40 || Dubbeldate

187 9 0
                                    

'Schiet op Mat'

We stappen snel de auto uit en haasten ons naar binnen. We waren zoals gewoonlijk weer iets te laat weggegaan en Sophie en Koen zitten al in het restaurant.

Wanneer we binnenlopen ziet Sophie ons als eerste en ze zwaait enthousiast naar ons.

'Eindelijk!' Roept ze vrolijk terwijl we dichterbij komen.

Wanneer we bij het tafeltje komen staat Sophie op en ze geeft me een korte knuffel. Ook Matthy geeft ze een kleine knuffel en dan staat Koen op om ons allebei ook een knuffel te geven.

Matthy schuift mijn stoel naar achter en dankbaar kijk ik hem aan. Ik neem plaats en niet veel later neemt Matthy ook plaats naast me. We bestellen alvast wat drankjes en meteen daarna duikt Sophie in de menukaart.

'Loen, jij weet vast al weer wat je neemt' zegt ze terwijl ze een wenkbrauw optrekt.

Ik grinnik. Sophie weet dat ik altijd voordat ik ergens ga eten al meteen het hele menu uitpluis.

'Yess, ik denk dat ik voor de pasta ga' zeg ik tegen haar.

'Het zal weer eens niet' zegt Matthy op een plagerige toon.

Half beledigd kijk ik hem aan en hij en Koen schieten allebei in de lach.

'Laat mij gewoon' zeg ik hoofdschuddend terwijl ik mijn ogen rol, maar ik kan een klein lachje niet onderdrukken.

Na een tijdje komt de serveerster weer terug en ze neemt onze bestelling op. Gelukkig is het eten er best wel snel en met z'n allen zitten we lekker te kletsen en te eten.

'Trouwens, hoe is jullie minigolf date toen eigenlijk afgelopen. Wie had er gewonnen?'

Koen kijkt ons beide vragend aan.

'Je kijkt naar de enige echte minigolf koningin' grinnik ik.

Matthy geeft een overdreven zucht en leunt achterover. Hoofdschuddend kijkt hij me aan, maar hij kan een kleine glimlach niet verbergen.

'Ik heb je gewoon laten winnen hoor' zegt hij met een knipoog.

Sophie en ik kijken elkaar aan en we schieten allebei in de lach. Als er iemand hier niet tegen zijn verlies kan is het Mat wel, dus dit is ook echt weer een opmerking voor hem.

Nadat we het hoofdgerecht op hebben bestellen we nog een toetje en daarna is het alweer tijd om naar huis te gaan. Het is ook al best wel laat, aangezien we bijna vier uur lang gegeten hebben, maar het was wel echt zo gezellig.

Buiten het restaurant zeggen we Koen en Sophie gedag en Matthy en ik gaan weer richting huis. Koen slaapt bij Sophie vanavond, dus vandaar dat ze niet met ons mee gaan.

'Heb je een leuke avond gehad?'

Matthy legt zijn hand op mijn been en meteen wikkel ik mijn vingers in die van hem. Ik maak een instemmend geluidje en ik geef een kort kneepje in zijn hand.

Na twintig minuutjes rijden komen we weer thuis aan en vermoeid stap ik uit de auto. Ook al is vanavond wel heel gezellig geweest, toch heeft het wel echt zoveel energie gekost, ik ben namelijk echt kapot.

Matthy ziet blijkbaar dat ik moe ben, want meteen als ik ben uitgestapt komt hij mijn kant opgelopen en met een zwaai tilt hij me over zijn schouder.

'Matthy!' Roep ik lachend, terwijl ik met mijn vuisten zachtjes tegen zijn rug sla.

Matthy blijft doorlopen en hij tilt me het hele huis door tot we bij de woonkamer komen. Hij gooit me op de bank en hoofdschuddend kijk ik hem aan.

'Wil je dat alsjeblieft nooit meer doen' zeg ik lachend.

Matthy negeert mijn opmerking en zet zijn handen allebei aan een kant van mijn armen. Hij hangt nu over me heen en zijn gezicht is dichtbij het mijne. Hij tilt zijn linkerhand omhoog en zijn hand glijdt zachtjes langs mijn kaaklijk en ik voel hoe zijn duim langs mijn wang veegt.

'Je ziet er echt mooi uit vanavond,' fluistert hij met een lage stem.

Zijn ogen houden de mijne vast en ik zie een glimlach om zijn lippen spelen. Langzaam buigt hij zich dichter naar me toe en ik voel zijn adem tegen mijn huid.

Zijn lippen raken de mijne en ik voel hoe de vermoeidheid van me afvalt. Zijn hand vindt mijn zij en hij trekt me iets dichter naar zich toe. Ik glimlach tegen zijn lippen aan en leg mijn armen om zijn nek.

Op een gegeven moment trekt hij zich een beetje terug en hij kijkt me aan met een kleine glimlach op zijn mond.

'Heb je enig idee wat je met me doet?'

Ik voel een tinteling door me heen gaan en ik kan niet anders dan glimlachen.

'Ik heb geen idee, wat dan?' Zeg ik een beetje plagerig.

Hij rolt met zijn ogen en bijt zachtjes op zijn lip. Ik kan mezelf niet meer inhouden en vlug trek ik hem weer dichter naar me toe. Ik voel opnieuw zijn lippen op de mijne en mijn handen vinden hun weg naar zijn haar.

'Ahem'

Verschrikt laat Matthy me snel los en onze hoofden draaien tegelijk naar de kant waar het geluid vandaan kwam. Rob staat in de deuropening en met opgetrokken wenkbrauwen kijkt hij ons aan.

'Oh... uh hai' stamel ik, terwijl ik mijn wangen rood voel kleuren.

'Doe dit alsjeblieft niet op een plek waar ik dit kan zien bedankt.'

Hij draait zich weer om en hoofdschuddend loopt hij weg. Matthy draait zijn blik weer richting mij en het moment dat hij me aankijkt schieten we allebei in de lach. Ik rol bijna van de bank af van het lachen, maar Matthy, die nog steeds half boven me hangt, verliest zijn evenwicht en valt ineens bovenop me.

'Matthy!' Probeer ik tijdens het lachen uit te brengen.

Wanneer we zijn uitgelachen ligt Matthy nog steeds boven op me en ik heb mijn armen om hem heen geslagen. Ik kriebel zachtjes door zijn haar en aan zijn ademhaling te horen is hij waarschijnlijk in slaap gevallen.

Na nog tien minuutjes te hebben gelegen wordt het best wel zwaar en zachtjes schud ik Matthy heen en weer.

'Hmm'

Hij beweegt alleen zijn hoofd een beetje, maar volgensmij is hij niet wakker geworden, dus besluit ik hem maar nog een keertje heen en weer te schudden, alleen deze keer iets harder.

Uiteindelijk tilt hij langzaam zijn hoofd op en met een vermoeide blik kijkt hij me aan.

'Wat is er?' Mompelt hij.

'Zullen we in bed gaan liggen Mat? Dat ligt wat comfortabeler' zeg ik met een kleine glimlach.

Na een lichte twijfel knikt Matthy uiteindelijk toch en langzaam staat hij op van de bank. Hij trekt me mee omhoog en samen lopen we naar zijn kamer. Ik pak snel een shirt uit zijn kast en kruip daarna lekker onder de dekens.

Niet veel later voel ik het matras naast me ook inzakken en Matthy slaat zijn armen om mijn middel. Hij trekt me iets dichter naar zich toe en ik nestel mezelf tegen hem aan.

'Slaaplekker Loen, ik hou van je' zegt hij terwijl hij een klein kusje op mijn hoofd drukt.

Ik glimlach tegen zijn borst aan en knuffel hem iets steviger terug.

'Slaaplekker Mat, ik hou ook van jou'.

Unexpected love || BankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu