SUPRISE!!!!!!!!!!
HAPPY BIRTHDAY MAWAR!!!Aku terkejut dengan teriakan sebaik saja aku melangkah masuk ke dalam rumah. Rupa-rupanya teriakan itu dari abang Asyraf dan Amsyar serta sahabat-sahabatku: Esya, Jasmin, Ezad, Sufi, Rizal, Rayqal dan Izzue. Eh, Rayqal dan Izzue pun ada jugak. Mereka berdua tu belum lagi sempat berkenalan dengan family ku. Jasmin dan Esya bukan main lagi nak balik awal tadi rupanya dah ada plan diluar pengetahuan aku. Hiasan dalam rumah pun bertukar, penuh dengan belon dan reben. Cantik, sampai aku tak terkata. Mama keluar dari dapur membawa kek diiringi papa, aku ingatkan papa tak ada dirumah.Yang lucunya mereka semua menggunakan topi birthday. Macam budak-budak pulak.hehehe
Esya berlari anak mendapatkanku. Dia memberiku topi hari jadi yang diorang semua pakai. "Nah, pakai ni Mawar" aku senyum dan terus memasang topi tu di atas kepalaku.
"Jum princess, tiup lilin" kata mama.
"Kita nyanyi dulu" teriak Amsyar dan terus mengetuai lagu happy birthday, kedengaran yang lain mengikut. Habis je lagu tu aku tiup lilin. Opsss aku lupa make a wish. Takpelah, boleh lagi wish lepas ni.
"Selamat hari jadi untuk princess papa. Semoga panjang umur dan happy selalu" kata papa. Aku terus memeluknya, insan yang ku jadikan idola dalam hidupku. "Ini untuk Mawar, harap Mawar suka" papa memberiku satu kotak yang berbalut. Aku buka balutan kotak itu, ada seutas jam tangan yang aku memang nak selama ini.
"Terima kasih papa. Mawar suka sangat jam ni" aku cium pipi papa dan memeluknya. Seronoknya dimanjakan oleh seorang insan bernama ayah. Papa senyum.
"Tak nak peluk mama ke?" Mama pula bersuara. Aku pergi ke arahnya, terus aku masuk dalam pelukan mama. Mama mencium pipi aku.
"Besar dah anak mama ni. Ambil ni, ni pulak hadiah dari mama" mama memberiku teddy bear yang saiznya hampir sama dengan saizku. Lembut betul teddy bear tu, yeayyy aku dapat dua bear hari ini. Seronok betul."Sebelum kita makan, birthday girl kena bagi ucapan dulu.hehe" kata abang Asyraf, dia kemudian menepuk tangan Amsyar, bersepakatlah mereka tu nak kenakan aku.
"Betul tu. Mawar, bagilah ucapan" tiba-tiba Jasmin bersuara, yang lain bersorak tanda setuju.
"Err ok. Mawar nak ucapkan terima kasih pada semua untuk majlis hari jadi ini. Mawar tak dapat teka pun korang semua akan buat macam ni. Mama, serius tau tadi Mawar risau ingatkan rumah kita ada pencuri, kereta mama macam apa dah kat luar tu" aku melihat mama, dia hanya tersenyum. "Terima kasih mama dan papa, abang dan adik untuk suprise ni, Mawar ingatkan tak sorang pun yang ingat birthday Mawar tapi Mawar sendiri pun terlupa.hehehe thank you ye korang semua my friends untuk majlis ni, patutlah korang berdua tak nak ikut aku pergi kedai buku tadi, aku pulak selamba tak rasa hairan, sedangkan korang tak pernah menolak kalau aku ajak ke kedai buku. Hehe sekali lagi, terima kasih ya semua, Mawar sayang korang semua" aku memandang Jasmin dan Esya, mereka tertawa kecil.
"Akak, buku Amsyar ada tak?" Amsyar terus bertanya sebaik mendengar aku bercerita tentang kedai buku.
"Ada. Tu haa..dalam beg plastik yang akak bawa tadi" kataku menunjuk ke arah beg plastik di atas sofa.
"Thank you Akak. Amsyar sayang akak.hehehe" katanya, Amsyar berlari ke arah beg plastik yang aku tunjuk tadi. Dapat habuan terus sayangkan..hehe aku menggelengkan kepala.
"Apa kata kita ambil gambar dulu?" Esya memberikan cadangan.
"Great idea. Jum" kata mama. Kami semua berkumpul didepan meja yang terletaknya kek hari jadi. Gambar di ambil menggunakan handphone mama yang sudah terpasang dengan monopod.
Satu, dua, tiga...say cheeessssseeeee!!!!
"Oklah. Princess pun dah beri ucapan,gambar pun dah di ambil, so apa tunggu lagi, jum kita semua makan" kata papa. Mama mula memotong kek dan membahagikan seorang satu potongan. Kami mula makan kek dan hidangan lain yang dah mama sediakan. Aku lihat Rayqal bukan main mesra lagi dengan abang Asyraf, kawan kut. Begitu jugak dengan Izzue. Alhamdulillah, aku merasa sangat happy hari ini walaupun pagi tadi berlaku insiden yang hampir merosakkan rekodku di sekolah.
Terima kasih semua!!
Thanks untuk reader cerita ni. Double update for today. Jgn lupa komen n vote ok. Terima kasih semua. Semoga mimpi indah malam ini ya.
See ya on nex chapterC.c to JasMineMj ...hehehe