26 || Wat de fuck

358 7 2
                                    

'Doeg, tot maandag!' 

Ik stop mijn laptop in mijn tas en sta op van mijn bureau. Het is kwart voor zes en werk is een beetje uitgelopen, omdat het de afgelopen tijd best wel druk is. Ik zeg nog wat collega's gedag en loop richting mijn auto. 

Na een uurtje rijden kom ik weer thuis aan. Er was een ongeluk gebeurd, waardoor ik een halfuurtje in de file heb gestaan, echt mega kut. Maar goed ik ben gelukkig weer thuis.

Ik open de voordeur en een heerlijke geur dringt mijn neus binnen. Snel hang ik mijn jas op en meteen loop ik door naar de keuken.

'Hmm wat ben je aan t maken Roelie?'

Ik kom naast Raoul staan en met een vragende blik kijk ik hem aan. 

'Lekker pastaatje, zin in?' 

Hevig knik ik. Pasta is echt mijn favoriete eten, maakt niet uit wat voor pasta, als het maar pasta is. 

Ik vraag nog even of ik kan helpen, maar aangezien het eten bijna klaar is kan ik vrij weinig nog doen. Ik loop door naar de woonkamer en zie Matthy, Koen en Rob op de bank zitten.

'Ewa dushi's'

Ik plof naast Koen op de bank en hij slaat een arm om me heen terwijl hij met zijn knokkels over mijn hoofd wrijft.

'Aah Koen stop' zeg ik lachend 

Na een paar tellen stopt Koen, maar hij laat wel zijn arm om mijn schouders. Ik besluit het maar gewoon zo te laten en een paar minuten later roept Raoul dat het eten klaar is. 

Met z'n allen staan we op van de bank en niet veel later zitten we aan tafel. Het eten is echt overheerlijk en binnen no time heeft iedereen zijn bord leeg. 

'Dus wat zijn jullie plannen voor vanavond?' vraag ik terwijl ik de tafel rond kijk.

'Rob en ik gaan op dubbeldate vanavond' zegt Raoul

'Oh ik ben ook weg vanavond' voegt Koen er nog aan toe.

Oké, dus als Rob en Raoul weg zijn en Koen ook dat betekent dus dat Matthy en ik vanavond alleen thuis zijn. 

Mijn blik gaat meteen richting Matthy, maar hij is ook al naar mij aan het staren. Een kleine grijns verschijnt op zijn gezicht en waarschijnlijk denkt hij precies hetzelfde als ik. 

We ruimen snel met z'n allen de tafel af en bijna meteen vertrekken Rob en Raoul. Na een halfuurtje horen we de deur dichtslaan en is ook Koen de deur uit. 

'Dus...'

Matthy en ik staan tegenover elkaar in de keuken en met een speelse blik kijk ik hem aan. Blijkbaar kon hij niet wachten en meteen sluit hij mijn gezicht in zijn handen. Onze gezichten zijn enkele centimeters van elkaar verwijder en voor een paar seconde staren we elkaar aan. 

Dan drukt hij zijn lippen op de mijne en mijn hart slaat een slag over. Matthy's hand glijdt om mijn middel en hij trekt me iets dichterbij zich. Zijn lippen bewegen zachtjes tegen de mijne en mijn handen vinden een weg naar zijn haar.

'Wat de fuck' 

Geschrokken deins ik achteruit en mijn ogen richting zich naar de kant waar de stem vandaan kwam.

'K-Koen' 

Mijn stem klinkt schor en hoog en mijn wangen gloeien. Met grote ogen kijkt Koen ons aan en zijn blik schiet heen en weer tussen mij en Matthy. 

'Serieus? Jullie twee?' 

Hij wijst tussen ons heen en weer, alsof hij probeert te begrijpen hoe dit in hemelsnaam is gebeurd. 

Ik slik moeizaam en mijn handen glijden naar mijn hoofd. Ik zoek naar de juiste woorden, maar ik heb geen idee wat ik nu moet zeggen. Hopeloos kijk ik Matthy aan, maar hij ziet er ook verloren uit. 

'Laat maar zitten' mompelt Koen

Hij schudt zijn hoofd en draait zich abrupt om. Een paar seconde later horen we de voordeur dichtvallen en Matthy en ik staren elkaar aan. 

Ik laat mijn hoofd op zijn schouder vallen en Matthy zijn hoofd op die van mij. Zo blijven we even staan, maar na een paar seconde trek ik mezelf terug. 

'Shit Mat, we moeten echt voorzichtiger zijn' zucht ik.

'Ik weet het Loen, sorry dat ik me zo liet gaan'

Ik leg mijn hand op zijn arm en met een klein lachje kijk ik hem aan.

'Mat we lieten ons allebei gaan, daar hoef je geen sorry voor te zeggen.'

Hij geeft me nog een korte knuffel en we besluiten dat we maar gewoon een leuke avond gaan hebben. Samen gaan we op de bank zitten en we klikken onze serie aan. 

Na een paar afleveringen te hebben gekeken zijn we allebei best moe geworden en we besluiten maar te gaan slapen. Tegelijk lopen we naar boven en net voordat ik mijn kamer inloop kijk ik Matthy nog even aan.

'Slaaplekker Mat'

Hij komt iets dichter naar me toe en geeft me een klein kusje op mijn mond. Glimlachend kijk ik hem aan.

'Slaaplekker Loen' 

Nadat ik mijn pyjama heb aangedaan kruip ik mijn bed in. Ik check nog even snel mijn telefoon, maar al snel val ik in slaap. 


buzz buzz

Moeizaam open ik mijn ogen en ik graai naar mijn telefoon op mijn nachtkastje. Half doe ik mijn telefoon omhoog om te kijken wie het is en op mijn scherm zie ik Sophie staan. 

Ik besluit maar gewoon op te nemen, aangezien ik nu toch al wakker ben en waarschijnlijk toch niet meer kan slapen.

'Hey meid'

'Hey Soof, wat is er?' vraag ik met een slaperige stem.

'Jij. Ik. Vanavond. Uit.'

Ik laat een klein lachje horen terwijl ik er over nadenk. Ik ben al lang niet uit geweest en het is ook al even geleden sinds ik Sophie heb gezien, dus ik vind het best wel een goed idee.

'Helemaal goed Soof, zou ik vanavond rond acht bij jou zijn? Dan kunnen we nog even indrinken.'

'Kijk that's the spirit, tot vanavond Loen.'

Ik hang de telefoon op en ga weer lekker terug in bed liggen. Ik heb wel zin om vanavond lekker uit te gaan.

Het is ondertussen alweer zeven uur en over een halfuurtje moet ik gaan. Koen heb ik vandaag helemaal niet gezien, dus ik en Matthy hebben ook nog niet met hem kunnen praten over gister. 

Ik sta voor de spiegel en heb alweer mijn derde outfit aan. Na nog een paar opties geprobeerd te hebben, heb ik eindelijk iets gevonden. Gewoon een simpele spijkerbroek met een bordeaux rode top. 

Ik pak nog even m'n laatste spullen en trek dan mijn schoenen aan. Sophie en ik hadden afgesproken dat ik bij haar zou slapen, aangezien het iets handiger is dan dat ik straks nog naar huis moet rijden.

'Doeei' roep ik terwijl ik de deur uitloop. 

Ik start mijn auto en zet wat muziek op. Ik mag gelukkig 130 op de snelweg nu, waardoor de rit toch wel iets sneller gaat. 

Niet veel later rij ik de parkeergarage van Sophie's appartement in en een paar minuten later bel ik bij haar aan. 

'Hoihoi' 

Sophie opent de deur en meteen krijg ik een knuffel. Blij knuffel ik haar terug en samen lopen we haar appartement in. Ik plof bij haar op de bank en op tafel zie ik de drank al klaar staan. 

'Jezus Soof een fles Bacardi en een fles Sambuca?' hoofdschuddend kijk ik haar aan.

'Yess, kom we doen meteen even een shotje'

Sophie schenkt twee shotjes Sambuca in en na geproost te hebben nemen we ze.

Oh god, het wordt weer zo'n avond. 

Unexpected love || BankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu