9 || Slaapdronken

418 8 12
                                    

Ik open de koelkast en pak een bak met yoghurt eruit. Het is zeven uur 's ochtends en de jongens slapen allemaal nog. We zijn inmiddels een week verder en ik ben weer begonnen met werken. Snel eet ik mijn ontbijtje op en maak ik me klaar voor de dag. 

Het enige nadeel van in Rhoon wonen is dat ik nu meer dan drie kwartier onderweg ben om op mijn werk te komen. Ik zit er nog wel over na te denken om misschien toch ergens anders te gaan werken, aangezien dit niet per se ideaal is. Maar de komende tijd ben ik wel van plan om nog in Den Haag te blijven werken. 

Eenmaal op werk is er niet heel veel boeiends. Ik moest aan een paar zaken werken en vooral heel veel onderzoek doen. Het is gelukkig wel weer vrijdag en ik ben bijna klaar. Om vijf uur klap ik mijn laptop dicht en pak ik mijn spullen bij elkaar. De jongens moesten zelf vandaag ook naar kantoor, dus die zullen wel rond dezelfde tijd thuis zijn. Ik besluit dat ik vanavond ga koken en op de terugweg rijd ik snel even langs de supermarkt. 

Hmm wat zal ik is maken? Ik sta voor het schap met verse maaltijdpakketten en scan mijn ogen langs de verschillende opties. Dan valt mijn oog op het pakket met ingrediënten voor lasagne erin. Ik stop het pakket in mijn mandje en haal de overige dingen.

Met een plof zet ik de boodschappentas op het aanrecht. De jongens waren net iets eerder thuis dan ik en zijn er heel blij mee dat ik wil koken. Ik leg alle ingrediënten klaar en lees snel even wat ik precies moet doen. Ik begin met het snijden van de paprika, prei, ui en tomaten. Alles gaat goed totdat ik bij de paprika aankom. Dat zijn altijd zulke rotdingen om te snijden.

'Fuck, auw.' Met het scherpe mes snijd ik in mijn vinger.

Ik hoor iemand opstaan en met snelle passen naar me toekomen. 

'Hey, gaat het? Wat heb je gedaan?' 

Matthy komt de hoek om gelopen en ziet al snel wat er is gebeurd. Meteen loopt hij weer weg en verbaasd blijf ik achter. Meent ie dit nou? 

Maar enkele seconde later komt hij weer terug en dit keer met een pleister in zijn hand. Hij zet de kraan aan en kijkt me aan. Een beetje in de war kijk ik terug, pas als hij mijn hand vastpakt en mijn vinger onder de kraan doet snap ik wat hij van plan was. 

Daar sta ik dan met Matthy samen in de keuken terwijl hij nog steeds mijn hand vast heeft. Hij heeft de afgelopen week niet heel kut gedaan, maar ook niet per se gezellig, dus deze actie verbaasd me wel een beetje.

Na een minuutje doet hij de kraan uit en hij plakt de pleister over mijn snee heen. 

'Zo, dat is weer gefixt' zegt hij terwijl hij me een lachje schenkt.

'Dankje Matthy' Ik glimlach terug naar hem. 

Na ongeveer een uurtje is de lasagne klaar. Ik roep de jongens aan tafel maar gek genoeg komt iedereen zitten behalve Matthy.

'Waar is Matthy?'

'Oh die heeft het best wel druk en wilde per se vandaag nog een video editten, dus hij zei dat hij later wel wat zou eten.' Beantwoord Milo mijn vraag. 

Na dat gehoord te hebben pak ik een bord en schep wat van de lasagne op. 

'Ben zo terug'

Met het bord loop ik naar boven en zachtjes klop ik op Matthy's deur.

'Binnen'

Ik open zijn deur en Matthy zit met een gefocuste blik naar zijn scherm te kijken. Na even in de deuropening te hebben gestaan kijkt hij op en er verschijnt een lach op zijn gezicht wanneer hij mij met een bord eten ziet staan.

'Ik hoorde dat je het druk had dus ik dacht ik kom anders wel even wat brengen, wil je trouwens ook nog wat drinken?'

'Nee hoor dit is goed, heel erg bedankt Loen.'

Unexpected love || BankzittersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu