23 || Prachtig

366 9 5
                                    

Na een lange werkdag stap ik mijn auto weer in. Het is donderdag en dus bijna weekend en ik ben er echt even aan toe. Ik zet mijn favoriete playlist op en begin mijn weg terug naar huis.

We zijn twee weken verder en het gaat eigenlijk best wel goed tussen mij en Matthy. We praten bijna elke dag en de momenten die we alleen thuis zijn, gebruiken we goed. Rob is gelukkig nergens meer over begonnen tegen Matthy, dus ik denk dat hij het een beetje heeft laten rusten.

Na iets meer dan een halfuurtje rijden stap ik de auto uit. Er staan voor de rest geen andere auto's op de oprit, dus ik gok dat er nog niemand anders thuis is.

Ik draai de sleutel in het slot en roep nog even om te kijken of er echt niemand thuis is, maar ik krijg geen reactie terug.

Ik loop door naar de keuken en zet de waterkoker aan. Ik leun voorover op het aanrecht en scrol wat op Tiktok, tot het water gekookt is.

'Boe'

Ik voel twee armen om me heen en even verstijf ik. Maar ik ontspan me al snel wanneer ik de geur ruik van degene die me een knuffel geeft.

'Hey Mat'

Ik glimlach en sluit mijn ogen terwijl ik achterover leun. Matthy knuffelt me nog even en dan draai ik me naar hem om.

'Ik wist niet dat je thuis was, waar is je auto?'

'Oh, die moest naar de garage'

We praten nog even over onze dag en een paar minuten later hoor ik de voordeur opengaan. Snel nemen Matthy en ik iets meer afstand van elkaar en niet veel later komt Koen binnenlopen.

'Jo maatjes'

Koen steekt even zijn hoofd om de hoek, maar hij loopt eigenlijk meteen door naar boven. Opgelucht kijk ik Matthy aan en ik ga weer iets dichterbij hem staan.

'Loen?' met een vragende blik kijkt hij me aan.

Zijn vingers tikken nerveus op het aanrecht. Ik knik en laat een zachte 'mhmm' ontsnappen.

Matthy schraapt even zijn keel en gaat weer verder met praten.

'Wil je morgen iets met me gaan doen? Als een echte date?'

Er verschijnt een grote glimlach op mijn mond en blij knik ik.

Matthy en ik hebben eigenlijk nooit echt iets samen gedaan, het is altijd alleen een beetje bij praten en samen serie kijken gebleven.

'We moeten dan wel even een excuus verzinnen zodat Rob er niet achterkomt. Ik kan wel zeggen dat ik naar Sophie ben en wat doe jij?'

Ik zie Matthy nadenken, maar uiteindelijk stelt hij voor om te zeggen dat hij naar zijn ouders gaat.

Het klinkt als een goed plan en we bespreken nog even de laatste details.

'Als je zorgt dat je morgen om 5 uur bij die ene carpool plek staat dan haal ik je daar op.'

'Zozo, en wat gaan we doen?' Vraag ik nieuwsgierig.

'Dat zie je morgen wel' grinnikt Matthy.

Ik rol met mijn ogen en draai me weer om, om richting mijn kamer te lopen. Net voordat ik de keuken uitloop draai ik me nog even terug naar Matthy.

'Ik heb er echt heel veel zin in Mat'

Ik glimlach naar hem en hij glimlacht terug.

Wanneer ik mijn kamer inloop grijp ik meteen naar mijn telefoon en snel zoek ik Sophie op in mijn contacten.

Nadat mijn telefoon een paar keer is overgegaan hoor ik Sophie's stem door mijn telefoon komen.

'Hey meidd'

Unexpected love || BankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu