27 || Foto

331 7 1
                                    

'Maarr hoe gaat het tussen jou en Matthy?'

Sophie kijkt me vragend aan en ik voel dat mijn wangen rood worden van haar vraag.

'Best wel goed eigenlijk, ik vind hem echt leuk Soof,' zeg ik terwijl een klein lachje op mijn gezicht verschijnt.

'Ieeeh zo leuk Loen, ik ben echt blij voor je, je verdient echt iemand die je goed behandelt.'

We zitten nog bij Sophie en we zijn allebei al flink aangeschoten. We hebben denk ik al iets van vier shotjes op en ook hebben we er allebei al aardig wat mixdrankjes in zitten. We spelen nog een paar kaart spelletjes en uiteindelijk is het iets van twaalf uur als we Sophie's appartement verlaten.

In de lift maak ik met Sophie nog even een spiegelfoto en ik stuur hem naar Matthy, die meteen met een hartjesogen emoji reageert. 

Sophie heeft maar één fiets hier staan dus we besluiten dat zij gaat fietsen en ik achterop ga, aangezien het toch nog wel iets te ver is om naar het uitgaansgedeelte te lopen.

'Tering Soof, pas op'

Ook al is het maar heel even fietsen, Sophie is vanaf het moment dat ik achterop zit al helemaal aan het slingeren. We hebben allebei de slappe lach en dat maakt het fietsen nou ook niet heel veel beter.

Na een rit van vijf minuten van bijna vallen en mensen aanrijden komen we gelukkig heel aan bij de clubs van Rotterdam. Ik ben eigenlijk nooit echt uit geweest in Rotterdam, dus ik ben wel echt heel benieuwd hoe het gaat zijn.

'Dus, waar gaan we heen reisleider?'

Sophie schiet weer in de lach en kijkt me hoofdschuddend aan.

'Deze kant op, kom op'

Ze pakt mijn hand en trekt me mee door allemaal straatjes. Na een kleine twee minuten lopen staan we bij een club die er aardig druk uitziet en we gaan in de rij staan.

Na tien minuutjes kunnen we eindelijk naar binnen en de warmte van de club omringt me meteen. Sophie en ik lopen meteen door naar de bar en ze ziet al gelijk een jongen die ze als doelwit neemt voor de avond.

Ze gebaart naar me dat ze er op afgaat en lachend steek ik twee duimen in de lucht.

Ik sta maar een beetje aan de bar, aangezien ik het nogal ongemakkelijk vind om nu alleen te gaan dansen.

Terwijl ik mijn glas een beetje ronddraai hoor ik een bekende stem naast me. Ik draai me om en ik kijk recht in de ogen van Thijs. Meteen flitst de avond van het feestje bij ons thuis weer door mijn hoofd en ik herinner me weer hoe we bijna hadden gezoend, totdat Matthy hem wegduwde.

'Hey Luna,' zegt Thijs met een glimlach.

"Hey, alles goed?' Ik schenk hem ook een klein glimlachje.

We praten nog een beetje verder, maar de muziek in de club is best wel luid.

'Zullen we anders buiten even verder praten? Daar is het wat rustiger.'

Met een vragende blik kijkt Thijs me aan en even twijfel ik. Het voelt niet goed om met hem mee te gaan, maar aan de andere kant doet hij waarschijnlijk alleen maar aardig.

'Als je niet wil mag je ook gewoon nee zeggen hé'

Ik besluit, ook deels uit beleefdheid, maar gewoon te knikken en we lopen samen door de drukke club naar buiten. Wanneer we de deur uitlopen lopen we iets verder van de menigte en om de hoek stoppen we.

Thijs kijkt me recht in mijn ogen aan en ineens voel ik me eigenlijk niet meer zo veilig. Er is iets in zijn blik, iets waardoor ik me niet meer fijn voel bij hem.

Unexpected love || BankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu