Bab 7 : Teman

244 16 26
                                    

"Izzue, ni duit awak RM50 dan juga balsem ni. Terima kasih ya. Saya tak perlu pergi klinik, dahi saya dah ok dah" kataku sambil menghulurkan balsem dan duit RM50 pada Izzue.

"Betul ke dah baik ni?hmmm.." kata Izzue, tangannya terus memegang dahiku. Entah kenapa aku membiarkan saja perbuatan Izzue. Sebelah tangannya lagi memegang pipiku."Ataupun awak ni takut pergi klinik?"soalnya. Siapa pulak yang bagitahu aku takut pergi klinik ni.Kurang asam jawa betul!

"Err..takde lah..saya tak takut pergi klinik pun.Ada orang bagitahu saya takut pergi klinik ke?" Aku mengorek rahsia, harap boleh berjumpa dengan jawapan.

"Esya bagitahu saya. Tu yang saya risau ni.Betul tekaan saya,awak tak pergi klinik pun" jawab Izzue lembut.Tangannya masih didahi dan pipiku. Rupanya Esya yang bagitahu, siaplah kau Esya nanti aku kirimkan 'bom' pada kau.Hahahaha.

"Korang buat apa ni?" sapa satu suara dibelakangku.Ya, aku kenal suara itu, Rizal.

"Err..takde apa-apa" jawabku.Aku terus menarik tangan Izzue yang berada di mukaku. Izzue hanya tersenyum. "Tadi masa kat sekolah aku terjatuh, tu yang dahi lebam ni" kataku sambil menunjukkan dahi aku pada Rizal.

"Kenapa tak bagitahu aku?kau ok ke?"tanya Rizal menggelabah. Tambah lagi seorang makhluk yang risaukan aku.

"Ish kau ni..kalau aku tak ok,takkanlah aku ada kat sini. Dah ok dah ni.Nanti-nanti baiklah" kataku. Izzue masih lagi tersenyum memerhatikanku. Apa yang seronok sangat mamat ni tengok aku. Ish, sudah-sudahlah tengok aku Izzue, malu betul aku...mana nak letak muka ni.hahaha.

"Mana lagi member yang lain?" tanya Rizal pada Izzue. Mukanya tak terpapar segaris senyum pun.

"Tak tahu pulak.Mungkin diorang masih kat dalam.Itu sebab kami tunggu kat sini" jawab Izzue. Dia senyum pada Rizal namun Rizal tidak membalas.

"Tak pe. Aku mesej diorang" Aku mencapai handphone dan terus membuka whatapps. Aku scroll mencari group yang bernama F.R.I.E.N.D.S, itulah group yang dibuat oleh Sufi untuk kami berenam. Aku taip 'korang kat mana wey?aku dah tunggu kat luar ni, with Rizal n Izzue' dan terus aku tekan send. Hanya Ezad yang membalas 'okay beb'.

Selang beberapa minit kemudian mereka pun muncul, termasuk Rayqal. Dari jauh aku lihat bukan main seronok lagi mereka tertawa. Ada yang lucu lah tu.

"Okay, jom kita balik.Semua sekali kecuali Mawar, kau tunggu papa kau ambil kan?" tanya Jasmin.

"Ya. Papa cakap tadi dia baru keluar dari office.Tapi takpe lah,korang balik dulu jap lagi sampai lah tu.Kat sini pun banyak orangkan" jawabku.

"Ok lah kalau macamtu.Kami balik dulu. Bye Mawar.Take care ye. Nanti sampai rumah mesej dalam group tau" Esya pula bersuara.

"Eh Esya,aku nak tanya kau...err nantilah aku mesej kau" aku teringat dia memberitahu Izzue yang aku takut ke klinik tadi tapi aku matikan soalanku, takkan nak tanya depan diorang ni,nanti semua tahu. Nantilah aku tanya kau Esya. Siap kau nanti. Hatiku geram.

"Ish,kau ni. Oklah nanti kau mesej aku. Aku nak sambung dating ni" Esya terus merangkul lengan Ezad, mesra. Ezad membalas dengan mengeratkan lagi pegangan tangan Esya. Macam dalam drama pulak aku tengok dua orang ni.

"Aku pun sama jugak" kata Sufi terus menarik Jasmin disisinya. Tak puas lagi korang wey..hehe aku tergelak.Kalau aku ada kekasih mungkin macam tu jugak kot.

Mereka berlima berlalu pergi, begitu juga dengan Rayqal dan Izzue. Setelah mengucapkan selamat tinggal padaku, mereka terus pergi ke parking. Tadi mereka pergi ke Pustaka Negeri menggunakan Alza Jasmin. Walaupun Jasmin masih bersekolah namun papa Jasmin telah memberikannya kereta itu sebagai hadiah hari jadi. Bertuahnya Jasminkan. Aku melihat ke arah jam tanganku. Pukul 6 petang. Rasanya dalam setengah jam lagi papa akan sampai.

"Mawar" satu suara menyapaku. Alamak,siapa pulak ni.

Aku menoleh ke belakang. "Eh, kenapa awak tak balik lagi Izzue" tanyaku pada empunya suara.

"Saya nak teman awak. Kesian awak tunggu papa awak sorang-sorang kat sini. Saya bagitahu diorang saya balik nanti tumpang kawan saya, ada hal sikit. Nanti kawan saya ambil saya kat sini" terang Izzue panjang lebar.

Aku tergamam. Tiada bicara keluar dari mulutku. Izzue nak 'teman'kan aku. Kenapa???

****nanti saya update lagi yer. Tengah layan Sarawak vs JDT di stadium.hehehe ngap sayot

Tq for vote n komen.Teruskan membaca

Nota CintaWhere stories live. Discover now