7 || Potje tennis

441 11 3
                                    

'Mieeeeeeel'

Ik spring enthousiast in de armen van de blonde jongen die voor de deur staat en meteen knuffelt hij me terug.

'Hoi hoi, alles goed?' 

Milo laat me los en samen lopen we naar binnen. Ik heb Milo al zo lang niet gezien, maar het voelt meteen alsof ik nooit van hem ben weg geweest. 

'Ja hoor met mij gaat alles prima en met jou?'

'Helemaal top'

Rob had het hele verhaal al aan Milo uitgelegd, dus gelukkig hoef ik hem niet helemaal bij te praten. Milo is van alle jongens echt mijn beste vriend en ik heb deze jongen ook zo ontzettend erg gemist. 

Al pratend lopen we samen de keuken in waar Raoul een ontbijtje voor zichzelf aan het maken is. Koen en Rob zijn beide niet thuis, aangezien ze allebei een afspraak hadden staan vandaag. En waar Matthy is, echt geen idee, die zal vast wel ergens op zijn kamer zitten ofzo. Eigenlijk boeit het me niet zoveel waar hij uithangt. 

'Hey Loen, ik en Miel zijn zometeen weg hé' zegt Raoul net voordat hij een hap van zijn broodje neemt. 

Verward kijk ik hem aan.

'Waar gaan jullie heen dan?' 

Aangezien Raoul net een hap heeft genomen is Milo degene die mijn vraag beantwoord. Blijkbaar hadden ze vorige week al afgesproken om vandaag samen te gaan tennissen en gaan ze over een halfuurtje weg. 

'Wil je anders mee Loen?' Vraagt Raoul 

Snel denk ik na. Ik heb vandaag als het goed is niks te doen, aangezien ik met werk ook vrij heb en misschien is het ook wel lekker om even iets leuks te gaan doen na alles wat er is gebeurd. 

'Jaa als dat mag zou ik het mega leuk vinden' zeg ik enthousiast. 

Twijfelend zie ik Milo naar Raoul kijken.

'Ik vind het heel leuk als je meegaat Loen, maar mij lijkt het niet heel handig om met z'n drieën te gaan tennissen.'

'Oh ja snap ik' zeg ik terwijl ik mijn teleurstelling probeer te verbergen.

'Maaaaar...' vervolgt Milo zijn zin. 'Als we een vierde persoon kunnen regelen zouden we eventueel ook met z'n vieren kunnen gaan.'

Shit. Dat zou dus betekenen dat we Matthy moeten meevragen aangezien Koen en Rob allebei niet thuis zijn. Ik denk dat het al lastig gaat worden om Matthy überhaupt mee te krijgen, maar ik vind het nou ook niet zo heel gezellig als hij meegaat. 

Maarja het is eigenlijk wel onze enige optie.

'Tja, dat moet dan Matthy wel zijn denk ik of niet?' Vragend kijk ik de twee jongens voor me aan. 

Beide zie ik ze langzaam knikken.

'Maar no way dat ik het aan hem ga vragen hoor, dat mogen jullie mooi doen.'

Milo rolt zijn ogen en Raoul kan een glimlachje ook niet verbergen. Gelukkig zegt Raoul dat hij het wel wil gaan vragen en hij loopt naar Matthy's kamer. 

Eigenlijk ben ik wel benieuwd wat Matthy gaat zeggen, dus een paar seconde nadat Raoul weg is loop ik stil naar de trap toe. Eenmaal onderaan de trap blijf ik staan. Matthy's kamer is gelukkig niet heel ver van de trap af, waardoor ik makkelijk hun gesprek kan afluisteren. 

Ik hoor Raoul die Matthy's kamer binnengaat en aan hem vraagt of hij met mij en Miel mee wil gaan tennissen, aangezien we nog een vierde persoon zoeken. 

Even is het stil.

'Ik ga echt niet met haar tennissen, daar heb ik nou niet heel veel zin in.' Zegt Matthy met een zucht.

Unexpected love || BankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu