16 yıl önce
Hasan ve Evin hanım kapıya doğru yönlediler. Küçük Asiye hemen amcasının yanına koştu çünkü korkmuştu. Ne zaman korksa amcasının kanatlarının altına girerdi. Küçük Asiye bilirdi ki amcası onu hep korur ve kollardı.
Asiye'den
Kapı çok sert çaldı hemen amcamın yanına koştum. Gelen kişi dedemdi çok sinirliydi. Amcam" Noldu baba neye bu kadar sinirlendin?" Dedem tam bir şey söyleyecekti ki bana doğru baktı geri ağzını kapattı.Amcam benim boyuma gelebilmek için dizlerini kırdı " Hadi mavişim sen bak bakıyım Aden prenses uyanmış mı?" Asiye" Uyanmadıysa napıyım amcammm." Amcam "Hmm beni bekle ben gelicem odana git. Ben gelince evcilik oynarız. Sonra kitap okur, ödevlerini yaparız."
Asiye "Tamam amcam hemen gidiyorum." Hemen kardeşime baktım uyuyordu. Sonra odama gittim. En sevdiğim kitapları indirdim. Amcamın aldığı oyuncak çay takımını çıkarttım. Amcamı beklemeye başladım. Dışarıdan amcamın sesi geliyordu bağırıyordu.
Yazardan
Hasan Asiye'yi gönderip babasına döndü. Babasına ne oldu der gibi baktı. Merwan ağa " Senin o kıt akıllı kardeşin Kaya aşiretinin oğluna kaçtı. Tez yok bulucağım ve onu öldüreceğim."Hasan kaşlarını olabildiğince çattı. " Eğer kardeşime bir şey yap baba onu öldürmeyi bırak kılına dahi zarar ver bundan sonra ne senin benim gibi bir oğlun kalır nede benim senin gibi bir babam."
Merwan ağa Hasan'nın bu ani çıkışıyla affalladı. Çünkü Hasan ona bu zamana kadar sesini yükseltmeyi bırak bir sözüne bile karşı gelmemişti. Merwan ağa bilirdi Hasan kimseye sesini yükseltmemeyr çalışır herkesi dinlerdi eğer birşeye karşıysa kimse onun karşısında duramazdı.
Merwan ağa " O zaman oğul tek bir çare kaldı berdel." Hasan bir gün bunun olacağını biliyordu. Kardeşi kara aşiretinin biricik oğlu Agir'i seviyordu. Abileri Hasan ve Mustafa'ya herşeyi anlatmıştı duygularımız karşılıklı valla ağabeylerim demişti kardeşi.Çarşıda duymuştu Agir'i evlendirmek istiyordu ailesi. Nasıl engel olurum diye düşünüyordu ama gördü ki engel olamamıştı.
Hasan " Berdel kabulümdür baba. Hatta ağalara bu fikri ben sunacağım." Merwan ağa " Hadi sen kabul ettin Ali ağa he diyecek mi bu duruma? Berdeli kabul edecek mi?"
Hasan" Tabi kabul edecek bilmez misin? Agir onların kıymetlisi Miran ağanın biricik kardeşi. En baş Miran ağa durur bu işin karşısında. Ali ağa da ses edemez korkar Miran ağadan."Merwan ağa" Diyelim ki haklısın oğul ama ben o gardaşına ne düğün yaparım ne de başka birşey kaçtı madem bildiği yerde kalsın."
Hasan " Baba " dedi Hasan çokta alçak olmayacak bir seste. "Sen ister yap ister yapma ama ben yaparım bir bacım var ona düğün yapılmadı dedirtmem. Onun gönlünü kırmam.
Benim kardeşim şimdiye kadar bi dediğini iki etmedi Merwan ağa bugün noldu da senden habersiz kaçtı bunu bir düşün değerli törelerin bunu sana açıklasın."Merwan ağa şimdi Hasan'a ne dese fayda etmiyecekti biliyordu. Çünkü Hasan için kız kardeşi herşeyden değerliydi. Hasan şimdiye kadar neredeyse hiç öfkelenmemişti ama velakin öfkesine denk gelirse birisi onu yakar kül ederdi. Bunu bilen Merwan ağa sadece kafasını saklamakla yetindi.
Hasan'nın kalbine bir umut ışığı doğdu belki Dila'yla evlenebilirdi. Belki kara kaşlı kara gözlü Dila'sı da onu severdi. Hasan dayesine baktı dayesinin gözlerinden incileri teker teker sessiz sessiz dökülüyor.
Hasan" Dayem sen korkma ben bacıma birşey olmasına izin vermem. Hem ben versem Mustafa izin verir mi sanıyorsun şu incilerini dökme hemen hem bak sonunda beni evlendiriyorsun ne mutlu sana." Hasan son sözlerini annesini güldürmek için söylemişti nitekim öyle de oldu.
Evin hanım " Lan eşek şu halde bile beni güldürdün ya . Sahip çıkarsınız Hemi bacınıza onun sonuda anası gibi olmaz Hemi."
Evin hanım bilirdi burada töreler geçerdi kadınların pek bir değeri yoktu. Bundan yıllar önce biricik Fatma'sının annesi Firuze berdel ile gelmişti bu eve ne Merwan sevebilmişti Firuze'yi ne Firuze sevebilmişti Merwan'ı . Çünkü Firuze nişanlıydı evlenmeden önce hemde Firuze nişanlısına sevdalıydı. Lakin Evin hanım bu küçük kızı kardeş bilmişti. Ona herşeyi öğretmişti.
Gel zaman git zaman Firuze hamile olduğunu öğrenmişti. Merwan ağa hiç istememişti bu çocuğu aldırmayı bile tavsiye etmişti. Lakin Evin hanım kıyamamıştı Merwan ağayı bir şekilde ikna etmişti doğuma.
9 ay geçmiş bir kız çocuğu doğmuştu . İsmi Fatma oldu. Fatma doğduktan 1 ay sonra berdel bozuldu . Firuze'nin abisi ve Merwan'nın kardeşi bir kazada vefat ettiler. Merwan ağa boşamıştı Firuze' yi . Firuze baba evine dönmek zorunda kalmıştı kızını Evin hanıma emanet etti.
Bunu duyan Mahmut(Firuze'nin nişanlısı) Firuze'nin babasına tekrar nişanlanmayı hatta evlenmeyi sunmuş fakat Firuze'nin babası bunu kabul etmemişti. Bunun sonucunda Mahmut Firuze' yi kaçırmış lakin ikisinide öldürmüşlerdi.
Evin hanım o günden bugüne Fatma' yı kızı bilmiş onu büyütmüştü. Hatta evlatları arasında en çok onu ilgi gösterirdi. Aynı olayın tekrar etmesinden,biricik kızına birşey olmasından korkmuştu.
"Olmaz olmaz anam sen sakin ol. Elbet yarının bir sahibi var."
Bu olayın üstünden tam 3 gün geçti. Hâlâ Agir ve Fatma' yı kimse bulamadı. Hasan nerde olduklarını tahmin ediyordu. Hatta emindi ama ya gittiği zaman onu takip ederlerse ya biricik bacısına birşey olursa diye düşünüyordu. Hasan 3 gün boyunca gitsem mi? Gitmesem mi ? Diye düşündü en sonunda gitmemeye karar verdi. Eğer yakalanmadan kaçarlarsa birkaç aya bu olay unuttulurdu .
Ama yakılanırlarsa töre belli ya berdel yada ölüm. Hasan bu kararın ölüm olmasından çok korkuyordu.
Dila'dan
Kardeşim kaçtığı gün çok üzülmüştüm. Lakin berdel vardı ben herşeye rağmen kabul ederdim. Çünkü ben zaten Hasan'ı seviyorum.Yazardan
Dila en başlarda her ne kadar üzülsede babasının kardeşine kıyamayacağını bilirdi. Berdel olacak o çok sevdiği Hasan'a belki bu yolla kavuşacaktı.Dila Hasan'ı ta çocukluğunda severdi. Düşman deyilerken. Hasan bunu bilmezdi. Sadece kendisinin Dila'ya sevdalı olduğunu sanardı.
Aynı gün Dilan'ın nişanı bozulmuştu. Dilan sevinmişti bu duruma çünkü nişanlısını sevmezdi pek bir cimriydi ,meymenetsizdi, hiç birşeyden memnun olmazdı. Ama Ahmed'i (Kara şirkedinin genel müdürü,Miran'ın en yakın arkadaşı) öyle miydi. Sevdikleri için yapamayacağı şey yoktu güler yüzlü iyi niyetli biriydi.
Sonunda Agir ve Fatma bulunmuş. Karalar bıçakçı konağına gelmişti. Bunun yanında Ahmet'te gelmişti çünkü Miran'nın hem en yakın arkadaşıydı. Hemde Dilan'a sevdalıydı. Ağalar kendi aralarında konuşmak istediler.Herkes içeriden ağaların ne karar vereceğini bekliyordu en çokta Hasan ve Dila.Sonunda karar çıktı.
Yeni bölümde görüşmek üzere.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Kanlı Toprak +18
Genç KurguKanlı Toprak o gün yemin etti o üç masumun intikamını almaya. 15 yıl önce yaşanan olayların üstüne Asiye ailesi İstanbul'a taşınırken bir kaza geçirirler. 10 yaşındaki Asiye hem annesini hemde hafızasını kaybeder. Her şey Asiye'nin 15 yılın ardınd...