, bu sessiz yığın,
Bir vatan kalbinin attığı yerdir...!"

            *Necmettin Halil Onan*

"Ooo komutanım ekmeğinde." diyerek gülmeye başladı Poyraz. Bakışları askeriyenin kapısından girmekte olan Oğuzhan'ın arabasındaydı.
"Ne diyorsun lan?" diye çıkışan Talha'ya yavaşça bakışlarını çevirdi. "Siz de bakın komutanım." diyerek Oğuzhan'ın arabasını işaret etti.

Talha, Poyraz'ın işaret ettiği noktaya dönününce ufak çaplı bir şok yaşamıştı. "Melek Hanım mı lan o?"

Poyraz sırıttı. "Ta kendinisi."

"Neden yanında ki Melek Hanım komutanımın, komutanım?" diye bir soru yönetti Umut.

"Oğlummmm," dedi Poyraz harfleri uzata uzata. "Ekmek diyorum, bal diyorum, sen diyorsun neden yanında?!" Püüh sana bakışları atıyordu.

"Bende sana buradan bir çakarım diyorum!" diye cevap verdi Tuğran.

"Niye ki komutanım? Ne dedik sanki? Olanı söyledik." dedi Poyraz yalandan bir üzüntüyle.

Gaye gözlerini Poyraz'a çevirdi. Sen mal mısın bakışları atarak şöyle söyledi; "Ne kadar inanarak boş konuşuyor görüyor musunuz?"

"Ne boş konuşması kızım?! Görmüyor musun? Komutanım son günlerde Melek Hanım'la pek bir ilgili. Evine götürmeler, efendime söyleyeyim bırakmalar, beraber öğrenci ziyaretine gitmeler... Ohoo komutanımın işi iyi valla."

"Kızım?!" dedi Gaye, harflerin üzerine basa basa. Ters bir bakış attı.

Poyraz anında ciddileşirken "Hayır, şey yani komutanım." diyerek cümlesini düzeltti. Sonra anında "Şuan rütbeden çıkabiliyor muyuz?! Lütfen şuan, şu dakika çıkalım." diye bir teklif sundu.

"Çıkamıyoruz!" dedi Tuğran tok bir sesle. "Rütbeden çıkmıyoruz ama benim seni bir yerlere sokup çıkarmama ramak kaldı Poyraz!"

Poyraz hafiften tırsarak önüne döndüğünde "Komutanım..." diyerek ilk defa dudaklarını araladı Demiralp. Devam etti. "Poyraz komutanım bir konuda haklı."

"Ne?"

"Oğuzhan komutanım, bugünlerde Melek Hanım'la fazla ilgileniyor sanki."

Tuğran başını iki yana salladı. "Lan oğlum, sen bu hıyarla takıla takıla ona benzemeye mi başladın lan?!" diye sesini yükseltti.

Poyraz bahsedilen hıyarın kendisi olduğunu idrak etmiş olacak ki hızla araya girdi. "Kırılıyorum ama komutanım."

"Hayy götüm." dedi Talha. "Senin öyle ince duyguların var mıydı lan?"

"Talha komutanım, ayıp oluyor ama Gaye komutamın yanında göt möt, hiç yakıştıramadım."

Talha bocaladı. Bu hıyar ne diyordu lan? Yoksa biliyor muydu?!

"Yani kadınların yanında küfür edilmez komutanım. Ayıp. Çok ayıp." diye devam etti Poyraz. Kınayıcı bakışlarını atmayı ihmal etmemişti.

Talha rahat bir nefes vererek önüne döndü. Poyraz'ın bir şey bildiği yoktu. Ama yine de elinde kalacaktı.

Bütün herkesi susturan ise Gaye oldu. "Komutanım, bir sorun var!" dedi ve anında hepsinin bakışları arabadan inen Oğuzhan, Melek ve ağzı yüzü kandan gözükmeyen Azat'a çevrildi.

Oğuzhan kolundan tuttuğu Azatı itekleyerek ilerletirken Melek arkasından sessizce yürüyordu.

"Ne olmuş lan o adama?!" diye heyecanla bağırdı Umut.

VATANHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin