Matthy en ik zijn weer onderweg naar huis en ik kan niet stoppen met glimlachen. Ik ben zo blij dat ik hem eindelijk mijn vriend kan noemen, want hij maakt me echt gelukkig.
Na een halfuurtje rijden komen we weer thuis aan en samen lopen we naar binnen.
'Enn hoe was jullie date?' vraagt Raoul terwijl hij ons nieuwsgierig aankijkt.
'Nouu...,' begin ik, 'ik ben geen single pringle meer.'
Rob en Raoul kijken ons blij aan en geven ons snel een knuffel. Milo die is weer naar huis, dus aan hem moeten we het nog vertellen en waar Koen is, geen flauw idee.
'Waar is koen eigenlijk?' vragend kijk ik de twee jongens voor me aan.
'Geen idee, net nadat jullie weg waren ging hij ook weg, maar hij deed er heel vaag over' beantwoord Rob mijn vraag.
Ik haal mijn schouders op en besluit niet verder door te vragen. Waarschijnlijk weten zij ook niet meer dan dit en ik kan het dan beter straks aan Koen vragen als hij weer thuis is.
Matthy en ik gaan bij de andere twee jongens op de bank zitten en we praten een beetje over van alles en nog wat. Na een tijdje gaan ook Rob en Raoul er vandoor, blijkbaar hadden ze allebei afgesproken om naar hun vriendin te gaan.
'Loen?'
Ik werp mijn blik richting Matthy en hij kijkt me vragend aan.
'Ja?'
'Ga je morgen mee met mij naar m'n ouders?' vraagt hij een beetje nerveus.
Meteen knik ik enthousiast. Ik had niet verwacht dat hij er al zo snel over zou beginnen, maar aan de andere kant gaan we natuurlijk ook al wel een tijdje met elkaar om. Opgelucht zucht Matthy en hij trekt me in zijn armen.
Na een tijdje staan we op van de bank en we lopen richting de keuken. Aangezien we de enige twee nu thuis zijn hebben we besloten om samen te gaan koken en gelukkig hebben we alle ingrediënten nog wel in huis.
Ik begin met het snijden van de groenten en Matthy begint ondertussen aan de saus.
'Waarom snijd jij zo raar' hoor ik Matthy ineens achter me zeggen.
Verbaasd draai ik me naar hem om.
'Zeg je nou dat ik niet kan snijden?' vraag ik met een opgetrokken wenkbrauw.
'Hmm misschien' antwoordt hij met een knipoog.
Voordat ik het weet heeft hij de snijplank naar zich toe geschoven en is hij de courgette aan het snijden waar ik mee bezig was.
'Kijk zo moet het,' zegt hij, terwijl hij de perfect gesneden stukjes courgette laat zien.
'Knap hoor,' zeg ik met een lach terwijl ik mijn ogen rol.
Matthy moet lachen en hij gaat weer terug naar zijn saus terwijl ik de rest van de groenten in kleine stukjes snijd. We maken een pasta met groenten en tomatensaus en het ruikt echt al heerlijk.
'Hier, proef dit eens' zegt Matthy terwijl hij een lepel met saus naar mijn mond brengt.
Ik leun naar voren en neem een hap.
'Hmm, lekker,' zeg ik goedkeurend, maar ik geef hem een plagende blik, 'maar ik denk dat het nog iets meer zout kan gebruiken.'
Matthy schudt lachend zijn hoofd, maar voegt toch een snufje zout toe aan de pan. Ondertussen ben ik klaar met het snijden van de groenten en ik kom naast Matthy staan. Ik zet nog een pan op het vuur en begin met het roerbakken van de groenten.
Terwijl ik de paprika's en courgette omdraai in de pan, voel ik plotseling zijn armen om mijn middel glijden. Hij trekt me zachtjes naar zich toe en hij laat zijn kin op mijn schouder rusten.
'Je ziet er schattig uit als je zo gefocust bent' fluistert hij zachtjes in mijn oor.
'Iemand moet het eten maken terwijl jij staat te flirten' zeg ik lachend terwijl ik me weer probeer te concentreren op de groenten.
Hij lacht zachtjes en zijn grip om mijn middel wordt net iets strakker.
'Misschien flirt ik juist om je af te leiden'
Ik voel zijn lippen in mijn nek en heel even sluit ik mijn ogen en laat ik mijn hoofd achterover op zijn schouder vallen. Dan draai ik me naar hem om en ik schud mijn hoofd.
'Matthy,' begin ik lachend, 'als ik nu niet verder kook, dan hebben we straks verbrande groenten en ik neem niet aan dat je daar zin in hebt?'
Hij grijnst breed en laat me uiteindelijk toch los, maar geeft me nog een snelle kus op mijn wang.
'Oké, oké, dan maken we het straks wel af' zegt hij speels.
Ik rol mijn ogen, maar kan een klein lachje toch niet onderdrukken. Wanneer de groenten eindelijk klaar zijn gooi ik ze bij de saus in de pan en Matthy giet de pasta af. Na een minuutje gooit hij ook de pasta erbij en we zetten de pan met twee borden op tafel.
Matthy loopt weg, maar niet veel later komt hij terug met twee kaarsjes. Hij zet ze op tafel en steekt ze aan.
'Romantisch hoor' zeg ik met een glimlach.
Matthy geeft me een klein kusje op mijn hoofd en beide gaan we aan tafel zitten. Ik schep wat pasta op en hij is echt heerlijk geworden.
Na het eten ruimen we snel alles op en samen lopen we weer naar de woonkamer. Matthy gaat in de hoek zitten en met een pruillip kijk ik hem aan.
'Ik wilde daar zitten' zeg ik zielig.
Matthy opent zijn armen en blij kruip ik erin. Ik leg mijn hoofd op zijn borst en Matthy zet onze serie aan. Na een paar afleveringen te hebben gekeken horen we de voordeur dichtvallen en niet veel later komt Koen de kamer binnenlopen.
'Zo zo Koentje, waar kom jij vandaan?' vraag ik nieuwsgierig.
Ik zie hoe zijn wangen een beetje rood kleuren en ongemakkelijk kijkt hij ons aan.
'Ik... uh...' begint hij, 'Ik was bij Sophie'.
Met grote ogen kijk ik hem aan.
'Oh my god, zijn jullie aan het daten?'
Koen knikt en blij spring ik op. Ik geef hem een knuffel en lachend knuffelt hij me terug.
'Ieeeh dan kunnen we straks met z'n vieren gaan dubbeldaten' zeg ik enthousiast.
Ik hoor Matthy achter me grinniken en Koen rolt met zijn ogen. Hij vertelt nog een beetje over hoe het was en niet veel later loopt hij door naar boven.
Matthy en ik vinden het ondertussen ook best wel laat en we lopen ook naar boven. Matthy loopt door naar zijn kamer, maar ik blijf twijfelend voor mijn kamerdeur even staan.
Matthy draait zich om en vragend kijkt hij me aan.
'Slaap je niet bij mij?' vraagt hij.
'Ik wist niet zeker of je dat wilde' zeg ik terwijl ik mijn blik naar de grond richt.
Ik hoor voetstappen mijn kant op komen en Matthy tilt mijn kin met zijn vinger omhoog.
'Ik wil altijd dat je bij me slaapt Loen' zegt hij met een glimlach.
Ik glimlach terug en hij trekt me in een knuffel. Ik voel een kusje op mijn hoofd en mijn glimlach wordt breder tegen zijn borst aan.
We lopen door naar Matthy's kamer en hij geeft me een shirt om in te slapen. Snel kruip ik in bed en Matthy komt naast me liggen en trekt me meteen bij zich.
Ik ga iets hoger liggen zodat ik hem kan aankijken en meteen druk ik mijn lippen op de zijne. Matthy verstijft even, maar na een seconde voel ik zijn hand op mijn gezicht en zoent hij me terug.
Ik voel zijn glimlach tegen mijn lippen en heel even trek ik terug.
'Waar was dat ineens voor' vraagt hij nog steeds glimlachend.
'Hmm je zei toch dat we het later zouden afmaken?' zeg ik speels.
Ik zie Matthy met zijn ogen rollen, maar al snel trekt hij me bovenop zich. Ik zoen hem weer en al snel voel ik zijn armen om me heen.
Oh god, wat hou ik van deze jongen.
JE LEEST
Unexpected love || Bankzitters
FanfictionLuna van de Graaf, misschien zegt de naam het al maar ze is het zusje van Rob van de Graaf, een lid van de bankzitters. Veel contact hebben ze alleen niet. Luna is 24 jaar en leidt lekker haar eigen leven. Ze heeft net haar studie rechten afgerond e...