Hoofdstuk 9

771 60 1
                                    

Angie Dawson

Daan Adams, Daan Adams, Daan.... Raast het door mijn hoofd. Ik stap tussen de 2 meiden uit en typ snel de naam in op facebook. Mijn hart gaat te keer en ik klik op zijn profiel foto. 'Klootzak!' Schreeuw ik naar zijn lachende gezicht op de foto.
'Hey rustig jij.' Zegt Melody lachend en loopt naar me toe. Ze komt naast me op de bank zitten en kijkt mee op het scherm.
'Ja, wat een klootzak.' Zegt Melody boos.
Ik bijt op mijn lip en log uit op mijn eigen account. Melody kijkt me vragend aan.
'Ik ga toch niet met mijn eigen facebook account met hem praten.' Zeg ik terwijl ik een nieuw account aan maak.
'Naam...' Mompel ik.
'Evi?' Is het eerste wat er in me op komt.
'Vul dan in.' Zegt Melody ongeduldig.
Ik typ de naam in en kom bij het vakje: achternaam. Ik zucht.
'van Asten' zegt Nikki achter haar laptop vandaan.
Ik knik en typ de naam in.
'Foto.' Hoor ik Melody mompelen.
Ik grinnik en open een mapje op mijn computer. Ik klik en foto aan en draai mijn laptop naar Melody toe.
'Wat? Ben jij dit?!' Zegt Melody verbaasd en verast tegelijk. Ik knik
'Gister avond gemaakt, ik dacht ik moet wel een foto hebben waar je jongens mee aantrekt.'
Ik kijk naar mijn eigen foto.

Ik had Jade gevraagd of ze mijn make-up wou doen. Jade had foundation bij me op gedaan en een wing met eye liner gemaakt. Ook had ze mijn wenkbrauwen ingekleurd en blush en bronzer bij me op gedaan. Ten slote heb ik zelf nog donker rode lippenstift opgedaan zoals Melody dat altijd heeft. Vervolgens was ik naar mijn kamer gegaan en had ik mijn trui uit gedaan en een zwart hemdje aan. Ik had mijn haar half opgestoken en maakte nadat ik mijn hemdje nog iets lager trok waardoor ik inkijk kreeg, maakte ik de foto.

'Laat eens zien.' Zegt Nikki die opstaat van haar stoel.
Ik draai mijn laptop weer en Nikki kijkt over mijn schouder mee.
'Wauw daar kan je echt heel wat jongens mee vangen.' Zegt ze.
Ik begin te blozen.
'Je kijkt ook zo verleidelijk.' Zegt Melody die half over me heen hangt om de foto te zien.
'Ik moest toch jongens kunnen lokken.' Zeg ik verlegen.
Ik klik de foto aan als profiel foto en ik vul de rest van de informatie in.
En mijn nep facebook account is gemaakt. Ik pak mijn mobiel en log daar ook in op mijn nep account.
'Niet door de war halen hé, geen enkel privé ding erop zetten en al helemaal geen foto's met ons drieën.' Zegt Nikki streng. Ik knik.
'Weet ik.' Zeg ik zacht. 'Maar onze Evi moet wel een leven hebben, dus ik haal wel wat plaatjes van internet en dan zet ik die erop. Want het valt ook op als een meisje met een totaal lege pagina opeens tegen je gaat praten en met je wil afpreken.' Zeg ik.
Ik voel hun ogen op mij branden. 'Wat...' Zeg ik verlegen.
'Nee niks, goed plan.' Zegt Nikki en ze neemt een slok uit haar glas. Daardoor bedenk ik me dat ik ook nog drinken heb. Ik zet mijn laptop naast me neer en pak mijn drinken. Ik neem een slok en knijp mijn ogen dicht, ieuw, waarom vergeten ze altijd dat ik dit niet lekker vind. Ik zet mijn glas weer neer op tafel en duik in mijn mobiel. Ik besluit dat mijn Evi heel creatief is. En ik haal allemaal plaatjes van internet, van tekeningen, schilderijen en knutsel werkjes. Ik heb ingevuld dat Evi 18 is. Ik zoek een plaatje van een schattig autootje en zet die op mijn facebook account met daarboven "mijn nieuwe autootje!"
Ook zet ik de foto's van de tekeningen erop en zet erboven "mijn tekeningen". Trots kijk ik naar mijn 2 berichtjes.
Wacht. 'Moet Evi niet even meer vrienden hebben?' Vraag ik.
'Moet jij ook niet meer vrienden hebben.' Kopt Melody erin.
Oké die had ik kunnen verwachten.
Ik kijk naar Nikki die een slok neemt van haar drinken. 'Ja is goed voeg maar wat mensen toe.' Zegt ze. 'Maar geen mensen die jij zelf kent!' Voegt ze er snel aan toe. Ik knik en zoek een paar mensen op die ik vervolgens een vrienden verzoek stuur. Enkele mensen accepteren mijn verzoek meteen. Ik adem in en rustig uit en draai dan mijn hoofd naar Nikki.
'Hoe heette hij ook alweer?' Vroeg ik
'Daan Adams.' Antwoord Nikki gelijk.
'Die naam alleen al maakt me kwaad.' Zegt Melody geïrriteerd.
Ik typ de naam in en kijk nog een keer naar zijn profiel foto. Ik kijk Melody aan en zij knikt naar me. Ik klik op het knopje en verstuur een vriendschaps verzoek. Ik klik mijn mobiel uit en gooi hem op de bank. Ik trek mijn benen op en leg mijn hoofd in mijn handen.
Ik voel mijn hart in mijn keel bonken. Ik wil dit niet. Ik wil me hier niet in betrekken. Maar ik wil ook wraak nemen op de moordenaar van Megan. Bonkende hoofdpijn raast door mijn hoofd.
'Gaat het?' Hoor ik Nikki vragen.
Ik schud mijn hoofd.
'Nee...' schud ik. Tranen stromen over mijn wangen. 'Hey we doen dit voor Megan hé.' Zegt Melody, ik hoor aan haar dat ze niet goed weet wat ze eigelijk moet zeggen.
'Ik wil naar huis.' Zeg ik. Ik pak mijn mobiel en sta op.
'Wat? Je gaat?' Zegt Melody verbaast.
'Ja.' Zeg ik kortaf en veeg mijn neus af aan mijn mauw. Ik pak mijn jas en kijk Nikki aan en daarna Melody.
'Ik app jullie later... Oké?' Zeg ik en ik pak mijn laptop en doe die terug in mijn tas.
'Je kan niet zo maar weg lopen!' Valt Melody tegen me uit.
'Meiden rustig.' Zegt Nikki sussend.
'Ik kan dit gewoon even niet aan!' Schreeuw ik naar haar. 'Ik help echt wel!' Roep ik en loop de gang in.
Ik voel de tranen in mijn ogen branden. Ik ren naar de lift toe.
'Lafaard!' Schreeuwt Melody me na en ze gooit de deur dicht.
Tranen stromen over mijn wangen.
Met trillende handen sta ik in de lift. Ik schrik als er voordat de deuren dicht gaan een man bij mij in de lift komt staan. Ik wend mijn gezicht van de man af en veeg mijn tranen weg. Als ik weer naar de man kijken flitsen beelden van Megan door mijn hoofd. Haar verkrachter, haar moordenaar.
'Alles oké? Vraagt de man die iets dichterbij komt staan. Ik heb het gevoel dat mijn hoofd op ontploffen staat en ik duw de man aan de kant en ren de lift uit. Ik bonk op de deur van Melody, waar Nikki uiteindelijk open doet met Melody achter haar aan.
'Ik doe mee.' Zeg ik tussen het snikken door.

-Em

DoodzondeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu