Yazardan
16 yıl önceHasan yine her zamanki gibi şirketteki işini halledip eve geçti. Bugün diğer günlere nazaran daha fazla yoruldu biraz dinlenecekti lakin 9 yaşındaki yeğeni( ikizinin kızı )Asiye nin odaya girip " Amca yadem sana yine kız bulmuş bu sefer seni kesin evlendirecekmiş sen kaluk olcakmışsın yoksa öyle söyledi." Bu Hasan ın sıradan bir günüydü.
Dayesi ona hergün bir kız beğenir ona beğenmesi için elinden geleni yapardı.
Ama bilmezdi ki Hasan'ın gönlünde zaten biri vardı. Kara kaşlı kara gözlü Dila. Lakin bu Hasan ın bu aşkı gönlüne gömmesi lazımdı. Çünkü Dila düşman aşiretin kızıydı hemde gönlünde başka biri vardı.
Lakin daye sinede söz geçiremiyordu. Yine bir bahane yapıp bu iş evliliğe gitmeden durdurması lazımdı. Çünkü Hasan bilirdi ki gönlünde biri varken başkasına yar olamazdı. Ne evleneceği kadını ne kendini mutlu edemezdi.
Hasan' ı düşüncelerinden çıkaran yine minik Asiye ydi. "Amca hakkaten evlencen mi sen? Bak ben amcamı kimseylen palaşman? Hani sen büyüyünce benlen evlencektin?" Hasan Asiye'ye baktı gayet ciddi minik mavi gözleri dolmaya başlamış. Çünkü Asiye en çok amcasını severdi.
Hastalanınca kimseden ilaç içmez amcasını beklerdi. Doğum gününde ilk amcasının hediyesini açardı. Hep ilk sıraya amcasını koyardı. Normalde kızların ilk aşkı babaları olurdu ama Asiye'ninki amcasıydı. Ve küçük yaşına rağmen Asiye bilirdi ki amcası Dila Kara ı seviyor.
"Tamam Asiye'm ben yine daye me söyleceğim evlenmeyceğim. Hem o nasıl konuşma şekli kız. Evlencen hakketen sen bunları nerden öğreniyorsun kız."
" Sungurluludan o böyle konuşuyo"
"Konuşuyor konuşuyo değil kız sen varya minak şey seni "İçerden Melek hanım' ın (Asiye'nin Annesi) sesi geldi. Hasan anladı ki Asiye yine birşeyleri kırmış bozmuş.
"Amca beni sakla dayem kesin bu sefer beni dövcek"
Hasan minik kuzusunun bu haline güldü.
" Gene naptın kız maviş."
" Sanırsam babamın dayeme hediye ettiği kar küresini bi tık parçalamış olabilirim."
" Kız sen onu ordan nasıl aldın da kırdın bildiğim kadarıyla abim onu dolabın üstüne koymuştu."
" Doğru biliyordun amcam. Ben abimle oynarken oraya çıkmış olabilirim. Sonra onu ordan oynamak için almış olabilirim. Hih sen yaramaz kar küresine bak. İkizlerle oynarken sen elimden yere düş kırıl. İşte aynen böyle oldu amcam."
Hasan bi kahkaha patlattı Asiye'nin bu haline. Ardından Evin hanımın (Hasan'ın Annesi). sesi konakta yankılandı." Amca yadem sana bağırıyor. Sende mi yaramazlık yaptın."
Hasan gülümsedi.
" Kız ben sen miyim maviş? Sen git ben geliyorum amcasının gülü."
"Tamam amcamm." deyip sulu bir öpücük bırakıp odadan koşarak çıktı Asiye.Hasan daye sinin neden çağırdığını biliyordu yine aynı mevzu evlilik hayır kardeşi 16 sında evlendi diye ona olan baskı çoğalmıştı maalesef. Ee tabi 18 de baba oldu. Oda 29 oldu diye dayesi 30 olmadan evleneceksin diye tutturdu.
Hasan ne yaptıysa dayesi bu vazgemedi. Bir kıza bahane bulduysa sonraki başka kız. Hasan bu durumdan artık bıktı. Daye sinin yanında gitti.
" Efendim daye beni çağırdın?""Ula eşeğoloğu eşek ne zaman evlencen hadi evlenmedim ne zaman nişan yapacaz sana. Sen benim bu dünyadaki imtihanım mısın oğul?"
Hasan sonunda daye sine gönlünde biri olduğunu söylemeye karar vermişti ki. Kapı alacaklı gibi çaldı.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kanlı Toprak +18
Teen FictionKanlı Toprak o gün yemin etti o üç masumun intikamını almaya. 15 yıl önce yaşanan olayların üstüne Asiye ailesi İstanbul'a taşınırken bir kaza geçirirler. 10 yaşındaki Asiye hem annesini hemde hafızasını kaybeder. Her şey Asiye'nin 15 yılın ardınd...