Bab 28 : Sweet

203 13 47
                                    

"Izzue, kita nak tengok wayang ke?" Aku bertanya, Izzue kan penuh dengan kejutan, jadi aku bertanya untuk kepastian.

"Taklah, kita cuci baju kat dalam ni.haha" jawapan Izzue membuatkan aku mencubitnya. Izzue mengaduh sakit. Padan muka Izzue, boleh pulak dia buat lawak dengan soalanku. Aku memuncungkan bibirku.

"Alaaa..cayang..gurau sedikit pun nak marah. Iye, ni kan panggung wayang, of course la kita tengok wayang. Senyum sikit" Izzue memujukku, tangannya diletakkan dibahuku. Matanya merenung tepat ke anak mataku. Alahai Izzue, janganlah buat aku macamni.

"Manalah tahu kita saje je berdiri kat sini sedangkan tak tengok wayang" kataku.

"Oklah, sorry ye Izzue jawab macamtu tadi. Mawar tak marah Izzue kan? Izzue minta maaf" rayu Izzue dengan wajah cutenya. Dah macam kucing bernama Puss In Boots dalam cerita Shrek itu. Haha

"Haha.. saya tak marahlah Izzue" jawabku. Betul, aku tak marah, aku geram jer.

"Baguslah kalau macamtu. Hehe ok jum, kita tengok wayang" Izzue menarik tanganku menuju ke pintu masuk.

"Jap..jap Izzue..."

"Kenapa Mawar?"

"Kita belum beli tiket lagi. Takkan terus masuk dalam ni" kataku. Kenapalah Izzue ni, kalau nak tengok wayang mestilah beli tiket dulu.

Izzue senyum lebar. Dia menyeluk sesuatu di dalam poketnya. Dia mengeluarkan handphone.

"Saya dah beli online lah sayang. Jum, kita scan tiket online ni" kata Izzue sambil menunjukkan skrin handphone nya. Ada kod bar yang tertera disitu. Rupanya Izzue dah membeli tiket melalui laman sesawang. Ish, lain kali bagitahulah aku dulu. Tak lah aku tanya macamtu tadi.

"Eh, Mawar!!"

Namaku di panggil dari jauh. Suara itu terlalu aku cam. Ada dua susuk tubuh yang sangat-sangat aku kenali menghampiri ke arah aku dan Izzue sekarang. Aduh, tak sempat nak lari ni.

"Kau tengok wayang ke Mawar? Meriah betul kau Mawar, warna warni" tanya Esya, matanya memerhatikan sweater pemberian Rizal yang colourful ni. Orang yang aku sangat kenali tadi adalah Esya dan Ezad, merpati dua sejoli.

"Kau tengok wayang dengan siapa Mawar?" soalan kedua pulak daripada Ezad. Aku tak menjawab soalan mereka. Sebenarnya aku blur. Otak jem sebentar.haha Izzue menghampiri kami dan menyapa Ezad.

"Kau rupanya Izzue. Korang datang sekali ke?" tanya Ezad.

"Ya. Aku bawak Mawar jalan-jalan. Lepas ni nak tengok wayang pulak" Izzue sejujurnya mengaku perancangannya hari ini.

"Yerr..sweetnya korang. Tapi kenapa aku tak tahu eh?"Esya menggaru kepalanya, kemudian muka yang penuh tanda persoalan itu ditujukan kepada Ezad. Ezad mengangkat kening dan menjungkit sedikit bahunya, isyarat tidak tahu.

"Eleh. Korang pun sweet. Siap bawak teddy bear jalan-jalan" kataku, nak kenakan Esya balik. Idea muncul bila aku melihat teddy bear ditangan Esya. Jalan-jalan pun bawak teddy bear ke.

"Teddy bear ni saya beli tadi. Tanda kasih saya pada dia" Ezad memegang tangan Esya, lagak putera raja memikat hati sang puteri. Menyampah pulak aku tengok diorang ni.

"Jasmin mana? Tak ikut korang ke?" Aku sengaja mencari topik lain. Kalau dibiarkan mereka berdua dengan keromantikan Ezad tadi, boleh capai drama seribu satu episod ni.haha

"Jasmin keluar dengan family dia. Abang dia kan nak nikah, tu yang Jasmin busy tu, jadi urusetia" jawab Esya. "Korang tengok cerita apa?" tanya Esya lagi.

Nota CintaWhere stories live. Discover now